Sunday, September 01, 2024

අම්මා





අතීතයේ එක් තරුණයෙකුට ඔහු නොකළ අපරාධ චෝදනාවක් එල්ල විය. එවිට රජු ඔහුව සිරගෙදරට දමා දින පහළොවක් කුසගින්නේ තබා දඬුවම් කරන ලෙස නියෝග කළේය. “ආහාර සහ ජලය කිසිවක් නැත! “ ඒ රජුගේ අණයි!
එය ඇසූ තරුණයාගේ මව ශෝකය පාලනය කර ගත නොහැකිව හඬමින් තම පුතුට අනුකම්පා කරන ලෙස රජුගෙන් අයැද සිටියාය.
"අනේ මගේ පුතාට මෙච්චර දවසක් බඩගින්නේ ඉන්න දෙන්න එපා. මම ඔබෙන් අයදිනවා මගේ රජතුමනි! එයාට කන්න බොන්න දෙන්න, කොච්චර ටිකක් වුණත්. එයාට දවස් දෙකකට සැරයක් කන්න ලැබුණොත් මට කමක් නැහැ. කරුණාකර මගේ දුප්පත් පුතාට අනුකම්පා කරන්න, මගේ රජතුමනි!
කෙසේ වෙතත්, ඇගේ සියලු ආයාචනා බිහිරි කන්වලට වැටුණි. ඇගේ මහ හඬින් කෑගැසීම් නිසා රජු කෝපයට පත් වූ අතර ඇයව පිටතට තල්ලු කරන ලෙස ඔහු තම ආරක්ෂකයින්ට නියෝග කළේය.
පසුදා උදෑසන මව ආහාර බඳුනක් සහ වතුර කෝප්පයක් රැගෙන රජුගේ මාලිගාවට පැමිණියාය. ඇය දණින් වැටී හිස බිමට නමා රජු ඉදිරියේ ආයාචනා කළාය.
"අනේ මගේ පුතාට මම ගෙනාපු කෑම කන්න දෙන්න. එයාට මේ වෙනකොට හොඳටම බඩගිනි වෙන්න ඇති. කරුණාකර ඔහු දෙස අනුකම්පාවෙන් බලන්න. මම ඔබෙන් අයදිනවා මගේ රජතුමනි."
නමුත් ඇගේ කලබලකාරී තත්ත්වය තිබියදීත්, රජු කෝපයෙන් ගර්ජනා කළේය.
"නෑ! ඔහුට අපරාධකරුවෙකු ලෙස දඬුවම් ලැබිය යුතුයි! ඔහු කුසගින්නෙන් පෙළෙන පිහාටුවක් මෙන් සැහැල්ලුවෙන් සිටීමට මම වග බලා ගන්නෙමි! ඔහුට ආහාර නොමැතිව සිටීමට තව දින දාහතරක් තිබේ!"
එසේ පැවසූ රජු මවට වහාම මාලිගාවෙන් පිටව යන ලෙසත් නැවත නොඑන ලෙසත් අණ කළේය. කෙසේ වෙතත්, පසුදා උදෑසන, බලාපොරොත්තු සුන් වූ මව ආහාර සහ ජලය සමඟ නැවතත් මාලිගාවට පැමිණ රජුට කන්නලව් කළාය. මේ වතාවේ රජු ඇය පිටත් කර යවා නැවත මාලිගාවට කෑම ගෙනාවොත් මරා දමන බවට තර්ජනය කළේය.
තුන්වෙනි දවසේ අම්මා මාලිගාවට ගියාය. නමුත් ඒ හිස් පිඟානක් සමඟය. ඇගේ ඇඳුම් සම්පූර්ණයෙන්ම වතුරෙන් තෙත් වී තිබුණි. ඇය රජුට මෙසේ කීවාය.
"මම ආවෙ කෑම අරන් නෙවෙයි, මේ හිස් පිඟාන අරන් තමයි ආවේ."
රජු කෝපයෙන් ඇය දෙස බලා මෙසේ ඇසීය.
" පිඟානක් මොකටද?"
මව පිළිතුරු දුන්නේ,
"මගේ පුතාට කන්න දෙන්නෙ නැති නිසා මම ඔබෙන් අයදිනවා පිඟාන දෙන්න මට ඉඩ දෙන්න කියලා. එයාට ඒවා අල්ලලා කෑම තියෙනවා කියලා පෙන්නන්න. ඒක එයාගේ බඩගින්න නිවන්න උදව්වක් වේවි."
එවිට රජු මෙසේ ඇසීය.
"ඇයි ඔයාගෙ ඇඳුම් වතුරෙන් තෙමිලා තියෙන්නෙ?"
මව මෙසේ කීවාය.
"මං එනකොට ඒ දණ්ඩෙන් වැටී තෙමුනා රජතුමනි.”
රජතුමා පුතා හමුවීමට මවට අවසර දුන්නේය. මුරකරුවන් ඇයව ඇතුළට යවා, ඔවුන් එළිමහනේ බලා සිටියහ. මව තම පුතාව දුටු විගසම පිඟාන ඔහුට දී ඔහුට රහසින් කීවාය.
"පුතා මම ඔයාට කෑම ගෙනාවා. මුරකාරයෝ එන්න කලින් ඉක්මනට කන්න."
කුසගින්නෙන් පෙළෙන තරුණයා නොඉවසිල්ලෙන් මෙසේ ඇසීය.
"කෝ අම්මේ කෑම. මට කෑමක් පේන්නේ නෑ."
අම්මා සෙමින් කීවේය.
"පිඟාන, ඒවා කන්න. මම චීස් වලින් පිඟානක් හැදුවා. හැමෝම හිතන්නේ ඒවා නියම පිඟානක් කියලා, නමුත් මෙය චීස් වලින් හදලා තියෙන්නේ. මෙය කාලා වතුර ටිකක් බොන්න."
පුදුමයට පත් තරුණයා ඇසුවේය.
"වතුර? කෝ අම්මේ??”
අම්මා මිමිණුවාය,
"මෙන්න... මම හිතාමතාම මගේ ඇඳුම් තෙත් කළා, මට ඔබට වතුර ටිකක් ගබඩා කර ගත හැකි විය. මම මගේ ඇඳුම්වල වතුර ඔබේ කටට මිරිකා වත්කර දෙන්නෙමි.”
තරුණයාගේ ඇස්වල කඳුළු පිරී ගියේය, ඔහු කෙඳිරිගාමින්,
"ඔයා මෙච්චර දෙයක් මට කරලා තියෙන්නේ අම්මේ. ඔයාගේ ජීවිතේ පරදුවට තියලා."
අම්මා කඳුළු සලමින් කීවාය.
"මට නිදාගන්න පුළුවන් මගේ පුතාට ‘බඩගිනියි පිපාසයි නෑ’ කියලා දැනගත්තම විතරයි. මට ඔයා වෙනුවෙන් ඕනම දෙයක් කරන්න පුළුවන් පුතේ.".
* මවක් යනු දරුවෙකු බිහි කරන කාන්තාවක් පමණක් නොවේ, ඇය ආදරය, රැකවරණය සහ පරිත්‍යාගයේ ප්‍රතිමූර්තියයි. සියලුම මව්වරුන්ට දෙවි පිහිටයි! මම ඔයාට ආදරෙයි අම්මේ

A day in the life

0 comments: