Success is getting what you want. Happiness is wanting what you get.>

සාර්ථකත්වය යනු ඔබ කැමති දේ ලබා ගැනීමයි. සතුට යනු ඔබට ලැබෙන දෙය රැක ගැනීමයි.

Mind precedes all knowables, mind’s their chief, mind-made are they. If with a corrupted mind one should either speak or act dukkha follows caused by that, as does the wheel the ox’s hoof.

(වේදනාදි චෛතසික) ධර්‍මයෝ සිත පෙරටු කොට ඇතියහ. සිත ශ්‍රේෂ්ඨ කොට ඇතියහ. සිතින් ම උපදනාහ. ඉදින් පහන් සිතින් කියන්නේ නම් හෝ කරන්නේ නම් හෝ ඒ හේතුවෙන් සැපය ඔහු කැටුව යෙයි. නොහැර කැටුව යන සෙවණැල්ල මෙනි.

I think nature’s imagination is so much greater than man’s, she’s never going to let us relax.

ස්වභාවධර්මයේ පරිකල්පනය මිනිසාගේ පරිකල්පනයට වඩා බෙහෙවින් වැඩි ය, ඇය කිසි විටෙකත් අපට විවේකීව සිටීමට ඉඩ නොදේ.

But I say to you, Love your enemies and pray for those who persecute you, so that you may be sons of your Father who is in heaven; for he makes his sun rise on the evil and on the good, and sends rain on the just and on the unjust.

නමුත් මම ඔබට කියමි, ඔබේ සතුරන්ට ප්‍රේම කරන්න, ඔබට පීඩා කරන්නන් උදෙසා යාච්ඤා කරන්න, එවිට ඔබ ස්වර්ගයෙහි සිටින ඔබේ පියාණන්ගේ පුත්‍රයෝ වන්නහුය. මක්නිසාද ඔහු නපුරටද යහපත් අයටද තම හිරු උදා කරවනසේක.

“….so whenever guidance comes to you from Me, then whoever follows my guidance, then there will neither be any fear on them nor will they grieve.” Ayat 38

"....එබැවින් මා වෙතින් ඔබට මගපෙන්වීම පැමිණෙන විට, කවුරුන් හෝ මාගේ මඟ පෙන්වීම අනුගමනය කරයිද, එවිට ඔවුන් කෙරෙහි කිසිඳු බියක් හෝ ශෝකයක් ඇති නොවේ." ආයට් 38.

Friday, August 16, 2013

ගහමුකෝ අමුඩයක් !.




මීදුමට පැරණි කතා බහක් සිහිපත්විය.

රනිල් වික්‍රමසිංහ මැතිතුමන්ගේ දෙවර්ෂ  පාර්ලිමේන්තුවේ උතුරු මැද පලාතේ මන්ත්‍රී උත්තමයෙකුගේ ඉලක්කයට ලක්වු  මීදුමට නෑකම් කියන විදුහල්පති වරයෙකු  මේ කතාබහේ පාත්‍ර වර්ගයා අතර එක් ප්‍රධාන චරිතයකි.
අනෙක් ප්‍රධාන චරිතය එකී මන්ත්‍රී උත්තමයාම  වන්නේය.

ජනප්‍රිය විදුහලක විදුහල්පතිවරයෙක් ලෙස කටයුතු කිරීම අසීරු කටයුත්තක් බව දෙමව්පියන් නොදන්නා කරුණක් විය හැක. පන්තියක සිටිය යුතු උපරීම ශිෂය සංඛ්‍යාවද ඉක්මවි ගිය පසුත් සිසුන් ඇතුලත් කර ගැණිම අසීරු කටයුත්තක් වන අතර  සිසුන් සංඛ්‍යාව වැඩිවු විට ගුරුවරුන් හට තම සිසුන්ගේ ක්‍රීයාකාරකම් අගයමින් ඉගැන්වීමේ කටයුතු අසීරු බව දෙමව්පියන් අදහන්නේ නැත.

තම විද්‍යාලයේ සිසුන්ගේ අධ්‍යාපනය සහ අධ්‍යාපන ප්‍රමිතීන් මුල්තැන ලා සලකන දඩබ්බර පන්නයේ අයෙකුවු විදුහල්පතිතුමා යකාටවත් තම අදහස් වෙනස් කරන්නට කැමතිවුයේ නැත.

මේ කියන වකවානුවේ මන්ත්‍රීතුමාගේ ගෝල බාලයෙකුට තම දරුවා මේ විදුහලට ඇතුලත් කර ගැණිමට අවශ්‍ය විය. තමන්ද පසුව මංත්‍රී උත්තමයා මගින්ද කොතරම් ඉල්ලීම් කලත්  පන්ති කාමරයේ සිසුන් සීමාව ඉක්මවා ගොස් ඇති නිසා විදුහල්පතිවරයා එම සිසුවා තම පාසලට බදවා ගැණිම ප්‍රතික්ෂෙප කලේය.

තම පැජරෝවට මංත්‍රී ගෝලයාද නන්වා ගත්     මන්ත්‍රී          උත්තමයා පාසලට පැමිණ විදුහල්පතිවරයා සොයා  කාර්යාලයට කඩා වැදුනේය.

එතැන් සිට  විදුහල්පතිවරයා විසින් අදත් සිනහවෙමින් සිහිපත් කරන එදා සිදුවු  කතා බහ මේලෙස විය.

කෝ මේකේ විදුහල්පති ?. 

ආයුබොවන් ! වාඩිවෙන්න මංත්‍රීතුමා.

වාඩිවෙන්න නෙමෙයි මොනවද තමුසේ කරන මේ වැඩ? මෙයාගේ ළමයා අදම පාසලට ඇතුලත් කර ගන්න ඕනි .

මංත්‍රීතුමා ,  පන්ති කාමරවල ඉඩ නැහැ පන්තියේ ලමයි හතලිහකට වැඩියි. නිසා තවත් බරක් වෙන්න ලමයි  බාරගන්න බැහැ

තමුසේගේ කතා වලින් වැඩක් නැහැ  මේ ලමයා ගන්න ඔනී.

මට නම් වැඩේ කරන්න බැහැ.  

මන්ත්‍රී  උත්තමයාට අන්තිමේදී මල පැන්නේය.

තමුසේ අමුඩයක් ගස්සලා මේ ස්කොලෙන් පන්නන්නේ  තේරුනාද ? තමුසේ කතා කරන්නේ කා එක්කද ?

මෙච්චර වෙලානම් මංත්‍රීතුමාත් එක්ක.

මංත්‍රීතුමා ,  මම මෙහේට ආවේ දකුණු පලාතේ ඉදන් . මගේ අප්පච්චි ගොවියෙක්. කුඹුරු පිටි වගේම හරකා බාන අප්පච්චිගේ උරුමේ. අප්පච්චි වැඩපලට ඇන්දේ අමුඩේ.මාත් මෙහේට ( උතුරුමැද පලාතට ) එන්න ඉස්සෙල්ලා අප්පච්චීගේ වැඩපලට උදව් උනේ අමුඩේ ගහගෙන.

ඉතින් ඔබතුමාට අරුමයක් උන මේ අමුඩේ මට නම්  අරුමයක් නැහැ. ගම්මුකෝ රෙදිකෑල්ලක් දැන් අමුඩයක් ගහන්න !.

මේ වනවිට මංත්‍රීතුමාගේ ගෝරණාඩුවට වටාපිටාවේ ගුරුවරුන්ද කාර්යාලයට රොක්වෙලාය. විදුහල්පතිවරයාගේ දේශණාවට  මන්ත්‍රී උත්තමයාට කට උත්තර තිබුනේ නැත පිරිස මැද මංත්‍රීතුමා කරකවලා අතහැරියාක් මෙන් විය.
ඔහු ගෝලයාත් නන්වා ගෙන මේ දඩබ්බරයාට හොද පාඩමක් උගන්නම් යයි සිතා  පලාත් අධ්‍යාපන කාර්යාලය දක්වා පසුබැස්සේය.

මෙකල කොන්ද පණ නැති විදුහල්පතිවරු , නියෝජ්‍ය  විදුහල්පතිවරු තමන් දුන් සාක්ෂි කට උත්තර දිවුරුම් පෙත්සම් මගින් අස්කර ගන්නා රටක මේ විදුහල්පතිවරයාට  තිබුනේ නොනැමෙන කෂේරුවක් වීම නිසා උතුරු මැද පලාතේ සිට මධ්‍යම පලාතට ක්ෂණික මාරුවක් ලැබ කොට්ට මෙට්ට අකුලාගෙන යාමට එදා සිදුවිය

රනිල්ගේ දෙවර්ෂ පුර්ණය අවසානයේ මන්ත්‍රී උත්තමයාට පාර්ලිමේන්තුව අත්හැර ගෙදර නතරවන්න සිදුවිය. විදුහල්පතිවරයා  මධ්‍යම පලාතේ සිට නැවත එම පාසලටම විදුහල්පතිවරයා ලෙස  පත්ව  පසු කාලයේ අධ්‍යාපන නිලධාරියෙක්ව විශ්‍රාම ගියේය.






notes of imaginary

Wednesday, August 14, 2013

සංචාරකයා දකින ස්වභාවික පොකුණු


Eco arquelogical park - exico

enchanted Philippines river

Devils pool    -VICTORIA FALLS       ZAMBIA 

Havasu  falls  - Arizona

Kuang si falls  -  Laos 

Las Grietas   -  Ecuador 

Litchfield         National park - 

Pamukkale thermal pool

To sua Ocean trench  --  Samoa

SRI LANKA - HIREGADU OYA (BELIHULOYA )

Sri lanka - Pahanthudawa. (  Belihuloya  )









notes of imaginary

Sunday, August 04, 2013

හිට්ලර් සහ සාමාන්‍ය පෙල.

එන අවුරුද්දේ සාමාන්‍ය පෙල විභාගයට සැරසෙන අපේ දියණියකට විවේක නැත. ඈගේ දවස එක පංතියක් කෙළවර වන විට තවත් පංතියක් පටන් ගැණිමෙන් දියවෙන්නේය.
අද උදේ ඈ ඇඩෝල්ෆ් හිට්ලර් යනු කවරකේදැයි මගෙන් විමසුවාය.  මෙතරම් ජනප්‍රිය චරිතයක් ඈ නොහදුනන්නේය.
ඇයි පංතිවලදී දැන ගන්නට ලැබුනේ නැද්ද ?  මම අතුරු ප්‍රශ්ණයකට පැමිණියේය. ඇය සිලබස්වල නැතිව ඇති !. මට උත්තර බැන්දාය. 

සතියේ දිනවල ඇ හට විවේක ඇත්තේ  පස්වරු හයයි තිහේ සිට හතයි තිහ දක්වා පමනක් යයි මට සිතුනේය. ඒ වෙලාවට ඈ දකින්නට ගියොත් නයෙක් මෙන් පිඹ විරෝධතාවය පල කරන බැවින් ඈ මුණ ගැසීමට යාමට මීදුම උවමනාවෙන්ම මග හැරියේය. මේ වෙලාට මව මිත්තණිය සහ ඈ අභීත කතා නැරඹීමට කාලය වෙන් කර ගෙන තිබුනේය. 
අම්මාත් මිත්තණියත් ඈ සමග අබීත කතා බලන නිසාදෝ   මේ විවේකය ඈ හට ලැබී   - පැය එක හමාරේ විවේකයට තහංචි නොතිබුනා විය හැක.
මීදුම මේ විරාමයට කඩුල්ල දැමීමට අකමැත්තෙන් පස්වරු හයයි තිහේ සිට හතයි තිහ දක්වා ඇ මග හැරිමට පුරුදු විය.

හිට්ලර් මිය යන විට මීදුම උපත ලබා තිබුනේ නැත. නිදහස ලැබුවායි කියන 1948 පෙබරවාරි 04 වෙනිදා පසුවන තෙක් බලා ඉද මීදුම නිදහස් ශ්‍රී ලංකාවේ උපත ලබන්නට හිමි කම් කිව්වේය.
හිට්ලර් ගැන හිට්ලර්ගේ පීඩනයේ  තරම ගැන මීදුම ඇ‍ගට  දැණුන අත්දැකීම් නැත.   මේ කතාවට  පසු කාලයේදී කියවන ලද  ලිපි ලේඛණ වලින් මතකයේ අසුරන ලද තොරතුරු මිස හැගීම් එක්ව නැත. දෙවන ලොක යුද්ධය අපේ රටටද දැනුන යුද්ධයක්වු අතර අපේ කාලේ වැඩිහිටියන් ඔවුන් ලැබු පිඩනය එදා පුංචි අපට කියා දුන්නේ නැවත යුද්ධයක් ඇති නොවේ යයි ප්‍රාර්ථණයද එක්කරගෙනය.

ඔස්ට්‍රියාව හා ජර්මනිය අතර පිහිටි කුඩා ගම්මානයක් වූ බ්‍රෝනාව 1889 අප්‍රේල් මස 20 වන දා හිට්ලර්ට මෙලොව එලිය දකින්නට තිඹිරි ගෙය විය. ඔහුගේ පියා ඔස්ට්‍රියානු රේගු නිලධරයකු වූ ඇලෝයිස්  ශිකල්ගෲබර් නම් විය මව ගහෘණියකවු ක්ලේරා පෝල්සල් නම් වුවාය. හිට්ලර් උපදින විට මව අවුරුදු විසි පහක පමන කාන්තාවකවු අතර පියා හට අවුරුදු පනස් හතරක් පමණ වී ඇත.
 1945 අප්‍රේල් 29 දින  ඇඩෝල්ප් හිට්ලර් සියදිවි නසා ගත්තේය.එතනින් ඔහු ගැන කියවීම අවසන් කරගත හැකි නම් කොරම් හොදදැයි හිට්ලර්ගේ කෲරකම් ගැන අසන විට කියවන විට අපට සිතෙන්නේය.

මේ වියමන යොමුවන්නේ  ඔහුගේ ජීවිතයේ සියදිවි නසා ගැණිම දක්වා ජීවදත්ත  තොරතුරු අද උදේ මීදුම ප්‍රශ්ණ කල දියණිය වෙත උත්තර බැදීමටය.

ඔහුගේ පියා ඇලෝයිස්ගේ  පළමු බිරිය වූ ඇනා ග්ලසල් රෝගී ව සිට මිය ගියා ය. ඉන්පසු ඔහු විවාහ වූයේ ඒ වනවිටත් ඔහුට දාව දරුවකු ලබා සිටි ෆ්‍රන්සිස්කා මත්සෙල්බර්ගර් සමඟ ය. ඇය ද ක්ෂය රෝගය වැළඳී මිය ගියා ය. ඉන් පසු සිය නෑනා වූ, ඔහුට වඩා විසිතුන් වසරක් බාල ක්ලේරා පෝල්සල් හා විවාහ විය. ඇඩොල්ෆ් හිට්ලර් ගේ ද මව වූ ඇය ඇලොයිස්ට දාව ගුස්ටාව්, අයිඩා, ඇඩොල්ෆ්, එඩ්මන්ඩ් හා පෝලා නමින් දරුවන් පස් දෙනෙකු ම බිහි කළා ය..ඉන් තිදෙනෙකු ම මිය ගියේය.  ඇඩොල්ෆ් හා ඔහුගේ නැඟණිය වූ පෝලා පමණක් ඉතිරිවිය.

1895 ඇඩොල්ෆ් හය හැවිරිදි ව  සිටිය දී, නිසි කාලය එළඹීමටත් කලින් 58 හැවිරිදි පියා රජයේ සේවයෙන් විශ්‍රාම ගත්තේ ය. 1903 ජනවාරි  03 දා 65 හැවිරිදි ඇලොයිස් හදිසියේ මිය ගියේය'

 චිත්‍ර ශිල්පියකු වීමට ඇඩොල්ෆ් තුළ තිබූ කැමැත්ත  මගහරවමින් දැඩි ආගමික භක්තියෙන් යුක්ත වූ ඔහුගේ මව තම පුත්‍රයා ලම්බාක්හි ආගමික පාසලකට යැව්වේ ඇඩොල්ෆ් පූජකයකු වනු දැකීමටය. එහෙත් එවැනි ආකල්පයක් ඇඩොල්ෆ් තුළ නොවී ය.

හිට්ලර් 1914 අගෝස්තු මස යුද්ධය ආරම්භ වූ පසු බැව්රියාවේ රජුට  ලිපියක් යවමින් ඔහුට හමුදාවෙහි සේවය කිරීමට ඉඩ දෙන ලෙස ඉල්ලා සිටියේ ය.  බෙහෙවින් ශිෂ්‍ය ස්වේච්ඡා භටයන්ගෙන් සමන්විත වූ 16 වැනි බැවේරියානු පාබල හමුදාවට ඔහු බඳවා ගනු ලැබීය. 1916 වනතුරු හිට්ලර් හමුදා පණිවුඩකරුවකු ලෙස සේවය කළ අතර පසුව පණිවුඩ  යවන්නකු ලෙස කටයුතු කළේ ය.
සිව් වසරක් තුළ ඔහු සටන් 47 කට සහභාගි විය.
මේවායින් වැඩි ප්‍රමාණයක් දරුණු සටන් විය. දෙවරක් ම ඔහු තුවාල ලැබී ය. 1914 දී ඔහු තම පළමු වන පදක්කම වන  යකඩ කුරුසය (දෙවැනි පන්තිය) දිනා ගත්තේ ය. ඉන්පසු ජර්මන් අධිරාජ්‍යවාදී හමුදාවේ සාමාන්‍ය සෙබළෙකුට ලැබිය හැකි දුලබ සම්මානයක් වූ යකඩ කුරුසය (පළමු පන්තිය) 1918 අගෝස්තු 4 දා ඔහුට හිමි විය.
ලාන්ස් කෝප්රල් නිලයෙන් ඔබ්බට හිට්ලර් කිසි දිනෙක උසස්  වීමට නම් නොහැකිවිය.

හිට්ලර්‍ ගේ දේශපාලනය.

පළමුවන ලෝක යුද්ධයෙන් ජර්මනිය අන්ත පරාජයක් ලැබීමෙන් පසු හිට්ලර් යළි මියුනික් බලා ආවේ ය. ජර්මනියේ සිදුවූ ආණ්ඩු පෙරළිය හා වියෙමාර් ජනරජයේ නැඟීමෙන් කුපිත වූ හෙතෙම වර්සේල්ස් ගිවිසුමට හා නව ජර්මන් ප්‍රජාතන්ත්‍රවාදයට එරෙහිව ක්‍රියාත්මක වීමට දේශපාලනයට පිවිසියේ ය.
තම පැරණි රෙජිමේන්තුවේ රාජකාරි ලේඛනයට ඇතුළත්ව සිටි ඔහුට දේශපාලන පක්ෂ ගැන ඔත්තු බැලීමේ කාර්යය පැවරිණි. ජර්මානු කම්කරු පක්ෂයේ ජාතිකවාදී ප්‍රවීණයන්ගෙන් යුත් සුළු කණ්ඩායමක් ගැන සොයා බැලීමට 1919 සැප්තැම්බර් මාසයේ දී ඔහුට අණ ලැබිණි.
ජර්මානු කම්කරු පක්ෂයට කිසිදු වැඩ පිළිවෙළක් හා ක්‍රියාත්මක සැලැස්මක් නොවන බව හිට්ලර් අවබෝධ කරගත්තේය.  (එය රජයට එරෙහි වූවක් පක්‍ෂයක් පමණක් විය) පක්ෂ භාණ්ඩාගාරයේ මුළු වත්කම ඩොලර් දෙකක් පමණක් විය.

ඔහුගේ අදහස් හා සමාන වූ බැවින් පක්ෂයේ නිශ්චිත මතවාද කීපයක් බෙහෙවින් ඔහු සිත් ගත්තේ ය. ඔත්තු බැලීම පසෙක තබා ඔහු එම පක්ෂයේ අංක 55 හිමි සාමාජිකයා ලෙස පක්ෂයට එකතු වූයේ ය. පසුව එම පක්ෂයේ විධායක කමිටුවේ හත්වැනියා ලෙස ඔහු පත් විය. දේශපාලන උද්ඝෝෂණ හා සංවිධාන කටයුතු පිළිබඳ ව තමා සතු හැකියාව යෙදවිය හැකි සුදුසු ම ස්ථානය, අවසානයේ දී ඔහුට හමු වී තිබිණි.

දෙවරකදී හිට්ලර් මේ කුඩා පක්ෂයේ නායකත්වය කරා ළඟා වූයේ ය. එහි නම ජාතික සමාජවාදී ජර්මන් කම්කරු පක්ෂය.( National Socialist German Workers' Party  ( ජර්මානූ : National sozialistische Deutsche Arbeiterpartei )  ලෙස ඔහු වෙනස් කළේ ය .
නට්සි natze  යන වචනය ද  ( ජර්මානූ : National sozialistische Deutsche Arbeiterpartei )) යන්නේ මුලකුරුවලින් සැදුනක් විය.

ඒ වනවිට ජර්මණියේ පැවති ආර්ථිකමය වශයෙන් රටේ කලකිරීමේ  තත්ත්වය  ජාතික සමාජවාදී ජර්මන් කම්කරු පක්ෂයට වාසිදායක විය. 1920 පෙබරවාරි 24 දා ප්‍රකාශයට පත් කළ කරුණු 25 කින් යුත් ඔහුගේ චින්තනයේ සෙමිටික් විරෝධය, අන්ත ජාති මමත්වය, ආර්යයන් ගේ වාර්ගික  ශ්‍රේෂ්ඨත්වය පිළිබඳ සංකල්පය, මධ්‍යස්ථ, (ලිබරල්) ප්‍රජාතන්ත්‍රවාදය කෙරෙහි ඇති පිළිකුල හා නායකත්වයේ මූලධර්මය වැනි දෑ  අඩංගු විය.වියනාවේ සිටිය දී හිට්ලර් තුළට කා වැඳී තිබූ අදහස්  මේ මගින් අවධාරණය කළේ ය.

වර්තමාන  දේශපාලන චින්තනයන් පරිද්දෙන්ම හිට්ලර්ගේ බොහෝ අදහස් නව සංකල්ප නොවී ය.  අප මැතිවරණ සමයන්හීදි දකින ඉදිරි වැඩ පිලිවෙලවල් ( ඒ ඒ දේශපාලන පක්‍ෂවල චින්තනයන් ) මෙන්ම ඔහු ඒවා අසාමාන්‍ය අලංකාරණයකින් හා ව්‍යක්ත බවින් වර්ණවත් කළේ ය. නට්සි පක්ෂයට ස්වස්තික සංකේතය මෙන් ම ආචාර කිරීමේ නව ක්‍රමය ද ඔහු නිර්මාණය කළේ ය. ඒවාද  පැරණි වාර්ගික කණ්ඩායම්වලින් ණයට ගත් ඒවා විය.

ඔහුගේ රැස්වීම්වල ආරක්ෂාව සඳහා කුණාටු බලඇණිය නම් දුඹුරු කමිස හමුදාවක් නිර්මාණය කළේ ය. ඔහු තමාගේ පෞද්ගලික ආරක්ෂක හමුදාවක් ලෙස දැඩි විනයකින් යුත් කළු කමිසධාරි (ss)  ආරක්ෂක බලඇණිය නමින් දෙවන ඒකකයක් ද නිර්මාණය කළේ ය. එම බලඇණිය දිවි හිමියෙන් තම නායකයා රැකීමට ප්‍රතිඥා දී තිබිණි.

Ø  1923 නොවැම්බර් 8 දා මියුනිච්හි පැවති බීරහල් කුමන්ත්‍රණයේදී අත්අඩංගුවට පත් හිට්ලර් 1924 පෙබරවාරි 26 දා රාජද්‍රෝහිවීමේ චෝදනාව යටතේ අධිකරණය ඉදිරියට පමුණුවන ලදී. මෙහි දී මෙම නඩු විභාගය තම ප්‍රචාරාත්මක ජයග්‍රහණයක් බවට පෙරළා ගැනීමට හිට්ලර් සමත් වූයේ ය.නඩු විභාගයෙන් හිට්ලර් ට පස් අවුරුදු සිර දඬුවමක් නියම විය.
Ø  නඩුවේ දී ඔහු ඊට මුහුණ දුන් විලාසය ජර්මන් ජනතාව තුළ දැඩි හැඟීමක් ඇති කිරීමට හේතු වූයෙන් ජනතාව ඔහු ජාතික වීරයකු කොට සලකන්නට පටන් ගත්හ. පසුකලෙක නට්සි ව්‍යාපාරයේ දේශපාලන බයිබලය බවට පත් මගේ සටන(Mein Kampf) හි පළමු වෙළුම, සිය සගයා වූ රුඩොල්ෆ් හෙස්ට ලිවීම සඳහා කියවන ලද්දේ ලෑන්ඩ්ස්බර්ග් සිරගෙදරදී ය.
Ø  1930 වනවිට නට්සි ව්‍යාපාරයේ  අවිවාදාත්මක ව පිළිගත් නායකයා ඔහු විය. 1928 පැවැති පාර්ලිමේන්තු මැතිවරණයේදී  කොමියුනිස්ට්වාදීන් ලබාගත් ආසන 54 කට එරෙහි ව නට්සි පක්ෂයට දිනාගත හැකි වූයේ ආසන 12 ක් පමණි.
Ø  1930 මැතිවරණයේදී NSDAP ය ඡන්ද 60 ලක්ෂයක් පමණ දිනා ගනිමින් ව්‍යවස්ථාදායක මණ්ඩලයට (රයිෂ්ටාගයට) ජනතා නියෝජිතයන් 107 ක් යැවීමට සමත් විය. එමඟින් එය රටේ දෙවන ප්‍රධාන පක්ෂය බවට ද පත් විය. මෙහි දී කොමියුනිස්ට්වාදී නියෝජිතයන් 77 දක්වා ඉහළ නැංගේ ය.
Ø  1932 ජූලි මස පැවති මහා    මැතිවරණයේදී නට්සි පක්ෂය රයිෂ්ටාගයේ ආසන 230 දිනා ගනිමින් ජර්මනියේ ප්‍රබල ම දේශපාලන පක්ෂය බවට පත් විය.
Ø  1933 ජනවාරි 30 දා ෆොන් හින්ඩර්බර්ග් දැඩි නොකැමැත්තෙන් වුව සභාග යේ    ඇමැති  මණ්ඩලයක් සහිත ව හිට්ලර් ජර්මන් චාන්සලර් ලෙස නම් කළ අතර ඔහුට අසාමාන්‍ය ලෙස බලතල ලබාදීම ප්‍රතික්ෂේප කළේ ය.

හිට්ලර් තම සහායකයන් ගැන දැඩි සෙවිල්ලෙන් සිටි අතර කිසිදු පෞද්ගලික සංවිධානයකට ඔහුගේ බලයට අභියෝග කිරීමට තරම් වන ශක්තියක් ඇති නො වීමට වග බලා ගත්තේ ය. සමස්ත ජර්මානු රාජ්‍යය ම දැවැන්ත සිරකඳවුරක් බවට පත් විය.  
නට්සි රහස් පොලිසිය (Gestapo) මැදියම් රැයේ නිවාසවලට කඩා පැන මිනිසුන් අත්අඩංගුවට ගන්නට වූහ.
මහා පරිමාන වධකාගාරයක්

ලෝකයේ  බලවත් නායකයාවීමේ සිහිනය දෙසට
ත්‍රස්තවාදයෙන් ජර්මනිය තුළ සිය නායකත්වය වර්ධනය කරගත් හිට්ලර් මගේ සටන කෘතියෙන් දැක්වුණු ඔහුගේ අරමුණු සපුරා ගනිමින් යුරෝපය පුරා ජර්මන් බලය ව්‍යාප්ත කිරීම ඇරඹුවේ ය. ඔහුගේ මුල් ම අවධානය යොමු වුණේ රට යළි සන්නද්ධ කිරීමට ය.
 1937 අවසාන වනවිට හිට්ලර්ගේ ව්‍යාප්තවාදී ප්‍රතිපත්තිය මුළුමනින් ම ක්‍රියාත්මක වෙමින් පැවතිණි. පෝලන්තය, හිටිලර්ගේ මීළඟ ගොදුර බවට පත්වෙමින් තිබුණේ ය. 1939 සැප්තැම්බර් 1 දා ජර්මානු හමුදා පෝලන්තය ආක්‍රමණය කලේය.

වසර පහමාරක් තිස්සේ ඇවිළුණු  මිලියන 55 කට අධික ජනතාවකට මරු කැඳවූ, දෙවන ලෝක යුද්ධය ආරම්භ විය.
ඔහු බොහෝ රටවල් තම රාජ්‍යයට ඈදා ගත්තේ ය.
1942  වසර උදාවත් ම සියල්ල ආපසු හැරී නැවත ගමන් කිරීම ඇරඹෙන්නට විය. මිත්‍ර හමුදා විසින් හිට්ලර් පරාජය කිරීමේ දැවැන්ත මෙහෙයුම අරඹා තිබිණි. හිට්ලර්ගේ කීර්තිමත් කාලය කෙමෙන් අවසානය කරා ළඟා වෙමින් තිබුණේ ය.

යුද්ධයෙන් පරාජය වූ හිට්ලර් ඔහුගේ මූලස්ථානය බර්ලිනයට ගෙන ගියේ ය. එහි චාන්සලර් මන්දිර භූමියේ තැනූ භූගත බංකරයට වී සිය අවසන් දින කිහිපය ගත කළේ ය. 1945 අප්‍රේල් වන විට මිත්‍ර හමුදා බර්ලිනය වටකොට ගත්තේය. දවසින් දවස හිට්ලර්ගේ ආයුකාලය කෙටි විය.
මිත්‍ර හමුදාවන්ට අසුවීම බියකරු ප්‍රතිඵලයක් යයි නිගමනයට පත් ‍මේ මහ මිණිමරුවා (හිට්ලර්) 1945 අප්‍රේල් 29 දින උදයේ ඔහුගේ අනියම් බිරිය වී සිටි ඊවා බ්‍රොන්  නීත්‍යාණුකූලව විවාහ කර ගත්තේ ය. ඒ සමඟ ම තම අන්තිම කැමැති පත්‍රය හා දේශපාලන අන්තිම කැමැති පත්‍රය ලියා ගැනීම සඳහා කියැවී ය.

පසුදින තම කුටියට වැදුණු හිට්ලර් වෙඩි තබාගෙන සිය දිවි හානි කර ගත් අතර ඊවා බ්‍රොන් ද වස පානය කොට දිවියෙන් සමුගත්තා ය. හිට්ලර්ගේ උපදෙස් අනුව මළ සිරුරු දෙක ම චාන්සලරි උයනේ පිහිටි වළකට ඇද දමා ඉන්ධන වත්කොට ගිනි තබන ලද්දේය.




මගේ සටන (Mein Kampf)  නම් සිහිනයෙන් අපේ  ලෝකය  නිදහස් විය. 



notes of imaginary

Saturday, August 03, 2013

Monday, July 29, 2013

මන්තිරි යළිත් එද්දෙන් අප සොයා ගෙන







චන්දය ලබාගන්නට පළමුව
අටුවේ
වී ටික බිමට දී ලැග කොහු ලණු     
පුටුවේ
කළයෙන් නමාගෙන දිය බී පොල්     
කටුවේ
රද මැතිතුමා නැහැ අප ඉන්පසු 
දුටුවේ

මුලුගම රැවට වූ අලි බොරු කියා 
ගෙන
බෙල්ලකු වගේ පසුවෙන කට පියා 
ගෙන
මන්තිරි යළිත් එද්දෙන් අප සොයා 
ගෙන
එලවමු ඉපල් මිටි බැඳ දුර තියා 
ගෙන

- පී.බී.අල්විස් පෙරේරා.

Thursday, July 25, 2013

පරිසරය මැවු අසිරිය














notes of imaginary

Saturday, July 20, 2013

කළියුග කාලේ - රෝහන බැද්දගේ සමග බන්දුල විජේවීර



කළියුග කාලෙට උපන්න නුවන්කාරයෝ දෙන්නෙක්
අතරමගදී මුණ ගැහිලා මාර ගහක් යට ඉදගත්තේ
එකෙක්  රයිගම පැත්තේ
අනිකා ගම්පොල පැත්තේ
එකෙක්  රයිගම පැත්තේ
අනිකා ගම්පොල පැත්තේ

කොහොමද ඒ පැත්තේ තොරතුරු
-හරි ග්‍රීෂ්මේ - ඒ පැත්තේ ?.
එහෙට තදින් වැස්ස වහිනවා
අපේ පැත්‍තේ  මහ කකුළුවෝ පොඩි එවුන්ට කෙලින් යන්න කියලා දෙනවා
මොකක්ද කිව්වේ
අපේ පැත්‍තේ  මහ කකුළුවෝ පොඩි එවුන්ට කෙලින් යන්න කියලා දෙනවා
ඒ කිව්වේ ..............
මහ කකුළුවෝ කෙළින් අතට ගමන් කරනවා
නෑ .......නෑ ..........
එහෙනම් ?
පොඩි එවුන්ට යන්න කියනවා
කොහොම උනත් පහුවෙන කොට  පොඩි එවුන්ට පුළුවන් වෙනවා
මොන පිස්සුද ?
උන් ඔක්කොම හරහට යනවා.

කළියුග කාලෙට උපන්න නුවන්කාරයෝ දෙන්නෙක්
අතරමගදී මුණ ගැහිලා මාර ගහක් යට ඉදගත්තේ
එකෙක්  රයිගම පැත්තේ
අනිකා ගම්පොල පැත්තේ
එකෙක්  රයිගම පැත්තේ
අනිකා ගම්පොල පැත්තේ
කොහොමද ඒ පැත්තේ තොරතුරු ?
එහෙට ....වැස්ස  ඒ පැත්තේ ?
එහෙ ගිණි රස්නෙට පායනවා
අපේ පැත්තේ මේ කාලෙට ගංවතුරේ ඔරු පැදගෙන එහෙ මෙහෙ යනවා
මොකක් කිව්වා ?
අපේ පැත්තේ මේ කාලෙට ගංවතුරේ ඔරු පැදගෙන එහෙ මෙහෙ යනවා
ඒ කිව්වේ ..............
සැඩ පහරින් බයක් නැතිව ඔරුව පදිනවා.
නෑ.. නෑ.
පුරුදු නිසා ඔරුවෙන් යනවා
ඈ........... බලාගෙනයි

පාරුව පෙරළුනොතින් .............කරදර වෙනවා'
notes of imaginary