අධ්යාපන පරිපාලන විෂයය පටන් ගන්න මුල්ම තැන විෂය භාර , අංශ භාර, නියෝජ්යවිදුහල්පති, සහකාර විදුහල්පති, විදුහල්පති , ගුරු උපදේශක , කොට්ඨාස අධ්යක්ෂ , විෂයය අධ්යක්ෂ, අධ්යක්ෂ සැලසුම්, අධ්යක්ෂ , ගුරු ආයාතන (පරිපාලන) සහකාර, නියෝජ්ය , අතිරේක තවත් ලියවෙන්න අමතක වුන ඒවාත් එක්ක කලාප අධ්යාපන අධ්යක්ෂ පහු කරලා පලාත් අධ්යාපන අධ්යක්ෂ ගාවටත් පලාත් අධ්යාපන ලේකම් ආදී සුපිරි තනතුරුත් ඔල මොට්ටල පලාත් අධ්යාපන ඇමති තනතුරුත් එන කොට තනතුරු සීයයක් විතෝ තියෙනවා
මේ ඇත්තෝ කරන්්නෙ පුංචි ලමයින්ගේ අධ්යාපනයට කණ කොකා හඩවන එක. මේච්ර පිරිසක් ඉදලත් අපේ ළමයින්ගෙන් ටියුෂන් පංති පිරිලා. ටියුෂන් පංතියට ආවේ නැත්නම් විෂය භාර ගුරුවරයා සිසුවන්ට කෙනෙහිලි කම් කරනවා. ඉතින් තේරෙනවනේ අපේ අධ්යාපනයේත් අධ්යාපන පරිපාලනයේත් පලදායිතාවය.
මේ කතාව අපේ රටේ අධ්යාපනයත් අධ්යාපන පරිපාලනයත් ගැන නෙමෙයි.නස්රුදීන් කාලයේ සිද්ධවෙච්ච දෙයක් ගැන.දැන් කාලේ කියලා අහංකාර නිළධාරින්ගේ හැසිරීම් රටාවේනස්රුදීන්ගේ කාලයෙත් වෙනසක් නැහැ.අදත් එදත් .ගුරුවරියන් , කාන්තා අධ්යාපන නිලධාරිණියන් පාසලට කියලා හිතාගෙන යන්නේ රාත්රී ප්රිය සම්භාෂනයකට යන්නා වාගේ.
නස්රුදීන් ගේ කතාවල විශේෂත්වය තමයි කතාව තමන්ටවු අත්දැකීමක් ලෙස විස්තර වෙන එක. ගුරුවරයෙක්, දේශකයෙක් ,වෙද්යවරයෙක්, වෙලෙන්දෙක් වැනි නොයෙක් චරිත බවට පත්වන එක. නස්රුදීන්ගේ මේ කතාවෙන් සදහන් කරන්නේ ගුරුවරයෙක් ලෙස විදපු අත්දැකීමක් ගැන .නස්රුදීන් පිටිසර ගමක පාසලක ගුරුවරයෙක් හැටියට සේවය කරමින් හිටියා. නගරයේ වගේ පිටිසර පාසල් වල පහසුකම් නැහැ. පාසල් පරීක්ෂකවරයා පාසලට එනවා කියන ආරංචිය ලැබුනදා සිට ගුරුවරු ඒ සදහා ලක ලෑස්ති වෙන්නේ තමන්ගේ කාඩ් එක කොහොම හරි බේර ගන්න ඕනි නිසා.
නස්රුදීන්නුත් මාස ගානක් තම ශිෂ්යයින් පාසල් පරීක්ෂක පිලිගැණිමට හොදට සුදානම් කලා.ඔන්න ඉතින් එදා පාසලට ගරු ගාම්භිරව සැපත් වුනේ පාසල් පරීක්ෂකවරයයෙක් නෙමෙයි පාසල් පරීක්ෂකවරියක්. එතුමිය නස්රුදීන් සිසු දරුවන්ට පංතියේ උගන්වමින් ඉන්න වෙලාවේ පංතියට සැපත් වෙනවා. ඔහුගේ ඉගැන්වීමේ කටයුතු පරීක්ෂා කරන්න
හැමදාමත් වතු පිටි කෙත්වතු හරහා ආ සුදු මුදු සුලග වෙනුවට අමුතු සුවඳිකින් පංති කාමරය පිරී ගියා. කර පළල අත් රහිත හැට්ටය. ඉනට බොහෝ පහළින් දවටා ගෙන තිබුන ඇගේ සාරිය සිරුරේ වැඩි කොටසක් ස්වභාව ධර්මයේ නිර්මාණයන් ප්රදර්ශණය කරමින් තිබුනා. රතට රතේ පින්තාරු කල දෙතොල, චුටි ඉරක් වගේ ඇද ඇසි බැමි ගලවා නිර්මාණය කල දෙබැම . ලේ වැකුණු අමු මස් ගොඩකට ඇන්නා වගේ අප්රංබංශ සිරැර .මේ විසිතුරු නිර්මාණය දෙස සිසුන් කට අයාගෙන පුදුමයෙන් වගේ බලා සිටියා.මේ කෝළම දැකපු නස්රුදීන්ට හොදටම තරහ ගියා.
කරන්නම් අද හොද වැඩක් කියලා සිතිවිල්ලක් ඇතිවුනා.නස්රුදීන් ගේ සුන්දර ඉගැන්වීමේ ක්රම පිලිවෙත නිසා නස්රුදීන්ට සිසුන් හරි ආදරෙයි. අමාරු දෙයකට වුනත් විනෝදාත්මක ආදර්ශක උපයෝගි කරගන්න නස්රුදීන්ගේ අධ්යාපන රටාව පොහොසත්. එදා පංතියට සැපත් වුන පාසල් පරීක්ෂකවරිය සිසුන්ගෙන් – නස්රුදීන්ගේ ඉගැන්වීමේ දක්ෂතාවය උදුරාගෙන කියලා නස්රුදීන්ට තේරුනා. සිසුන් පාසල් පරීක්ෂකවරියගේ රූප ස්වභාවය නිසා අන්ද මන්ද වෙලා. නස්රුදීන්ගේ ඉගැන්වීමේ හරඹය බින්දුවට බස්සලා පාසල් පරීක්ෂකවරිය ගේ රුප සොබාවටත් ඇගෙන් විසුරුනු ස්වභාව ධර්මයට සම්පාත වුන ශාරිරික හරඹයටත් සිසුන්ගේ මනස ජයග්රහණය කරලා.
ඉගැන්වීමේ හරඹයෙන් පසු පරීක්ෂකවරිය ළමයින්ගෙන් ප්රශ්න අහන්න පටන් ගත්තා. ඒත් ඒ ප්රශ්න වලට ළමයින්ගෙන් උත්තර නැහැ. ඒ මදිවාට නස්රුදීන් පාසල් පරීක්ෂකවරියට පිටුපසින් හිටගෙන අතින් ඇසින් සංඥා යොදවමින් ළමයිනට නිසි පිළිතුරු නොදෙන ලෙසට දන්වනවා.
අවසානයේ පරීක්ෂකවරිය නස්රුදීන්ගේ ඉගැන්වීම අසාර්ථකයි කියල වාර්තාවක් දීලා වහාම නිදහසට කරුණු ලබා දෙන ලෙසට නස්රුදීන්ට දැන්වුවා. නස්රුදීන් චෝදනාවට උත්තර බදින්න කොලයක් ගත්තා. පිළිතුර සටහන් වුණා. පිලිතුර බොහෝම කෙටි එකක්.“මම බොහෝ අධ්යයනය කර සිසුන්ගේ මනසට රිංගීමට කල උපක්රම පරදා තමන් ශිෂ්ය ජීවිතයෙන් පසු වෘත්තීය ජීවිතයේ දී ධනයෙන් ලබාගත යුතු රන් රුවන් මුතු මැණික්. දුහුල් සළු, සුවඳ විලවුන්,වැනි භෞතික සම්පත් සහ අනුරාගි බැලුම්, කාමුක දර්ශණ පංති කාමරය තුලදීම තම සිසුන්ට අත්විදීමට ලැබීම ජයග්රහණය කර ඇත.එවැනි ක්රම තුල සිසු දරුවන් ශිල්ප ශාස්ත්ර කෙරේ යොමුවෙතැයි යන්න මට නම් සිතාගත නොහැකිය.”
මෙයට උපගුරු
නස්රුදීන්.
0 comments:
Post a Comment