Saturday, November 12, 2022

සීතල මරණය - ඇස් හතරකින්.



නාවලා මේ සිමේන්තිය උඩ

බාවලා තිබ්බාම ලැජ්ජයි

රෙදි කෑල්ලක් දමාපල්ලා

අඩුම ගානේ ඉණටවත් මගෙ .

තැනින් තැන සුදු වෙලා තිබුණට

ජීවිතේටම පාට නොකරපු

කොන්ඩෙ කළු කරලා තියෙන්නං.

වැරදිලාවත් සැලුන් එකකට

අරං ආවද සැකයි මට නං .

පැපොල හැදිලා මූනෙ හැමතැන

ආවාට වගෙ කැළැල් තිබුණට

උළල උලලා තට්ටු ගාලා

මොකක්දෝ මේ කරන විගඩම..

දරකෝටු වගෙ තිබුණු අතපය

මිටියකින් ගහලයි නමන්නේ

කොහු පාන්කඩ ඔබලමයි මුං

පපුවෙ කරඬුව හදාගන්නේ .

මැරිල හින්දා රිදුනෙ නැතුවට

අපේ උන්දෑ දැක්කනම් හෙම

වාවන්නෙ නෑ පපුව පැලෙනව.

රහස් සේරොම වහන්කරලා

තත්තෙ රැකගෙන වලදාන්නයි

ලොකු එකී වියදම් කරන්නේ

දුක නැතෑ ඒකිටත් අම්මප .

හත් අවුරුද්දකින් දැක්කෙ නැහැ නොවැ

පෝන් එකකින් මිසක් ඇත්තට

අඬාගෙන මා බදාගත්තම

ඇහැරලා පොඩ්ඩක් බලන්නට

හිතක් හිතුණත් නොකෙරුවේ මං

ඒකි බයවෙයි කියලමයි.

හුස්ම ටික ගිය මේ සරීරේ

හැඩ කොරන්නට ගිහිං අයියෝ

ඇහැකි වේවිද ඇඳින ගන්නට

ඉස්ටෝරුවෙ කිරිකපාපු

ඇල්පිනාව .....කාටවත්ම....????

රෝ.සි.

 💜💜💜💜💜💜💜ඒ මරණය දුටුව රෝහිණි සිසිප්‍රිය.


රංජිත් කෝණාර ත් මරණයේ සුන්දරතාවය දකිනවා. මේ සිගිවිලි මම ගත්තේ වත පොතෙන්. මගේ හිත මේ සිතිවිලිත් එක්ක නතරවුනා. 💜💜💜💜💜💜💜💜💜




හිටි හැටියේම

වමි අත දිගේ හිං කැක්කුමක්

උපැස් යුවල ගලවා ලියන කොලය

උඩින් පෑන තබා හයියෙන් හුස්ම

පොදක්

කැක්කුම පපුවටම

අක්කේ

පෙනඩෝල් පෙති දෙකක්

හොදටෝම මදි වී

1990 සයිරන් හඩක්

ලගම රෝහලේ

OPD එකේ දොස්තර මහතාගේ

නලලේ රැලි තුනක්

සීරියස් 😕😕😕😕😕තනි වචනයක්

වමතට ,දකුනතට කටු වැස්සක්

ට්රාන්සර් එකක්

රත්නපුරේට

කහපාට තීන්ත පතුරු

ගැලවුනු ට්රොලියක්

පෑනක් පොතක් ගන්න ආපු

දවසට හිනහ වෙලා විහිලුවක්

කරපු ඇටෙන්ඩන්ටි මහත්තයාගේ

බොද වු සේයාරුවක්

රතුපාට බල්බි එකක් කැරකෙන

ගිලන්රථයක් වෙිගයෙන්

ගමනක්

පිලිගන්න පෙරමග සුදානමක්

මහ රෝහල දොරකොඩ ඉදිිරිපිට

ට්රොලියක් සමග දෙදෙනෙක්

කෙලින්ම

ඇදකට

සියලු සේයා බොද වීමක්

හදවතේ ගැඹුරුම තැනක

සදාතනික මතකයක සිහිවීමක්

දෙනෙත් කොනින් ගලා ගිය

සීතල කදුලු බිදුවක්

ඇමිබුෂ් කරමු

පපුව උඩ වෙද නලා කිහිපයක්

ෂිහ් Description: 😢Description: 😢Description: 😢

ඩවුන්

මොනව කරන්නද

අපි ෆුල් ට්රයි කරා

මහ වෙදදුරුගේ මලානික

කෙටිම කෙටි වචන පෙලක්

ජයරතත්න ද,රත්න,ද කැමති තැනක් , නැෂනල් එකද, කලු කලිසමයි සුදු අත්දිග කමිසයි

හැබැයි ඇන්දෙම ටී ෂර්ටි

චැහ් ඒක හරි නැ එහෙනං කැමැත්තක්

මහගෙදර පාමුලද,

ආංඩුවෙි කනත්තද

ඔිනි තැනක්

දුරින් ඈතින් එන්න නැති නිසා

එකම එක දවසක්

හිත හැදෙන මතක බනක්

කොප්පෙන් ඉතිරි පිගානට

පැන් ටිකක් එය අනිත්යයට

සමකිරීමක්

"මාව දාලා යන්න එපා රත්තරනේ"

කියන්න කෙනෙක් සින්නක්කරේටම

නැති නිසා

සතුටු හිතෙන ගමනක්

පරවුන මල්වඩමක්

ඇවිලි නිවී ගිය පොල් ගෙඩි දෙකක්

පෙටිටියට උඩින් වැටුනු සත පහේ

කාසියක්

පෙනි නොපෙනි යන

අමිමා ගේ රන් රුව

සීතල මරණයක්


 




notes of imaginary

Thursday, November 10, 2022

සාරිය



සාරිය ........මේ දවස්වල කතා බහට මාතෘකා වුන දෙයක්. ස්ටාලින් ගුරු සංගම් වෙනුවෙන් තදින්ම පෙනී හිටිනවා. ගුරුතුමියන්ගේ ඇදුම වෙනුවෙන්.

සාරියට  අපේ රටේ ප්‍රධාන මෝස්තර දෙකකි. වෙනත් ප්‍රබේදද ඇතිවි තිබේ. ඒ අදින පිලිවෙලට මෝස්තර එකතු වීමෙනි. කැන්ඩියන් අදින ඇත්තියන් මෙන්ම ඉන්දීය මෝස්තරයට සාරිය අදින ඇත්තියන්ද අප අතර සිටි.

සාරිය අපේ නොවේ. ඉන්දියාවෙන් මෙරටට ප්‍රචලිතවු කාන්තා ඇදුමකි. වහරේද ඉන්ඩියන් අදිනවද ? කැන්ඩියන් අදිනවද යන්න භාවිතය වේ.

 ශ්‍රී ලංකාව තුල සාරි වඩාත් ප්‍රචලිත වන්නේ මහනුවර රාජධානි සමයේයි .එයට හේතුව එම අවදිය ලංකාවට දකුණු ඉන්දීය බලපෑම් වැඩි වශයෙන් ලැබුන යුගයකි.ඉන්දීය සංස්කෘතියේ ආභාෂය හේතුවෙන් ලංකාව තුල සාරිය වඩාත් ප්‍රචලිත වන්නට ඇතැයි ඉතිහාසඥයන් විශ්වාස කරයි.කෙසේ වෙතත් අතීත යේ ශ්‍රි ලංකාව තුල කුල හීන කාන්තාවන්ට සාරිය හා ඔසරිය ඇඳීම තහනම් විය.එකල  පැවති වැඩවසම් සමාජ ක්‍රමය බිඳ වැටීමත් සමග සෑම ලංකික කාන්තාවකටම සාරි හා ඹසරිය අඳීමට අවස්ථාව සැළසින.වර්ථමානය තුල පවා සාරිය ගෞරවාන්විත ඇඳුමක් ලෙස සළකනු ලැබේ. කාරයාලීය සහ .ගුරුවෘත්තියේ යෙදෙන කාන්තාවන් වැඩි වශයෙන් භාවිත කරන්නේ සාරියයි.

සාරියට සහ ඔසරියට ( කැන්ඩියන්) කාන්තාවෝ සිරියාවත්ව පෙනේ. මනස ඇතුලත සිතිවිලි කෙසේ වෙතත් යම්කිසි ශාන්ත බවක් ගාම්භිර බවක් සාරිය ඇන්ද කාන්තාවන්ගෙන්  දක්නට ලැබේ. ඇදලා ඔසරිය නෙරිය තියලා - කොන්ඩේ මල් ගවසලා පාසල වෙත යන ගුරුතුමියක් සුනිල් ශාන්තයන් දකින්න ඇත්තේද මේ නිසා විය හැකියි.

ස්ටාලින්ට අවශ්‍ය වන්නේ යුරෝපීය පන්නයේ ඇදුමැති  විප්ලවකාරීයක විය හැකියි. අපට ඉන්දීය පන්නයේ ගුරුමවක් සිටීම භාග්‍යයවත්වේ.අපි ආසියාතිකයෝ වන බව අපට අමතක කල නොහේ. 



notes of imaginary

Sunday, October 30, 2022

බයියෝ...




බයියන් නිර්වචනය කරන්න බැරි වචනයක් වෙලා.

දේශපාලනිකව ටිකක් හිතන කොට ලංකාවේ ඉන්නේ සියල්ලෝම බයියෝ. පොහොට්ටු කාරයින්ට බයියෝ කියලා සජබේ,ජවිපේ,පෙරටුගාමින් වගේම වෙනත් දේශපාලන පක්‍ෂවල උදවිය ගරහනවා. මෙයාලට විරුද්ධ දේශපාලන මත විවේචනිකව හිතන්න ,ප්‍රතිචාර දක්වන්න බැහැ.එවන් අදහසක් දැකපුවම පලකරපු කෙනා බයියෙක් වෙනවා.

වේදිකාවල මේ හැම පක්‍ෂයකම උදවිය කෑ මොර දෙන දේවල් ඇත්ත පදනම් වු දේවල්ද ?. බොරු බේගල් ඇත්ත වගේ අතහරිනවා. සමහර දාර්ශනික මත පලකරපු කෙනා හිටියදී වෙනත් කෙනෙක් ගේ නමින් එයා මෙහෙම කිවුවා කියලා තමන්ගේ ප්‍රඥාව බහුශෘතභාවය පෙන්වනවා.

එය වැරදියි කියලා යමෙක් පෙන්වලා දුන්නොත් එයා බයියෙක් වෙනවා. “ අටට මේ පහ කිව්වොත් අපි පහ කියලා පිලිගන්න ඕනි.නෑ නෑ ඒ අට කිව්වොත්  “බයියෙක් නැත්නම් හිටපු බයියෙක් !.

හිටපු බයියන් දිනාගන්න ඕන.....කලකදී අනෙක් අයටත් බයියන් වෙන්න.

ලංකාවේ දේශපාලනයේදී කලකදී වහළු කලකදී රස වෙනවා. එයයි ස්වභාවය.



notes of imaginary

Thursday, October 20, 2022

"නර පණුවෝ සහ ගරිල්ලෝ"





ඔබ වන් ගුරුවරයෙකු ලැබීමට අප පින් කර ඇත්තෙමු.!
එද,ඔබ සේ පෑණ හසුරවන්නට අප නොසමත්මු
එදා තුන් කල් දැක්මෙන් යුතුව ඔබ ලියූ දේ එදාට වඩා අදට අදාලය ශ්රීමතානෙනි!"
කමල් පී අලහකෝන් ගේ වත පොතෙන් උපුටා ගන්නා ලදී. ලිපිියේ කතුවරයා ( රයිගම්රාළට ) වෙනුවෙන් කරන ලද ඇගයීම ඔහුගේය.
අපි නර පණුවෝ සහ ගරිල්ලෝ කියවමු.

"නර පණුවෝ සහ ගරිල්ලෝ"😋😋😋😋
හොර හිත ඇති තැනැත්තා නාකරම බියෙන් පසුවෙයි.
ඔහු පොළිස් කාරයෙකැයි සිතා තැපැල් පියුන්ට බයවෙයි.
සුරාබදු නිළධාරියෙකුයැයි සිතා මහජන සෞඛ්යය පරීක්ෂකට බිය වෙයි.
මෙය පුදුමයක් නොවේ.
බියපත් වූ මිනිසාට දෑස් හරියට නොපෙනේ.
කණ හරියාකාර නෑසේ.
අදහස් පැහැදිලිව ප්රකාශකරගත නොහැකිව ගොත ගැසෙයි.
මේ සිදුවන්නේ "හෘදය ශාක්ෂිය" නම් යමක් හැම කෙනෙකු තුළම සැඟවී,ඇති හෙයිනි.
අන්තිම බිහිසුනු හොරා තුළ පවා යම් පමණක හෝ හෘර්දය ශාක්ෂියක් වෙයි.
අන් කවරෙකුට බොරු කළත් හෘදය ශාක්ෂියට බොරු කළ නොහැක.
එහෙයින් හොරෙකු විසින් කරන හැම හොරකමක් පාසාම අභ්යන්තරිකව පිරිහෙයි.
අධ්යාත්මිකව පිරිහෙයි.
මෙසේ දිගින් දිගටම බොරැ කළහොත් අවසානයේ ඔහු තුළ ඉතිරිවන්නේ
ආධ්යාත්මයක් නොව,ඉහඳ පිරි ගඳ ගසන කුණු ගොඩක් පමණය.
මෙය කුකුල් හොරු,කම්බා හොරු,කෙසෙල් කැන් හොරු,ආදී වූ
නන්වැදෑරැම් හොරුන්ට පමණක් නොව,
"දේශපාලන හොරුන්"ටද පොදු වූවකි.
මෙවන් හොරුන් තුළ එකතුවන කුණු කන්දරාව
කිරි මෙන් සුදු ඇඳුමකින් වැසිය නොහැකිය.
බණ පොත් වන පොත් කර වැමෑරීමෙන් වැසිය නොහැකිය.
ගත හා මුව කෙතරම් සැරසූවත්
ඔවුන් තුළ ගොඩ ගැසෙන දහජරාව එලෙසම පවතී.
තලියෙහි පැනෙහි කිඹුලන් දකින තරම් බියක්
ඔවුන් තුළ නිබඳවම කැකෑරෙන්නේ එනිසාය.
ඍජු අවංක මිනිසා කිසිවෙකුට බිය නොවේ.
පොලිස් කාරයෙකුට තබා පොලිස්පතිටවත් ඔහු බය නැත.
සුරා බදු පරීක්ෂකට තබා අග්ර විනිශ්චයකාරයාටත් ඔහු බය නැත.
තලියෙහි පැන් මිස කිඹුලන් දකින්නට හේතුවක් ඔහුට නැත.
මෙවැනි පුද්ගලයෝ ශබ්ද නඟා විවෘතව කතා කරති.
එසේ කතා කරන අන්යයන් ප්රිය කරති.
නිදහස් අදහස් දරමින් නිදහස්,අදහස් වලට ගරු කරති.
කොරවක්කන් වෙඩි තැබීමට යන දඩයක්කාරයන් සේ
හැංගෙමින් එබෙමින්,එබි එබී බලමින්,වකුටු වෙමින්,
තුන් කුදු ගැහෙමින්,ශබ්දයට කන් දෙමින්,කොළයක් පෑගෙන හඩට පවා තිගැස්සෙමින්
දෙගිඩියාවේ ගමන් නොකරති.
හුදෙක් ඍජුවම ගමන් කරති.
කොන්ද කෙලින් තබා ගෙන එඩිතරව ගමන් කරති.
දේශයේ ලොකුම සම්පත,ජාතියේ ලොකුම සම්පත ඔවුහු වෙති.
මුළු ජනසමාජයේම ස්ථාවරත්වය රඳා පවතිනුයේ
සුදු හෝ කහ රෙද්දෙන් වැසූ ජරා ගොඩවල් මත නොව
මෙබඳු පුද්ගලයන් මතය.
රටක්,ජාතියක් පිරිහී යන විට ඍජු අවංක පුද්ගලයෝ දුරලභ වී,යති.
ඊට අනුපාතිකව ජංගම ජරා ගොඩවල් බඳු පුද්ගලයෝ සුලබ වී යති.
අද රට මුණ පා ඇත්තේ එබඳු අවාසනාවන්ත,දුර්දසාපන්න අවදියකටය.
එහෙත් සියළු බලාපොරොත්තු සුන් කරගැනීමටත්,
සියළු අපේක්ෂා භංගත්වයට පත් කර ගැනීමටත් වුවමනා නැත.
අප එසේ කියන්නේ ඓතිහාසික සිද්ධාන්තයක් මතය.
අන්තිමට පිරිහී ගිය ජනසමාජ තුළ පවා
කොතැනක හෝ සභ්යත්වයේ ගිනි පුපුරක් සැඟවී තිබුණු බැවු
ඉතිහාසය අපට කියා දෙයි.
මුළු සමාජයේම කුණු කන්දල් දවමින් එය නැවත පවිත්ර කරන
මහා ගින්න ඇවිලෙනුයේ එම ගිනි පුපුරෙනි.
අද අප ආර්ථික මෙන්ම මානසික පරිහානිය කරා ගමන් කරමින් සිටින්නෙමු.
දැනටමත් අප එම මඟෙහි සෑහෙන දුරක් ගමන් කර අවසානය.
මේ,අන්දමින් අප තව දුර ගමන් කළහොත්
අපේ දරුවන්ට ඉතිරිකර තබා යන්නට සිදුවන්නේ
රටක් නොව මුලු ආසියාවම ගඳ ගස්වන කුණු ගොඩකි.
තත්වය එතරම් අසාධ්යය වන්නට පළමු එය වලක්වා ලීමේ පියවර ගැනීම
මිනිසුන් වශයෙන් අප සතු යුතු කමකි.
ගොඩ ගැසෙමින් පවතින ආධ්යාත්මික කුණු කන්දරාවල්
දවා හළු කිරීමට අවශ්යය ගිනි පුපුර මෙලවිමට අප උත්සාහ කළ යුතුය.
එහෙත් හැම දෙනාම ඊට කැමති නොවනු ඇත.
මක් නිසාදයත් කුණු ගොඩේ සිටින පණුවා මෙන්ම,
ජරා ගොඩේ සිටාන නර පණුවාද
තමා වටා,රැස්කරග් කුණු ජරාවට මිස අන් දෙයකට ප්රිය නොකරන බැවිනි.
පවත්නා තත්වයන් ශේෂයකින් හො වෙනස් කෙරන කිසිදු පියවරකට
ඔවුහු කැමති නොවෙති.
කැමති,නොවනවා පමණක් නොව
ඊට එරෙහිව මුලු ශක්තිය යොදවා සටන් කරති.
මුහුණට මුහුණ ලා සටන් කිරීමේ ශක්තියක් පණුවන්ට නැත.
එහෙයින් ඔවුන් ගරිල්ලා සටන්වල යෙදෙති.
නිදහස් අදහස් ප්රකාශනයට බිය ඔවුහු ඊට විරුද්ධව සටන් කරති.
පිරිසිදු චේතනාවෙන් කරන විවේචනය පවා ඔවුන් දකින්නේ
තමන්ට එල්ලවූ මහා තර්ජන ලෙසය.
මේ නිසා හැම මිනිසෙකුගේම කට වැසීම ඔවුන්ගේ ප්රයත්නයයි.
පුවත්පත් හා අන් ජනමාධ්යය සියල්ලක්ම ඔවුන් දෙසට හිස නමා සිටිය යුතුය.
හිස නොනමා ඍජුවම තබා ගන්නා ⁣යමෙකු වෙතොත් ඒ සතුරෙකි.
ඔහු වනසා දැමිය යුතුය.
එහෙත් ඔවුන්,අවබෝධ කර නොගත් එක් දෙයක් ඇත.
එනම්,යුගයක අවශ්යයතාවය මත යම් බලවේගයක් මතුවූ විට
"පණුවෙකු"ට තබා,
"අනන්ත නම් නාග රාජයා" ටවත් එය නවතා ලිය නොහැකි බවයි!"
රයිගම් රාළ -
දිවයින ඉරිදා සංග්රහය.


notes of imaginary