Tuesday, June 12, 2012

සෙනසුරුටත් බට ‍කොළ



අද ජුනි 12 ‍වෙනිදා.



ආදරණිය සුදු,

ඉතින් ‍කො‍හොමද පහු ගිය සතිය ?.
අද මම ලියන්න හිතාගෙන ඉන්න ‍කොට ජීවි‍තේ ගැන කතා බහක් ඇතිවුනා . ඒකත්  ඔයාට කියන්න මට හිතුනා.
මම ම‍ගේ ‍කේන්ද‍රෙත් අරන් ‍ජොතිශ‍වේදි‍යෙක් ලගට ගියා.  එයා‍ගේ අදහසට අනුව මම ‍මේ ගෙවන්‍නේ රාහු මහදශා‍වේ අවසාන මාස කිහිපය. මහ අපල කාලයක් ‍ගෙවලා ඊට පස්‍ ‍සේ  ලබන්‍නේ  ගුරු මහදසාව. ම‍ගේ කේන්ද‍රේ  පලාපල කියන ‍බො‍හෝම ‍දෙ‍නෙක්  මට කියලා තියෙනවා   ගුරු   මහදසා කාලය ම‍ගේ ‍ජීවිත‍යේ හොදම කාලයයි කියලා.  ම‍ම කතබහක ‍යෙදී ඉන්න ගමන් ‍මේ විස්තරය ම‍ගේ මිත්‍රයෙකුට  කිව්වා.  ජීවි‍තේ ‍ අවසන්  ‍කොටස පටන් ගන්න ‍කොට ‍හොද කාලයක් ලැබිලා වැඩක් නෑ . අපි ඉගනගත්ත කාල‍යේ අපි මහන්සි ‍වෙලා වැඩ කරපු කාල‍යේ , තමයි ජීවිත‍යේ ‍හොද කාලය ‍වෙන්න ඕනි . එත‍කොට තමයි මුළු ජීවිතේම ‍හොද කාලය ‍වෙන්‍ ‍නේ   කියලා පසු  වදනකුත්  එකතු කලා.

එයා‍ මට කියනවා ,  ‍  බැරි‍වෙන කා‍ලෙට තමයි ‍හොද කා‍ලේ එන්න ඕනි.   එත‍කොටයි ජීවිත‍යෙන් ‍කොන්‍ ‍වෙන්‍ ‍නේ නැතිව තනි‍වෙන්‍ ‍නේත්  නැතිව ජීවිතය යහපත් විදියට විදින්න  පුළුවන් ‍වෙන්‍ ‍නේ  කියලා. මිත්‍රයා උදාහරණ ‍‍ගේන් න  පටන් ගත්තා “ ‍ගෝල්ඩන් කී “ සභාපතිට ‍වෙලා ති‍යෙන ‍දේත් වැඩි ‍පොලී ගන්න ආ‍යෝජනය කරපු ගණු‍දෙනු කාරයින්ට ‍වෙලා ති‍යෙන ‍දේත් පෙන්නල.
ආශාවට බදා ගත්තට අහු‍වෙන්නේ අපිට උරුම ප්‍රමාණය විතරයි කියලා මට හිතුණා.මේ අත‍රේ සරත් ‍ෆොන්‍ ‍සේකා මහතා ඉරිදා දිවයින (මැයි  27 ) කතා බහකට එක්‍ ‍වෙමින් ‍ කියලා තිබුන ‍දෙයක් මට සිහිපත් වුනා.

දිවයින ‍මෙ‍හෙම ප්‍රශ්නයක් අහනවා. “ - යුද්ධය, දේශපාලනය, සිරගත වීම ඔබේ ජීවිත කාලය තුළ මූලිකව අත්විඳින්නට වූ සිද්ධීන් ත්‍රිත්වයක්‌. අද දවසේදී එම ජීවිත අත්දැකීම් දෙස බලන විටදී ඇති වන හැඟීම කෙබඳු එකක්‌ද?“ කියලා .
සරත් ‍පොන්‍සේකා මහතා ‍ගේ පිළිතුර  ‍මේ විදියටයි. “- ඔබ සඳහන් කළ මාර්ග තුනම දෛවෝපගතව මා ගමන් කළ යුතු මාර්ග තුනක්‌ ලෙසයි මා දකින්නේ.

ජනාධිපතිවරණයට කලින් සිළුමිණ පත්‍රයට අනාවැකි ලියන ජොතිශ‍වේදි‍යෙක් සරත් ‍පොන්‍සේකා මහතා ගැන අනාවැකි පල කර තිබුනා. සරත් ‍පොන්‍සේකා මහතා‍ගේ ඉදිරි කාලය අයහත් බවත් ඔහුට අසීරු කාලයක් පහු කරන්නටත් සිදුවන බවත්  කියා තිබුනා.

මම එය විශ්වාශ ක‍ලේ චන්දදායකයින් සරත් ‍පොන්සේකා මහතාට චන්දය ‍දෙන්න වලක්වන්න ඔහු ‍කෙ‍රෙහි ති‍යෙන විශ්වාසය බිදවන්න  කියන ලද  ‍දේශපාලන අනාවැකියක් ‍ලෙසයි. නමුත් පසුගිය අවුරුදු තුනෙත්     තවමත් විදින අතවර දිහා බලපුවහම ජීවිත‍යේ  විදින්න ති‍යෙන ‍දේවල් ‍කොයිතරම් තරාතිරමක ‍කෙ‍නෙකුට වුනත් වලක්වා ගන්න බැහැ කියලා හි‍තෙනව.  ඔයා ‍සෙනසුරුටත් බට ‍කොළ කැව්වා කියලා අහලා කතාවක් ති‍යෙනවද   ?.


ටැමිල් ඩයස්‍පෝරාව ‍මේ දගලන දැගිලිල්‍ ‍ලේ හැටියට සරත් ‍පොන්‍සේකා මහතා ජනාධිපති වුනානම් ‍, මහින්ද මහත්තයාට එල්ල කරන ‍චෝදනා සරත් ‍පොන්‍සේකා මහතාට එල්ල ‍නොකර ඉදියි කියලා මට හිතන්න බැහැ. සේනාධිනාය   කයා  අණ ‍‍දෙන්‍ ‍නේ   හමුදාපතිට. හමුදාපතියි යුද්ධය ‍මෙ‍හෙයවන් ‍නේ .   යුද්ධ නීතියට අනුව කටයුතු කරන වගකීම පැව‍රෙන්‍ ‍නේ හමුදාපතිට. කියලා  ‍නොකියා හිටී කියලා හිතන්න පුළුවන්ද ? එ‍‍හෙම උනානම් ජාත්‍යන්තර අධිකරණයකට අ‍පේ වීරයා අර‍ගෙන යන්න ටැමිල් ඩයස්‍ ‍පෝරාව කටයුතු ‍නොකර ඉදියි කියලා ‍මේ ‍වෙන ‍දේවල් වල හැටියට හිතා ගන්න බැහැ.


මම ‍ගෙව් ‍වේ  ජවිත‍යේ ‍හොදම කාලයක් ‍නෙ‍මෙයි. වැඩ කරන්න ති‍යෙන කා‍ලේ කරන වැඩවල නියම ප්‍රතිපල ‍නොලැ‍බෙන ‍කොට ‍ඒ හොද කාලයක් ‍නෙ‍මෙයි කියලා හි‍තෙනවා. ඔයාලට ‍මේ ‍හොදම කා‍ලේ . ඉගන ගන්න ති‍යෙන කා‍ලේ ඉගන ගන්න ඕනී. මම මුලින්ම කිව්වා ව‍ගේ ‍ ඉහලට ඉගන ගන්නවා කියන එක ජීවිත කා‍ලෙටම කර ගන්නා ‍හොද ජීවිත රක්‍ෂණයක්. දැන් තරගකාරී රැකියා ‍වෙළද ‍පොල ජයගන්න  සාමාන්‍ය උපාධියකට බැහැ. පංති සාමාර්ථයක් ති‍යෙන්න ඔනී. එ‍තෙන ඉලක්ක කරගන්න දැන්ම ඉදන්ම.ඔබට සුබ අනාගතයක් හදා ගන්න අත්තිවාරම ති‍යෙන්‍ ‍නේ  එතනයි.

මම නතර‍වෙන්නම් සුදු,ආ‍යෙත් දවසක ලියන්නම්.










ලොකු 


Monday, June 11, 2012

මේ හැටි දුර පියමං කරලා

Tuesday, June 05, 2012

දියණියනි , ජූනි මස 5 වැනිදා



 2012 ජූනි මස 5 වැනිදා


ආදරණිය සුදු,


ම‍ගේ 31 දා ලිපිය කියෙව්ව හැටි‍යෙම ව‍ගේ සුදු මට කතා කලා. මට හරි සතුටුයි ම‍ගේ සමහර අදහස් වලට සුදු එකග වුනාම.
මම එදා ‍කේන්දර ගැලපිම් ගැන අදහසක් පල කලා. ‍‍මේවා පිලිබදව ම‍ගේ  නම් අදහසක් නැහැ. ඒ මට මේ පිළිබදව සාස්ත්‍රීය අවබෝධයක් නැති නිසයි.
කේන්දරය සකස් කරන්‍ ‍නේ   උපන් දිනය මුල් කර‍ගෙන. විවාහ ගැලපිම් සදහා ‍‍ජොතිශාස්ත්‍රාඥ‍යෝ උප‍යෝගි කරගන්නා දත්තයන්  ති‍යනවා. ‍මේවා හදුන්වන්නේ  ‍පො‍රොන්දම් කියලා.  ‍පො‍රොන්දම්  විස්සකින් සමන්විතයි. බොහෝ ජොතිශාස්ත්‍රාඥ‍යෝ මේ පොරොන්දම් විස්ස කේන්දර දෙක හා  ආදේශ කර  ගැලපීම් බලනවා. ඒවා  සුබ,අසුබ මධ්‍යස්ථ ලෙස වර්ග කර සුබ පල සියයට පනහකට වඩා වැඩි නම් විවාහයට සුදුසුයි කියා තීරණය කරනවා.    
ස්ත්‍රී පුරුෂ දෙදෙනාම එක නැකතකින් උපන්නානම්  ,  රෙහෙන අද පුස ...............ආදී නැකැත්  කණ්ඩායම් තුනකට බෙදා සුබ ,අසුබ , මධ්‍යම ලෙස කාණ්ඩ කර විවාහයට සුසුදුසුද නුසුදුසු ද යන්න   තීරණය කරන ක්‍රමවේදයකුත් තියෙනවා.
මෙම ක්‍රමවේදයන්  අසාස්ත්‍රීයයි  කියලයි මට හිතෙන්නේ.
එහෙනම් ලොකුට  සමාජය  අදුරා ගෙන විවාහයට කෙනෙක් තෝරා ගන්නා එක සුදුසුයි කියන මතවාදය අනුමත කරන්න වෙනවා නේද ?. සුදු මගෙන් ප්‍රශ්නයක් අහයි.
අපිට ගැටුම් අවම කර ගතහැකි  ක්‍රමවේදයක්  සකස් කරගත යුතුයි කියලයි මට හිතෙන්නේ.වැඩිහිටියෝ කියලා අපි මුලින්ම හදුන්වන්නේ අම්මයි තාත්තයි නේ ?. කවුරු හරි විවාහය සදහා තෝරා ගන්නා කෙනෙක් හමුවුනොත් මුලින්ම එයා අම්මටයි තාත්තටයි හදුන්වලා දුන්නෝත් එයාලට පුළුවන්වේවි නේද හොද නරක යෝජනා කරන්න. එතකොට වෙන බලපෑම් අඩුයි. අවදානමත් අඩුයි. අම්මයි තාත්තයි ගැලපෙයි කියලා හිතන්නේ කොයි වගේ කෙනෙක්ද කියලා කලින් හිතන්න වෙනවා. ඒ අනුවයි තමන් සැලසුම් සකස් කර ගන්න ඕනී.
වැඩිහිටියන්ගේ සම්ප්‍රදායික නිර්ණායකයන් කිහිපයක් තියෙනවා. සමහර නිර්ණායක වල දැන් කාලේ වලංගු භාවයක් නැහැ කියලා මට හිතෙනවා. කුලය කියන එක වැඩ වසම් යුගයේ ඇතිවු දෙයක්.ගොවිතැන් කල ඇත්තන්ගේ පරපුර ගොවිකුල ලෙසයි හැදුන්වුයේ. රජ වාසලට සේවය කලෝ රදළ වුවා. මේ වගේ එක් එක් වෘත්තීන් අනුව වර්ග කලා. අද මේ තත්වය වෙනස්. වෛද්‍ය,ඉංජිනේරු, ...................ආදී වෘත්තින්අනුව  වර්ග කලොත් එවැනි නව පරපුරක් ඇතිවේවි.මෙතෙන්දී මට නම් යෝජනා කරන්න වෙන්නේ තමන්ගේ වෘත්තීයට තමන්ගේ සමාජ පරිසරයට ගැලපෙන කෙනෙක් තෝරා ගත්තොත්, පවුල් ජීවිතයේ ගැටුම් අඩු බවයි.

ඉතින් අදට නතරවෙන්නයි මගේ අදහස. ආයෙත් දවසක මම ලියන්නම්

තෙරුවන් සරනයි.










ආදරණිය ලොකු 

Thursday, May 31, 2012

දියණියනි, - මැයි 31 දා.

notes of imaginary

 

31.05.2012

ආදරණිය සුදු,

thank  loku. මට ලැබුන sms පණිවිඩයේ තිබුනා. මගේ විච්චූරනේට සුදු පිළිතුරු එව්වේ එහෙමයි.

 ඒත් මම කියාගෙන එන කතන්දරය සුදුට කියන්න හිතුනා. එක විවාහයක් සිද්ධවුනේ මෙහෙමයි. පාසල් කාලයේ ඉදන් දැන ඇදිනගෙන ආදරවන්තයෝ වෙලා හිටියා. දෙන්නම උසස් පෙල උසස් විදියටම සමත් වෙලා ඉංජිනේරු අංශයෙන් විශ්ව විද්‍යාලය හමාර කරලා විවාහ වුනා. දෙන්නගේ කේන්දර ගැලපෙන්නේ නෑ කියලා දෙපාර්ශවයේම වැඩිහිටියෝ විවාහයට කැමැත්ත දුන්නේ නෑ. ඒත් මේ ආදරවන්තයෝ දෙන්නාට විවාහ වෙන්නම ඔන වුන නිසා දෙමව්පියෝ කැමැත්ත දුන්නා.

එක දරුවෙකුත් ලැබිලා දරුවට මාස හත අටක් වයසේදී දෙන්නා දෙපලකට වුනා. මාත් මේ දෙමවිපියන්ගේ උවමනාවට මේ දෙන්නත් එක්ක කතා කලා . දෙන්න ‍වෙන ‍වෙනම කියන්නේ ඉස්සර වගේ නෙමෙයි දරුවා ලැබුනට පස්සේ එයා මට ආදරේ නෑ කියලා. මේ දෙන්නා ප්‍රාර්ථනා කරන ආදරේ මෙකක්ද කියලා මට තේරුම් ගන්න බැහැ. මේ දෙන්න සමථයකට පත්කරන්න ගත්ත සියළු උත්සහායන් ව්‍යාවර්ථ වෙලා අද වන විට වෙන්වන්න අධිකරණයේ පිහිට පතා ගෙන වැඩ කටයුතු කෙරෙනවා.

මේ වරද කේන්දරේද ?. අනවබෝධයද ?.

අනිත් යුවල ටියුෂන් ක්ලාස් එකේදි හමුවෙලා .එක බස් එකේ ගමන් ගිහින් දෙවෙනි වර උසස් පෙල ලියා ගත්තා විතරයි කසාද බැන්දා. කඩුල්ලි මේ මනාල මහත්තයා ‍ගේ අම්ම‍ගෙන්  විවාහ උත්සවය දවසේ ඇහුවා ප්‍රශ්ණයක්. “නංගා  ඔයා පුතා බෝනික්කෙක් ඉල්ලලා අඩන කොට බෝණික්කෙක් අරන් දුන්නා වගෙයි නේද ? “ කියලා  කඩුල්ලීගේ ප්‍රශ්ණයට  උත්තරය  අවුරුදු එකහමාරක් විතර යන කොට ලැබුණා. ‍මේ ‍දෙන්න‍ගේ ‍ගෙදර ප්‍රශණ පත්‍රයට උත්තර ලියන්න බැරිව මාස හත අටක දරුවෙක් සමග  දැන් දෙන්න දෙපලේ !.

සුදුලාගේ ව‍ගේ තරුණ වයසේ  අය  මග දෙපස තියෙන අන්ධකාරේ දකින්නේ නැහැ. ඈතින් ‍පෙ‍නෙන මිරිගු‍වේ ආලෝකය විතරයි දකින්නේ. විවාහයට ‍පෙර දැන අදුනා ‍ගෙන ඉන්න ඔනී කියන මතය තරුණ වය‍සේ දරුවන්  නිවරදිව අදුරා ගන්න පටන් ගන්‍නේ විවාහ‍යෙන් පස්‍ ‍සේ කියලයි ඉස්‍සෙල්ලා කියාපු සිද්ධි ‍දෙ‍කෙන්ම මට හි‍තෙන්‍ ‍නේ.

දැන  දරන අදුනා ගන්න ආදරේ කලත් විවාහයේ ප්‍රශ්නත් සමගයි දෙන්නා අදුනා ගන්න පටන් ගන්‍නේ.. එතනදී වගකීම් බෙදා ගන්න  ගන්නා උත්සහායේදී වගකීම් වලින් බැහැර වෙන කොට ගැටුම් ඇතිවෙනවා. ‍බැදීමක් වගකීමක් නැතිව ‍කොයිතරම් දැන ඇදිනගත්තත් වැඩක් ති‍යෙනවද ?. යෝජිත විවාහ ගැන තර්ක විතර්ක කරන තරුණ වය‍සේ දරුවන්  මම කැමති දැන අදුනා ගත් අ‍යෙක් සමග විවාහ ‍වෙන්නයි  කියලා තර්ක කරනවා.

අධ්‍යාපනයම දැණිමයයි හිතන්නත් බැහැ. විභාග සහතික ‍‍කොයිතරම් තිබුනත් ප්‍රායෝගික  නැත්නම් වැඩක් ති‍යෙනවද ?. වැඩිහිටි‍යෝ තම ජීවිත‍යෙන් අත්දැකීම් එක්රැස්කර ගත් අය. වැඩිහිටියන් සිතන්නේ ඒ අත්දැකීම් මූලාශ්‍රකර ගෙන. ඉතින් එයාලට ඇහුම්කම් දීමත් වැදගත්වනවා.

අපි ලබන සතියේ ආයේ හමුවෙමු. පොසොන් පෝයත් ලගයි. සිල් ගන්න අදහසක් එහෙම නැද්ද. ලොකු නම් සිල් සමාදන් වෙන අදහසින් ඉන්නේ.

තෙරුවන් සරනයි.

ආදරණිය ලොකු 



 

මීදුම Published @ 2014 by Ipietoon