පන්නිල ගම රත්නපුර දිස්ත්රික්කයේ කහවත්ත ප්රාදේශීය ලේකම් කොට්ඨාසයේ කෙළවරකට වෙන්නට පිහිටා ඇත. තුන් පැත්තකින් සිංහරාජ වනාන්තරයෙන් වටවූ ගම මැද කුඹුරු යාය පිහිටා ඇති අතර සොබා සෞන්දර්යෙන් අනූන පාරාදීසයකි. මීට අවුරුදු කුන්සීයකට පමණ පෙර කන්ද උඩරට සෙංකඩගල රජවාසල ඉංග්රීසින් සමග එකතු වීම නිසා රජුට විරුද්ධ වූ රජවාසල නිලයන් දැරෑ පිරිසක් පැන විත් මේ භූමියේ පදිංචි වීම නිසා, නිලයෙන් පැන වුත් පදිංචි වූවන්ගේ ගම පන්නිල වූ බව පැරන්නන්ගේ මතයකි. එසේම ගම පැන නිල්දියපිරි පන්පිරුනු විලක් නිසා පන්නිල වූ බවද, නිල් මැණික් නිසා පන්නිල වූ බවද පැරන්නන් මත පළ කරති.
පන්නිල මොහොට්ටාලලාගේ, ගල්හේන මොටහාට්ටාලලාගේ, කෝණාර මුදියන්සේලාගේ, පරගහවත්ත විතාරමලාගේ සහ තවත් පරම්පරා කිහිපයක් ලෙසින් පවුල් පරම්පරා අතීතයේ සිට මේ දක්වා දිවෙයි. ගමේ සෑම නිවසකටම අතීතයේ සිට පැවත එන අන්වර්ථ නාමයක් පවතී. වෑකුඹුරහේන, අළුත්ගෙදර, පහළ අළුත්ගෙදර, කොරටුවෙගෙදර, දෙවැටකඩේ, එගොඩලියද්ද, ගල්හේන, ඕවිටිගෙදර, කුරුලියද්ද, පිටෝවිට, කනතෙරියන, තෙන්ඕවිට, පිඹුරගෙවත්ත, කොළොම්ඹුඕවිට, බටන්දෙණිය, රාමන්ගිරිමුල්ල, කිතුන්නකන්ද, පරගහවත්ත , වලකඩකන්ද, ගිනිමලාවත්ත, එගොඩවත්ත, හෙට්ටිකුඹුරවත්ත,ගුලනෙගෙදර, ඕවිටිගෙදර, කඩේකොට්ටුව , ඇහැළගහවත්ත ඉන් සමහරකි. තවත් බොහෝ ගෘහ නාම ගම තුල ව්යවහාර වෙයි.ගම තුළ බොහෝ කුඹුරු ඇති අතර උල්පත් දියෙන් ඒවා වගා කරති. අස්වැද්දුම, වෑකුඹුර, පිටමුල්ල,ගෙදරකුඹුර, මැටිහග්ගොඩ, වලමග, දෙල්ගහඇස්සැද්දුම, වෙලබඩහේන, මහකුඹුර,මැද්දෙකුඹුර, වැලිපත, ගල්ලෙනපීල්ල කුඹුර, බෝගහයට කෑල්ල, වැටකෙයියාපත, හිරිපුරන, වැලිපත සහ තවත් නම් බොහොමයකින් කුඹුරු කොටස් යුක්තය. එසේම ගමේ යම්කිසි රාජකාරි ක්රමයකට කුඹුරු තිබී ඇති බව ඒවායේ පහත නම් වලින් හදුනාගත හැකිය. බණ්ඩාරකුඹුර, පිංකුඹුර, හේවගෙදරකුඹුර, හෙට්ටිකුඹුර, පනිච්චියගෙකුඹුර, කුසිගෙකුඹුර, නැකැත්තගෙකුඹුර, රදාලියද්ද, මනන්නයෙකුඹුර, බඩහැලකුඹුර, බෙරකාරයගෙකෑල්ල, බෙරවලියද්ද, පංසලගාවදෙණිය ආදී ලෙසට හදුනාගත හැකිවේ.අතීතයේ මුතුන් මිත්තන් බොහෝ දුෂ්කරව ජීවිතය ගැටගසාගෙන පැමිණ ඇත. ගොවිතැන, කිතුල් මල් කපා පැණි හකුරු නිපදවීම, වනාන්තරයෙන් දුම්මල එකතු කර විකිණීම, බට ගස් වලින් ගැරුම් වට්ටි, වේවැල් වලින් කූඩ වියා විකිණීම, වැනි දුෂ්කර වෘත්තීන් වල නිරත වී ඇත. ගම්වැසියෙකු බරපතල ලෙස අසනීප වුවහොත් ඇදක ලීයක් ගැටගසා ඒ මත රෝගියා තබාගෙන ගමම එකතු වී මහවන මැදන් දුෂ්කරව හෙල් පල්ලම් දොළවල් තරණය කර නගරයේ රෝහලකට ගෙනයෑමට හෝරා තුන හතරක් ගතවිය. එයිට මෙහා සියලු අසනීප ගමේ පාරම්පරික වෙද මහතා ඉසිවරයෙක් බදුව වෙදකම් කිරීමෙන් සනීප කර ඇත.ගම මැද කැළෑ කුට්ටියේ නුග දොරටුව නම් මහා රූස්ස වනස්පතියක් තිබී ඇති අතර මිනිස්සුට එහා මෙහා යෑමට නුග ගසෙහි නුග මුල් අතරින් සෑදුනු කුඩා දොරකඩක් තිබී ඇත. අදුර පිරි ගුප්ත බවකින් යුතු මේ නුගදොරටුවෙන් එහා මෙහා යන අයත් , ගම කොණ සොහොන් පිට්ටනිය හරහා ගමන් කරන අයත්, සවස නානතොටවල් හරහා ගමන් කරන අයත් අමනුෂ්ය බලපෑම් වලට නතු වීම එකල සුලභ දෙයකි. සතියකට තොවිලයක් දෙකක් ගමේ කොහේ හෝ තිබී ඇති අතර තොවිල් බැලීමට ගම්වැසියන් එක්රොක් වී ඇත. අස්වනු නෙළා සිදුකරන මේස පිදිල්ල ශාන්ති කර්මය, නූල් බැදීම්, දෙහි කැපීම්, වින කැපීම්, තොවිල්, ගරායක් සන්නි, අයිල පැදීම, පිල්ලියැවීම් ආදිය තිබුනු බව ජනප්රවාදයේ සදහන් වේ.නිවසේ බත් පිසීමට හාල් ගන්නා විට සහල් මිටක් වළදකට දමා තබා එම මිටිහාල් වළදේ සහල් විහාරස්ථානයට පූජා කිරීම හෝ දේවාල සදහා පරිත්යාග කිරීම කලක සිට සිදුව ඇත. කුඹුරු හේන් වැඩ අත්තම් ක්රමයට සිදු කරයි. කුළියට නොව එකිනෙකාට උදව් කිරීම මගින් ගම තුළ සහජීවනය වර්ධනය වී ඇත. එය අදටත් කුඹුරු ගොවිතැනේදී දකින්නට ඇත. ගමේ සෑම නිවසකම වාගේ වී අටුකොටු පිරී පවතී.අතීත පන්නිල බොහෝදෙනෙන් දුෂ්කරව කල් ගත කලද සතුට සහජීවනය ගම තුළ පැතිරී තිබිනි. අතීතයේ සමහර අයෙකුට සන්තකයටම තිබී ඇත්තේ එකම එක සරමක් පමණි. දිය නෑමට දොළට ගිය විට ඒ සරම සෝදා ගලක වනා සරම වේලෙන තුරු දියනෑම කල බව අසා ඇත. හොද සරමක් කෝට් එකක් තිබී ඇත්තේ කිහිප දෙනෙකුට පමණි. මගුල් තුලාවකදී ඇදුම් හිමි පුද්ගලයා හමුවී ඒවා ගෙන ගොස් ඇදගෙන යාම සිදුකර ඇත. එසේම ගොයම් පාගන කාලයට සමහර නිවෙස් හිමියන් බුලත් අතක්ද රැගෙන පැමිණියේ නිවසේ වහළය සෙවිලි කරගැනීමට පිදුරු ටිකක් ඉල්ලා ගෙන යාමටය. මී හරකුන් විශාල ලෙස ඇතිකර ඇත්තේ ගොවිතැන සදහාය. කුඹුරු වගාකළ පසු කුඹුර වටේටම වැටක් බැදීම සිදුකර ඇත්තේ හරකුන්ට කුඹුරු යායට ඇතුළු වීමට නොහැකි පරිදිය. එම වැට දොළේත් ඉදිකර ඇති අතර දොළේ වතුර වැඩිවන විට වැට වතුරත් සමග උඩට යන පරිදි ඉදිකර තිබූ බව පැරැන්නෝ පවසති.ගමට ඉහළින් වනාන්තරය මැද පොළොව යට හුණුගල් ගුහා රාශියක් පිහිටා ඇත. ඒවා පන්නිලටම විශේෂ වූ අවුරුදු මිලියන ගනනකට පෙර ඇතිවූ, ලෝකයටම සුවිශේෂී වූ පාෂාණ බව ආචාර්ය Aravinda Ravibhanu මහතා සදහන් කර සිටී. එම ගුහා තුළ මනරම්ව හිරිලඹ හා හිරිටැඹ වසර දහස් ගනණක් තිස්සේ නිර්මාණය වී ඇත. එසේම පන්නිල වනාන්තරයේ රම්මලකඩ නම් වූ ප්රදේශයේ මීට දශක කිහිපයකට පෙර සිය ගණනක් සේවය කළ මිනිරන් පතල් සමූහයක් තිබී ඇති අතර දැන් ඒවා වැසී ගොසිනි. ඉංග්රීසින් මෙරට පාලනය කරන සමයේ කෝපි තේ සාදික්කා පැගිරිමානා ආදිය ගමට ඉහළ වනාන්තරය තුළ වගා කර ඇත. එම වගාවන් හා ඔවුන් ඉදිකළ ගොඩනැගිලි වල නෂ්ටාවශේෂ , අශ්ව කරත්ත පාරවල් අදද දක්නට ඇත.මේ ආදී බොහෝ ලස්සන කතන්දර සමූහයක් පන්නිල ගම වටා ගොනූවී ඇත. ගම් දහයක් එකතු කර පාලන පහසුවට සෑදූ පත්තුවට නම තබා ඇත්තේද පන්නිල්පත්තුව ලෙසින්ය. පන්නිල බුදුගල්ලෙන චන්ද්රාරාමය ගමට ඇති විහාරස්ථානයයි. එහි විහාරමන්දිරය තුළ පිහිටිගලේ ශෛලමය සැතපෙන පිළිමයක් නෙළා ඇති අතර, ගල්ලෙනෙහි ඉපැරැණි කටාරමක්ද දක්නට ඇත. වලගම්බා රජු සැගවී සිටි ගල්ලෙනක් බව පැරන්නන් විශ්වාස කරයි.
Saturday, March 30, 2024
පන්නිල
Friday, March 29, 2024
The Dali, ඩාලි
අඩි 984 ක් දිග සිංගප්පූරු ධජය සහිත The Dali, ඩාලි යාත්රාව බැල්ටිමෝර් වරායෙන් පිටතට යාත්රා කිරිමේදී විදුලිය අහිමි වී අඟහරුවාදා අලුයම 1:27 ට පමණ පාලමේ ගැටී ඇති බව ජාතික ප්රවාහන ආරක්ෂණ මණ්ඩලය National Transportation Safety Board පවසයි. නැගෙනහිර වෙරළේ නාවික ගමනාගමනයේ සැතපුම් 2කට ආසන්න වූ පාලම තත්පර කිහිපයකින් the Patapsco River පැටප්ස්කෝ ගඟට කඩා වැටුණි.
බිඳවැටීමට ප්රතිචාර වශයෙන් ප්රාදේශීය, ප්රාන්ත සහ ෆෙඩරල් නිලධාරීන් ඒකාබද්ධ ප්රකාශයක් මගින් , නිවේදනය කළේ සුන්බුන් වලින් ගඟේ ඇති අනතුරුදායක තත්වයන් හේතුවෙන් කිමිදුම් මෙහෙයුම් සහ වාහන ගමනාගමය අත්හිටුවා ඇති බවයි.
අනතුරෙන් පසු ඩාලි හි සාමාජිකයින් 22 දෙනෙකුගෙන් යුත් කාර්ය මණ්ඩලය යාත්රාවේ රැඳී සිටින බව වෙරළාරක්ෂක ප්රාකාශක “සින්තියා ඕල්ඩ්හැම් Cynthia Oldham “පැවසීය. නෞකාවේ සිටි කිසිවකුට තුවාල සිදුවී නොමැත. පාලම කඩා වැටෙන විට ඉදිකිරීම් කම්කරුවන් අට දෙනකු පාලමේ වළවල් සකස් කරමින් සිටියහ. ඔවුන්ගෙන් දෙදෙනෙකු දිවි ගලවා ගත් අතර අනෙක් අය මිය ගොස් ඇතැයි අනුමාන කෙරේ.
ප්රවීණයන් ඇස්තමේන්තු කරන්නේ පාලම ප්රතිසංස්කරණය කිරීමට වසර දෙකක් ගත වන අතර ව්යුහයේ අත්තිවාරම දිය යට තත්ත්වය මත පදනම්ව අවම වශයෙන් ඩොලර් මිලියන 350 ක් වැය වනු ඇති බවයි. එක්සත් ජනපද ප්රවාහන ලේකම් පීට් බුටිගීග් පැවසුවේ හදිසි වැඩ සඳහා ෆෙඩරල් අරමුදල්වල පළමු ඩොලර් මිලියන 60 අනුමත කර ඇති බවයි.
ඉලපත (ඉලිපොත)
Thursday, March 28, 2024
බරණ ගණිතයා
Wednesday, March 27, 2024
මොස්කව් ප්රාහාරය.
ත්රස්තවාදී චෝදනා සම්බන්ධයෙන් පුද්ගලයන් තිදෙනා වරද පිළිගෙන ඇති බව රුසියානු මාධ්ය වාර්තා කළේය. 2004 දී උපත ලැබූ හතරවැන්වනා වන ෆයිසොව් පොරොන්දු වූයේ කුමක්ද යන්න පැහැදිලි නැත. ඔහු වීදුරු කූඩුවක් තුළ රෝද පුටුවක වැතිර සිටින අයුරු ඡායාරූපයේ දැක්වේ.
Tuesday, March 26, 2024
නැකත් සහ අරුන් ගැන කතා බහක්.
නැකැත් ගැන මා ලියූ ලිපියේ මට අවධාරණය කිරීමට අවශ්ය වූයේ කරුණු දෙකක්. එකක් සිංහල සංස්කෘතියේ විවිධත්වය අනුව අවුරුදු නැකැත් සීට්ටු කිහිපයක් තිබිය හැකි බව. ඒ ඒ අය අවශ්යතාව මත ඒ ඒ සීට්ටු තෝරා ගනීවි. ජාතික සමගිය එක් නැකැත් සීට්ටුවක් පමණක් තිබීමෙන් ඇති කරන්න බැහැ. දෙවැනි කරුණ අවුරුද්ද ලබන මොහොත නිර්වචනය පිළිබඳ ප්රශ්නයක් පමණක් බව. සමහර විට අවුරුද්ද ලබන මොහොත සූර්යයා අස්විද නැකැතට පැමිණීම සමග සම්බන්ධ කරන්න තිබුණා. ඔය නැකැත් විසිහත නම් අපේ නිර්මාණ (සංස්කරණ). ඒ නම්වල පරිවර්තිත ස්වභාවයක් නැහැ. එහෙත් සුපුරුදු පරිදි ප්රතිචාර දැක්වූ අය වෙන කරුණු බදාගෙන. ඇතැමුනට පැය දොළහකට වඩා බඩගින්නේ ඉන්න බැහැ වගේ කතා. ඇතැමුනට ඊනියා පරිනාම කතා. සංස්කෘතියත් අනෙක් හැම දේ ම වගේ වෙනස් වෙනවා. ඒ අමුතුවෙන් කියන්න ඕන නැහැ.
දෙතුන් දෙනකු අරුන් සිද්ධාර්ථන්ට මොකද වෙන්නෙ කියා අහල තිබුණා. පඬි නැට්ටකු හරි ජෙප්පකු හරි සපුමල් කුමරු ගැන කියා තිබුණේ තම නොදැනුවත්කම බොහෝ අය මෙන් සකර්බර්ග් මගින් ප්රදර්ශනය කරමින්. අරුන්ට වෙන්න යන දේ ගැන අපට නම් අවබෝධයක් තිබුණා. ඔහු රනිල්ගේ යාපනයේ නියෝජිතයා වෙලා. ඒ ගැන අපට සැකයක් තිබුණේ නැහැ. ඔහුට රනිල් ආරක්ෂාව මුදල් මෙන් ම පාසල් ප්රතිසංස්කරණය වැනි ආකර්ශනීය වැඩ ලබා දුන්නා. මේ පිටුවේ ජනවාරි 22 හා 23 පළ වූ ලිපිවලින් කොටස් උපුටා දක්වනවා."අරුන් ගැන රනිල්ගේ නම් තක්සේරුවක් ඇති බව පැහැදිලියි. රනිල් ජනාධිපතිවරණයක් තියන්නේ තමාට 50%ක් ඡන්ද ඇති බව ඒතතු යන්නේ නම් පමණයි එසේ නැත්නම් ඔහු විධායක ජනාධිපති ක්රමය අහෝසි කිරීමට පනතක් ගෙනේවි. ඒ සඳහා අද වැඩ කරන්නේ කරු ජයසූරියයි. ඒ පනතත් සමග මාමා අනුගමනය කරමින් තමා ම විධායක අගමැති කර ගැනීමේ හැකියාවක් ද තියෙනවා.කෙසේ වෙතත් අද මෙරට තීරණාත්මක සාධකය බවට අරුන් පත් වී තියෙනවා. අරුන්ගේ උතුරේ ඡන්ද ප්රමාණය මෙටාවේ මැත දොඩවන එක්ස් කාරයන්ගේ නොගිණිය හැකි ඡන්ද ප්රමාණය සමග සැසඳූ විට මහමෙර හා අබ ඇටයක් වගේ. අරුන් රනිල්ට සහාය දෙන්නේ ද නැද්ද යන්න ජනාධිපතිවරණය පැවැත්වීමට තීරණයක් ගැනීමේ දී රනිල්ට බලපාවි. ඒ අරුතින් අරුන් මෙරට දේශපාලනයේ වැදගත් සාධකයක් බවට පත් වී තියෙනවා." (22)"අද වන විට ඇතැම් වෙල්ලාලයන් රට හැර ගොස් ඇති බැවින් යාපනය ප්රදේශයේ බහුතරය වෙල්ලාලයන් නොවන අය. එබැවින් ඡන්දයක් තිබ්බොත් අරුන්ගේ අගය වැඩි වෙනවා. ඒ බව දන්නේ අරුන් පමණක් නොවෙයි. රනිල් ද එය දන්නවා. රනිල් අරුන්ට ආරක්ෂකයන් සපයලා. ඔහුට පාසල් සීයක් සංවර්ධනය කරන බවට පොරෙන්දුවක් දීලා. පඬි නැට්ටන්ට නොතේරුණාට රනිල්ට අරුන්ගේ වටිනාකම තේරෙනවා. පඬි නැට්ටන්ට සිංහල ප්රදේශවල සතපහක වටිනාකමක් නැහැ. එහෙත් යාපනය ප්රදේශයේ අරුන් සිද්ධාර්ථන් ඉදිරි මැතිවරණවල දී විශාල වෙනස්කම් කිරීමට හැකි පුද්ගලයෙක්. සමහර විට මීළඟ ජනාධිපති තෝරන්නේ ඔහු වෙන්න පුළුවන්!(23)අරුන් අපට වැදගත් වන්නේ ඔහු ජාතිවාදී දෙමළ වෙල්ලාල ආධිපත්යයට විරුද්ධ ව සංවිධානගත දේශපාලනයක යෙදෙන නිසා. ඔහු රනිල්ටත් වැදගත්. ඒ රනිල්ට වෙල්ලාල නොවන දෙමළ ඡන්ද ලබා ගැනීමට. රනිල්ට අරුන් වැදගත් ජාතිකවාදීන්ටත් අරුන් වැදගත්. ඒ කියන්නෙ ජාතිකවාදීන් ඉන්නෙ රනිල් සමග වගේ විදග්ධ නිගමනවලට ඇතැමුන් එළඹෙන්න පුළුවන්. සමහරු කිසි දා පාසල් විවාද මට්ටමෙන් ඉහළට යන්නේ නැහැ.අරුන්ට ආරක්ෂාව දෙන්නවත් මුදල් ආධාර දෙන්නවත් ජාතිකවාදීන්ට බැහැ. අරුන්ට වෙල්ලාලයන්ගෙන් ජීවිත තර්ජන තියෙනවා. වෙල්ලාලයන් හැමදාමත් ඉන්දියාවෙන් මෙහෙයවෙනවා. ඉන්දියාව අද සජිත්ට ආධාර කරනවා. වෙල්ලාල ඡන්ද බහුතරයක් සජිත්ට. රනිල් එයට මුහුණ දෙන්නේ අද යාපනයෙ බහුතරයක් බවට පත් වී ඇති වෙල්ලාල නොවන ඡන්ද දිනාගැනීමට කටයුතු කිරීමෙන්. අරුන් යාපනයේ එ ජා ප සංවිධායක ලෙස පත් කෙරෙන්නේ එබැවින්. එය රනිල්ටත් අරුන්ටත් ප්රයෝජනවත්.එහෙත් රනිල්ට අරුන්ගේ ඡන්ද ලැබුණත් 50%ට වඩා ඡන්ද ගැනීමට පුළුවන් ද යන ප්රශ්නය තියෙනවා. තමාට 50%ක් ඡන්ද ලබා ගැනීමට නොහැකි යැයි ඒත්තු ගියොත් රනිල් ජනාධිපතිවරණය පැවැත්වීම සැක සහිතයි. කෙනකුට කියන්න පුළුවන් ව්යවස්ථාව අනුව මේ වසරේ ජනාධිපතිවරණය පවත්වන්න ඕන කියා. ඕනෑම නීතියක රටේ උත්තරීතර නීතියෙත් හිල් තියෙනවා. දක්ෂ නීිතිඥයන්ට නීතියේ හිල්වලින් රිංගන්න පුළුවන්.
Monday, March 25, 2024
කට පරිස්සම් කර ගනිමුු
මුඛයෙන් දුර්ගන්ධය පැවතීම ඔවුන්ගේ ආත්ම විශ්වාසය, සමාජ අන්තර්ක්රියා සහ සමස්ත සෞඛ්යයට බලපාන විශාල පිරිසක් මුහුණ දෙන ගැටලුවකි. දුර්ගන්ධ අප්රසන්න සුවඳ, මුඛයෙන් දුර්ගන්ධය, මුඛයෙන් සහ බඩේ දුර්ගන්ධය යනු සමාන පද වලින් කිහිපයක් පමණි.
අප මුහුුනපාන සෑම අවස්ථාවකම අපි කැමති නැත. මුඛයෙන් දුර්ගන්ධය ඇතිවීමට හේතුව කුමක්ද, එය වළක්වා ගන්නේ කෙසේද සහ එය ඇති වූ විට එයින් මිදෙන්නේ කෙසේද යන්න හඳුනා ගැනීම මෙය සිදුවීම වළක්වා ගැනීම සඳහා ඉතා වැදගත් වේ.
තම .මන්ගේ මුඛ සෞඛ්යය ගැන සැලකිලිමත් වෙමින්, බොහෝ අය මෙම මාතෘකාව ගැන පර්යේෂණ කරති. ආහාර සහ එම ආහාර පරිභෝජනය, මෙන්ම සෞඛ්ය තත්ත්වයන් සහ පුරුදු ඇතුළුව, මුඛයෙන් දුර්ගන්ධයට දායක විය හැකි සාධක කිහිපයක් තිබේ.
දත් සහ මුඛ කුහරය අඛණ්ඩව පිරිසිදු කිරීම බොහෝ විට නරක හුස්ම ගැටළු විසඳා ගත හැකිය. ස්වයං උපකාරක ක්රම කිසිවක් ක්රියාත්මක නොවන්නේ නම්, ඔබ ඔබේ දන්ත වෛද්යවරයා හමුවන ලෙස නිර්දේශ කරමු. මන්දයත් ගැටලුව ගැඹුරු විය හැකි බැවිනි. මුඛයේ දුර්ගන්ධය රෝග ලක්ෂණ මුඛ කුහරයේ හුස්ම ගැනීමේ අපහසුතා ඒවායේ හේතු සහ ඒවායේ ප්රභවයන් අනුව වෙනස් වේ. නොපෙනෙන දුර්ගන්ධය තිබියදීත්, මිනිසුන් ද කනස්සල්ලට පත්ව සිටිති.
මේ අතර, මුඛයෙන් දුර්ගන්ධය ඇති අය සෑම විටම පරිසරය මත තබන හැඟීම කුමක්දැයි වටහා නොගනිති.ඉඳහිට, ඔබේ හුස්ම සැබවින්ම පෙනෙන්නේ කෙසේද යන්න තක්සේරු කිරීමට ඔබට උපකාර කිරීමට මිතුරෙකුට හෝ සමීපතම පවුලේ සාමාජිකයෙකුට හැකි වේ. එය පිළිකුල් සහගත ලෙස පෙනුනද, එය විශාල සමාජවල ප්රයෝජනවත් විය හැකිය. මුඛයෙන් දුර්ගන්ධය ඇතිවීමට හේතු වන සියලුම දුර්ගන්ධ ගැටළු පාහේ මුඛයෙන් ආරම්භ වේ, මක්නිසාද යත් හේතු සාධක ගණනාවක් සොයාගත හැක්කේ එතැනිනි.
ආහාර සමඟ සම්බන්ධ ගැටළු රාශියක් ඇත, මන්ද ආහාර අප්රසන්න විය හැකි බැවිනි. වර්ධනය සඳහා ආහාර කොතරම් ප්රයෝජනවත්ද යන්න නොසලකා මුඛයේ, දත් අවට හෝ දිරා ගිය දත් ඇතුළත ගඳ සුවඳ.ළූණු, සුදුළූණු, කුළුබඩු වැනි ශක්තිමත් රසයක් සහිත ආහාර පරිභෝජනය කිරීමෙන් බැක්ටීරියා වැඩි කළ හැකි නමුත් ඒවායින්ම ගැටළු ඇති වේ. ආහාර ශරීරය තුළ ඇති අංශු සාන්ද්රණයට ද බලපෑම් කළ හැකි අතර, එහි ප්රතිඵලයක් ලෙස අජීර්ණ සහ අභ්යන්තර ගැටලු ඇති විය හැක. මුඛයේ බැක්ටීරියා එකතු වී දත් කුණු වීමට පටන් ගන්නා විට, දන්ත සහ මුඛ සනීපාරක්ෂාව නොසලකා හරිනු ලැබේ.ඔබ නිතරම දත් මදින්නේ නැතිනම් ඔබේ දත්වල අවර්ණ, ඇලෙන සුළු ඵලකය වර්ධනය වේ.අප්රසන්න හුස්ම ඉවත් කිරීමට හොඳම ක්රමය කුමක්ද?ශරීරය ජලය මත දැඩි ලෙස රඳා පවතී. ජලය සිසිල් සහ නැවුම් වන තාක් වැඩිපුර ජලය පානය කිරීමෙන් නරක හුස්ම ගැනීමේ ගැටළු අඩු වේ.
ඔබ උදෑසන අවදි වූ විගස රාත්රියේදී එකතු වී ඇති බැක්ටීරියා ඉවත් කිරීමට ජලය විශාල ප්රමාණයක් පානය කරන්න. එමනිසා, අපි එය පානය කිරීමට පෙර වතුර ටිකක් උගුරේ කලතා කෙළ ගසන ලෙස නිර්දේශ කරමු. සනීපාරක්ෂාව සහ දුර්ගන්ධය සම්බන්ධයෙන් ඔබේ දත් මැදීමේ වැදගත්කම කියා නිම කළ නොහැක.සෑම ආහාර වේලකටම පසු දත් මැදීමෙන් සමාජයෙන් ඈත් වීමේ හැකියාව අවම කර ගත හැක.දත් බුරුසුව වෙනස් කිරීම හොඳ අදහසකි. ඒක අමතක කරන්න එපා. සෑම දින 60 සිට 90 දක්වා බුරුසුව වෙනස් කිරීම නිර්දේශ කරනු ලැබේ, එබැවින් ඔබ එය පිළිපදින බවට වග බලා ගන්න.ඔබේ දිව පිරිසිදු බවට වග බලා ගන්න. බැක්ටීරියා දිව මත බෝ වන බැවින් එයට විශේෂ බුරුසුවක් අවශ්ය වේ. බැක්ටීරියා ඉවත් කිරීමෙන් ඔබේ දිව ගැන සැලකිලිමත් වන්න.