පේර කෑමට පමණක් නෙවෙයි, එහි කොළද අපේ පරණ වෛද්ය සම්ප්රදායන්හි විශේෂ ස්ථානයක් හිමිකරගෙන තිබුණා.
පේර කොළට ඇති දියවැඩියාව පාලනය කිරීමේ, කනස්සල්ල සහ උණ අවම කිරීමේ වටිනා ඖෂධ ගුණ විශාලව පිළිගන්නා ලදී. ගෙදර බඩු තේරීමේදී හැමෝම අතහැර දමන මේ කොළ, අද වෙනකොට බෙහෙවින් සෙවූ සෞඛ්ය විකල්පයකි. තේ එකක් හදලා බොනවා නම් පේර කොළ එක්කත් උසස් ප්රතිඵල ලැබේ. කෑමට පේර කාලා කොළ දමන එක නවත්තන්න ඒවෙන් සත්ය ඖෂධයක් හදන්න පුළුවන්!
Thursday, July 31, 2025
පේර කොළ
Wednesday, July 30, 2025
අධ්යාපන ප්රතිසංස්කරන 5
අ.පො.ස. සාමාන්ය පෙළ විභාගය 2026 සිට:
නව විෂය නිර්දේශය සහ GPA ක්රමය - සවිස්තරාත්මක මාර්ගෝපදේශය
2026 වසරේ සිට ක්රියාත්මක වීමට නියමිත අ.පො.ස. සාමාන්ය පෙළ විභාගයේ නව විෂය නිර්දේශය සහ ප්රතිඵල නිකුත් කිරීමේ GPA (Grade Point Average) ක්රමය පිළිබඳව ඔබ දැනුවත් කිරීම සඳහා මෙම සවිස්තරාත්මක තොරතුරු ඉදිරිපත් කරමු. මෙම වෙනස්කම් සිසුන්ගේ අධ්යාපන බර අඩු කර, ඔවුන්ට වඩාත් ගැඹුරින් අධ්යයන කටයුතු කිරීමට සහ ජාත්යන්තර ප්රමිතීන්ට අනුකූලව ඔවුන්ගේ හැකියාවන් ඇගයීමට අවස්ථාව ලබා දෙනු ඇත.
නව විෂය නිර්දේශය: විෂයයන් 7ක්
නව ක්රමය යටතේ සිසුන්ට විෂයයන් 10ක් වෙනුවට විෂයයන් 7ක් හැදෑරීමට සිදු වේ. මෙය සිසුන්ගේ විෂය බර අඩු කර, ඔවුන්ට වඩාත් ගැඹුරින් අධ්යයන කටයුතු කිරීමට අවස්ථාව සලසා දීම අරමුණු කරයි.
අනිවාර්ය විෂයයන් 5ක්:
මෙම විෂයයන් සියලුම සිසුන් විසින් හැදෑරිය යුතුය.
* මව්බස: සිංහල, දෙමළ හෝ වෙනත් පිළිගත් මව්බසක්. (Credits: 3)
* ඉංග්රීසි: සන්නිවේදන කුසලතා, කියවීම, ලිවීම සහ කථනය. (Credits: 3)
* ගණිතය: ගණිතමය සංකල්ප, ගැටලු විසඳීම සහ තර්කනය. (Credits: 3)
* විද්යාව: භෞතික විද්යාව, රසායන විද්යාව, ජීව විද්යාව යන ක්ෂේත්ර ආවරණය වන පරිදි පොදු විද්යාව. (Credits: 3)
* ආගම: බුද්ධාගම, හින්දු ආගම, ඉස්ලාම් ආගම හෝ කිතුනු ආගම. (Credits: 2)
මුළු අනිවාර්ය විෂයයන් සඳහා Credits: 14
තෝරාගත හැකි විෂයයන් 2ක්:
මෙම විෂයයන් දෙක සිසුන්ට ඔවුන්ගේ රුචිකත්වය සහ අනාගත අරමුණු අනුව පහත කාණ්ඩවලින් තෝරාගත හැක. සෑම තෝරාගත් විෂයයකටම Credits 2ක් හිමිවේ.
* දෙවන ජාතික භාෂාව (Second National Language)
* තොරතුරු හා සන්නිවේදන තාක්ෂණය (Information and Communication Technology)
* ඉතිහාසය (History)
* පුරවැසි අධ්යාපනය (Civic Education)
* සෞඛ්ය හා ශාරීරික අධ්යාපනය (Health and Physical Education)
* තාක්ෂණය (Technology): (මෙය පුළුල් ක්ෂේත්රයකි)
* සංචාරක හා ආගන්තුක සත්කාර කළමනාකරණ තාක්ෂණය (Tourism and Hospitality Management Technology)
* නිර්මාණ හා ඉංජිනේරු තාක්ෂණය (Design and Engineering Technology)
* පශු සම්පත් නිෂ්පාදන තාක්ෂණය (Livestock Product Technology)
* කලාත්මක නිෂ්පාදන තාක්ෂණය (Artistic Product Technology)
* ව්යවසායකත්වය හා ඊ-වාණිජ්ය තාක්ෂණය (Entrepreneurship and E-commerce Technology)
* භූගෝල විද්යාව (Geography)
* සෞන්දර්යය අධ්යාපනය (Aesthetics Education):
* පෙරදිග සංගීතය (Oriental Music)
* බටහිර සංගීතය (Western Music)
* කර්ණාටක සංගීතය (Carnatic Music)
* පෙරදිග නැටුම් (Oriental Dance)
* භරත නැටුම් (Bharatha Dance)
* බටහිර නැටුම් (Western Dance)
* නාට්ය හා රංග කලාව (Drama and Theatre)
* චිත්ර (Art)
* ව්යවසායකත්වය හා මූල්ය සාක්ෂරතාව (Entrepreneurship and Financial Literacy)
මෙම විෂයයන් 7ක් තෝරාගැනීමෙන්, සිසුන්ට විෂයයන් ගණනාවකට විසිරී නොගොස් තමන්ට වැදගත් වන ක්ෂේත්ර කෙරෙහි අවධානය යොමු කිරීමට හැකි වේ.
GPA (Grade Point Average) ක්රමය
නව ක්රමය යටතේ විභාග ප්රතිඵල A, B, C, S, F යන අකුරු ශ්රේණි වෙනුවට GPA ක්රමය මගින් නිකුත් කෙරේ. GPA යනු සිසුවෙකු විෂයයන් ගණනාවක ලබාගත් සාමාන්ය ලකුණු මට්ටම සංඛ්යාත්මකව දැක්වීමේ ක්රමයකි. මෙය ජාත්යන්තරව පිළිගත් ක්රමයක් වන අතර, සිසුන්ගේ සමස්ත අධ්යයන කාර්ය සාධනය වඩාත් නිවැරදිව පිළිබිඹු කරයි.
GPA ක්රමය ක්රියාත්මක වන ආකාරය (අපේක්ෂිත පරිදි):
* ලකුණු ශ්රේණිගත කිරීම: සෑම විෂයයකටම ලබාගන්නා ලකුණු ප්රතිශතයක් හෝ ලකුණු පරාසයක් මත පදනම්ව, ඊට අදාළ ලක්ෂ්ය අගයක් (Grade Point) ලබා දෙනු ඇත. (මෙම ලක්ෂ්ය අගයන් අධ්යාපන අමාත්යාංශය විසින් නිල වශයෙන් ප්රකාශයට පත් කළ පසු වෙනස් විය හැක. පහත දැක්වෙන්නේ උදාහරණයක් පමණි):
* 90-100% = 4.0
* 80-89% = 3.7
* 70-79% = 3.3
* 60-69% = 3.0
* 50-59% = 2.7
* 40-49% = 2.0 (සමත්)
* 39%ට අඩු = 0.0 (අසමත්)
* සෑම විෂයයකටම ලක්ෂ්ය අගයන්: ශිෂ්යයෙකු විෂයයන් 7 සඳහා ලබාගන්නා ලකුණු අනුව, එම එක් එක් විෂයයට අදාළ ලක්ෂ්ය අගය (Grade Point) ලබා දෙනු ඇත.
* GPA ගණනය කිරීම: අවසාන GPA අගය ගණනය කරනු ලබන්නේ සියලුම විෂයයන් සඳහා ලැබුණු ලක්ෂ්ය අගයන්ගේ සාමාන්යය ගැනීමෙනි.
උදාහරණයක්:
යම් සිසුවෙකු විෂයයන් 7 සඳහා පහත ලක්ෂ්ය අගයන් ලබා ගත්තා යැයි සිතමු:
* ගණිතය: 3.7
* ඉංග්රීසි: 3.3
* මව්බස: 4.0
* ආගම: 3.7
* විද්යාව: 3.0
* තෝරාගත් විෂය 1: 3.5
* තෝරාගත් විෂය 2: 3.2
මුළු ලක්ෂ්ය අගයන් එකතුව = 3.7 + 3.3 + 4.0 + 3.7 + 3.0 + 3.5 + 3.2 = 24.4
GPA = මුළු ලක්ෂ්ය අගයන් එකතුව / විෂයයන් ගණන
GPA = 24.4 / 7 = 3.48 (ආසන්න වශයෙන්)
මේ අනුව, එම සිසුවාගේ අවසාන GPA අගය 3.48 ක් වනු ඇත.
GPA ක්රමයේ වාසි:
* වඩාත් නිවැරදි ඇගයීමක්: GPA ක්රමය මගින් සිසුවෙකුගේ සමස්ත කාර්ය සාධනය පිළිබඳ වඩාත් සවිස්තරාත්මක හා නිවැරදි චිත්රයක් ලබා දේ.
* අධ්යයන පීඩනය අඩු කිරීම: තනි විෂයයක අසමත් වීමක් හෝ අඩු ලකුණක් සමස්ත ප්රතිඵලයට දැඩි ලෙස බලපානවාට වඩා, GPA ක්රමය යටතේ සමස්ත සාමාන්යය සැලකිල්ලට ගැනීමෙන් සිසුන්ට ඇති පීඩනය අඩු විය හැක.
* ජාත්යන්තර ප්රමිතීන්: බොහෝ ජාත්යන්තර අධ්යාපන පද්ධතිවල GPA ක්රමය භාවිතා වන බැවින්, උසස් අධ්යාපනය සඳහා විදේශගත වීමට අපේක්ෂා කරන සිසුන්ට මෙය වාසියක් වනු ඇත.
* උසස් පෙළට මග පෙන්වීම: සිසුන්ගේ සමස්ත හැකියාව සහ රුචිකත්වයන් වඩා හොඳින් පිළිබිඹු කරන බැවින්, උසස් පෙළට විෂය ධාරාවක් තෝරා ගැනීමට මෙය වඩාත් ඵලදායී මග පෙන්වීමක් ලබා දිය හැක.
* සාපේක්ෂ ඇගයීම: මෙම ක්රමය තුළ සිසුන්ගේ සාපේක්ෂ කාර්යසාධනය වඩා හොඳින් තක්සේරු කිරීමට අවස්ථාව ලැබෙනු ඇත.
අභියෝග සහ සැලකිලිමත් විය යුතු කරුණු:
* අවබෝධය: GPA ක්රමය පිළිබඳව සිසුන්, දෙමාපියන් සහ ගුරුවරුන් නිසි ලෙස දැනුවත් කිරීම අත්යවශ්ය වේ.
* සමත් වීමේ මට්ටම්: GPA ක්රමය තුළ සමත් වීමට අවශ්ය අවම GPA අගය සහ එක් එක් විෂය සඳහා සමත් වීමේ නිර්ණායක පැහැදිලිව අර්ථ දැක්විය යුතුය.
* ගණනය කිරීමේ විනිවිදභාවය: GPA ගණනය කරන ආකාරය සහ ලකුණු සඳහා ලක්ෂ්ය අගයන් ලබා දෙන ආකාරය පිළිබඳව විනිවිදභාවයක් තිබිය යුතුය.
මෙම නව ක්රමය ශ්රී ලංකාවේ අධ්යාපන ක්ෂේත්රයේ විශාල වෙනසක් ඇති කරනු ඇතැයි අපේක්ෂා කෙරේ. එහි සාර්ථකත්වය රඳා පවතින්නේ නිසි සැලසුම්කරණය, ක්රියාත්මක කිරීම සහ අදාළ පාර්ශ්වයන්ගේ සහයෝගය මතයි. මෙම වෙනස්කම් සිසුන්ට වඩාත් අර්ථවත් හා ප්රතිඵලදායී අධ්යාපන අත්දැකීමක් ලබා දෙනු ඇතැයි විශ්වාස කෙරේ.
උපුටා ගැනීමකි.A day in the life
Tuesday, July 29, 2025
අධ්යාපන ප්රතිසංස්කරණ 4. ඉතිහාසය .
අධ්යාපනවේදය ගැන දැනුමක් නැති කෙනෙක් විදියට ඉතිහාසය සාකච්ඡාවට මගෙන් (කවුරුත් ඉල්ලපු නැති) සත දෙක...
(Disclaimer: ඉතිහාසය පාසල් විශය මාලාවෙන් අයින් කරල නෑ කියල මම දන්නව. ඒත් මේ වෙලාවෙ යන කථිකාව මේ ගැන අපිට විවිධ අදහස් කතා කරන්න අවස්ථාවක්. මේ අදහස් දැනටම ඇක්ඩමියාවෙ කතා වෙන දේවල් නම් මගේ ඉග්නොරන්ස් එකට කමා කරන්න.)
Monday, July 28, 2025
අධ්යපන ප්රතිසංස්කරණ - 3
Education reforms have arrived.
Mother Buddha.. We're dead.. That's what it is.Mothers are more upset than children.Guys... Call the captured house.Watch FB watch YOUTUBEIn the meantime, stories are spreading.That's why what is this?Reforms.I'm trying to put it a little simpler.It's not just the Olevel guys here.For those who want to do A/LSTEM (Science -Technology -Engineering -Maths )A subject category has been identified.So those who do A/LIt's worth understanding.The first change proposed here isInstead of the 9 core subjects currently being studied in OlevelContaining only 7 subjectsA lot of kids like that job.There will be 5 general subjects.At that fiveMother TongueEnglish languageMathematicsScienceIncludes the study of religion and valuesThere will be three credits for each of these subjects andFor the study of religion and values onlyI get two credits.And then there'sAs the children likeSubjects you can chooseYou have to choose two of them.It's about including history.Reluctance goes a little too often these days.History must be inevitable.Do you want to choose that?That's how the story goes.Here's what you want.Subjects you can chooseSecond National LanguageInformation and Communication TechnologyHistoryCitizen EducationHealth and Physical EducationTechnologyGeographyAesthetic EducationEntrepreneurship and Financial LiteracyBut in order to provide the necessary access to the Higher LevelSTEM (Science -Technology -Engineering -Maths ) Subjects andHumanities and Social Sciences or ManagementSubjects related to the curriculum can be studied.If a student chooses STEM, that studentSTEM subject category including Mathematics and Information Technology4 subjects to be studied,They are from humanities and social sciences category.There are two subjects to study, including history and aesthetics.In addition, they must pursue vocational training in one subject.When selecting subjects under these subject categoriesStudents under all subject categoriesHistory and aesthetics have to be studied.That's why history and aesthetics are in the coming story.The argument changes here.Not only that, in addition to the 7 core subjectsAdditional subjects have to be studied.There are also plans to replace ABCS with a GPA.By introducing the CREDIT system, this GPA system will be adopted.According to this new educational reformThe following subjects and the following credits should be earned.අනිවාර්ය විෂයන් 05: ක්රෙඩිට් 14තෝරාගත් විෂයන් 02: ක්රෙඩිට් 04වැඩිදුර අධ්යාපන විෂයන් 07: ක්රෙඩිට් 14තීර්යක් විෂයයන් (transversal): ක්රෙඩිට් 03ඒ අනුව සිසුන් සාමාන්ය පෙළ සඳහා ඉහත විෂයන් අධ්යයනය කළ යුතුඅතර උපයා ගතයුතු මුළු ක්රෙඩිට් සංඛ්යාව 35ක්ඉතින් මේ ප්රතිසංස්කරණ ගැන දරුවන්ගොඩක් ඔලුවට අරන් වද වෙන්න එපාඒවා හිමින් සැරේ සිදුවේවි .අපි අපේ වැඩේ කරගෙන යමුයහපත් දෙයක් වෙයි කියලා හිතමුඒ වගේම අපේ අදහස්හොඳ විදිහට බෙදා ගමුඅඩුපාඩු කතා කරමු
Sunday, July 27, 2025
ඉතිහාසය සහ අධ්යාපන අමාත්යංශය - 2
ඉතිහාසයේ පටලැවිල්ල..අනිවාර්යද..? නැද්ද..?අගමැතිතුමිය කියන්නේ අනිවාර්ය විෂයයන් පහක් තිබෙන බවත් ,ඒ හැර විෂයන් දෙකක් ලිස්ට් දෙකකින් තෝරා ගැනීමට හැකි බවත්..ඒ තෝරා ගන්නා ලිස්ට් දෙකේ සෞන්දර්ය සහ ඉතිහාසයේ තිබෙන බවත්..අපි කියන්නෙත් ඒකම තමයි..අපි වැඩේ වැරදියි කිව්වේ ඒක නොතේරිලා නෙවෙයි...අනිවාර්ය විෂයයන්ගෙන් ඉතිහාසය ඉවත් කරහම,ඉතිහාසය විෂය සාමාන්යයෙන් ළමයින්ට වෙහෙස අරන් පාඩම් කරන්න ඕන විෂයක් නිසා, බොහෝ දරුවන් එය තෝරා නොගැනීමට ඉඩ තිබෙනවා..එවිට බහුතරයක් දරුවන් ඉතිහාසය විෂය හැදෑරීමෙන් ඉවත් වෙනවා.."ඔන්න අපි ළමයින්ට තෝරගන්න දීලා තියෙනවා.. ළමයි තෝරගත්තෙ නෑ ..ඒකට අපට කරන්න දෙයක් නෑ"කියලා ඇඟ බේරගන්න එක රටේ පාලකයන්ගේ සිරිතක් නොවිය යුතුයි..පාලකයන් ඉන්නේ ළමයින්ට හරි මග යන්න පුළුවන් වැඩපිළිවෙළවල්,තීරණය කරලා ඒවා සංවිධානය කරලා ක්රියාත්මක කරන්න මිසක්,ළමයින්ට ඕන දේ කරන්න නම් අධ්යාපන අමාත්යංශ ,විෂය මාලා සංවර්ධන ය ආයතන, අවශ්ය වෙන්නේ නෑනේ...ඉතිහාසය යන විෂය අනිවාර්ය කළ යුත්තේ රටක් හා ඒ රටේ පුරවැසියන්ගේ බැඳීම පිළිබඳ එය ප්රධාන සාධකයක් වන නිසා..අද උලපනේ හාමුදුරුවෝ කිව්වේ ඉතිහාසයක් අවශ්ය රටවැසියන් බිහිකරන්න ඕන නිසා කියලා..ඉතිහාසය නැති උනහම බිහිවෙන්නේ පරවැසියන් කියලා...ඒක නිසා තමයි ඒක අනිවාර්ය විෂයක් විදියට තියෙන්න ඕන..
ආචාර්ය නිර්මාල් රංජිත් දේවසිරි. කොළඹ විශ්වවිද්යාලයේ ආචාර්ය නිර්මාල් රංජිත් දේවසිරි වර්තමාන රජයේ අධ්යාපන ප්රතිපත්තිය හදන කමිටුවේ ප්රධානියෙක්..
ඔහු කියනවා "මේක කලොත් හෙන ගහන්න ඕන කියලා...අපි නම් එහෙම හෙන ගහන්න කියලා කියන්නේ නෑ..අපි කියන්නේ ඉතිහාසය අනිවාර්ය විෂයක් විදියට සාමාන්ය පෙළ විභාගයට තියන්න ඕන කියලා...එතකොට බොහොම පහසුවෙන් ප්රශ්නය විසඳෙනවා..කාටවත් විරෝධතා කරන්න දෙයක් නෑ....නවීන ලෝකයට රැකියා අවස්ථාවන්ට ැලපෙන වෘත්තියේ අධ්යාපන පැත්තකට දරුවන්ට අවස්ථාවක් සලසලා අධ්යාපනයේ වෙනස්කම් ඇතිවෙනවා නම් ඩාත් යහපත් ප්රතිඵල ගන්න පුළුවන් වෙයි කියලා හිතෙනවා..ඉතිහාසය අයින් කරන එක නෙවෙයි කරන්න ඕනේ ,දෙස් විදෙස් රැකියා වෙළඳපොළට ගැලපෙන වෘත්තීය අධ්යාපන පාඨමාලා පාසල් අධ්යාපනයේ සාමාන්ය පෙළ සහ ඉන් ඉහළ පන්තිවලට යනකොට ඇතුළත් කරන එක..එහෙම වුණොත් රජයට සාර්ථක ප්රතිඵල ලබාගන්න පුළුවන් වේවි. තමන්ගේ පාලන කාලය තුළදී..මොන විෂය ධාරාවක් ඉගෙන ගත්තත්,රටක ඉතිහාසය කියන එක,ඒ රටේ දරුවන්ගේ හදවතට බැඳීමක් ඇතිවෙන විදියට උගන්වන්න,විෂය නිර්දේශ සකස් කරන්න ඕනේ...තමන් ගෞරවනීය ඉතිහාසයක් තියෙන රටක පුරවැසියන් කියන එක,රට ගැන අභිමානයහ ඇතිවෙන විදියට, දරුවන්ගේ සිත් සතන් තුළට ඇතුළත් වෙන විදියට ඉතිහාසය පාඨමාලා සැකසෙන්න ඕන..අධ්යාපන බලධාරීන් ඒ විදියේ උපදෙස් රජයට දෙනවනම් අනවශ්ය ප්රශ්න ඇතිවෙන්නේ නෑ..අපට නොපෙනෙන සමහර බලවේග වල අවශ්යතාවය අනුව ඔවුන්ට වාසි සහගත විදියට ඉදිරි දරු පරම්පරාව මෙහෙයවන්න කෙරෙනකුමන්ත්රණකාරී වැඩපිළිවෙළවල් යග්රහණය කරන්න ඉඩ දෙන්න හොඳ නෑ..ඊයේ සමාජමාධ්යවල සංසරණය වුණු අධ්යාපන විෂය මාලාවේ වෙනස් කිරීම පිළිබඳ සටහනෙත් අනිවාර්ය විෂයයන් පේළියේ තිබුණේ ඉතිහාසය හැර අනෙක් විෂයන් පහ පමණයි..කොහොම වෙතත් මේ වැඩේ කරන්න ගියොත් නම් බලවත් විරෝධයක් පැන නගින එක ස්ථිරයි...සමහර විට වටවංගු කතා කියන්නේ ඒ විරෝධයේ සැර බාල කරගන්න වෙන්න පුළුවන්..උසස් පෙළට ඉතිහාසය කවර පාඨමාලාවක් යටතේ වුවත් අනිවාර්යයි කියන කතාව පිළිබඳ ව පැහැදිලි බවක් නෑ.සැබවින්ම එහෙම තියෙනවා නම් හොඳයි..ඒත් හරිම අපැහැදිලි පැහැදිලි කිරීමක් තියෙන්නේ..සාමාන්ය පිලොන් අනිවාර්ය බව ඉවත් කරලා උසස් පෙළට අනිවාර්ය කියලා කිව්වහම ඒක මහා අමුතු වැඩක් වගේ දැනෙනවා..අපි අගමැතිතුමිය ඇතුළු අධ්යාපන බලධාරීන්ගෙන් කාරුණිකව ඉල්ලන්නේ,කරුණාකරලා දරුවන්ගේ සිත් සතන් ඇතුළට තමන්ගේ රට පිළිබඳව අභිමානයක් ඇතිවෙනව විදියට ,තමන් රටට ආදරය කරන පුරවැසියෝ බවට පත්වෙන විදියට,ඉතිහාසය විෂය දරුවන්ට අනිවාර්ය විෂයක් කරන ලෙසයි.....දැනට අනිවාර්ය විෂයක් වන එය,අනිවාර්ය තත්ත්වයෙන් වෙනස් නොකරන ලෙසයි..
A day in the life
Saturday, July 26, 2025
ඉතිහාසය සහ අධ්යාපන අමාත්යාංශය 1.
ඉතිහාසය ඉගෙනගන්න එක අනිවාර්ය නෑ කියලා අධ්යාපන අමත්යංශය පාසල් විශය නිර්දේශයෙන් ඉතිහාස විෂය අයින් කරන්න උත්සහ කරනවා.මෙ සඳහා මැදිහත්ව කටයුතු කරන්නෙ අධ්යාපන ඇමති වන රටේ අගමැතිනිය වීම මොන තරම් අවාසනාවක්ද ? අගමැතිනියගෙ අරමුණ අපි කවුරුන්ද වග නොදන්න අනාගත ජාතියක් බිහි කිරීමද ?
අපේ දරුවන්ට තමන්ගේම රටේ ඉතිහාසය දැනගන්න අනිවාර්ය නැහැ කියලා කියන එක විකෘති අදහසක්. ජාතියක එකමුතු හැඟීමක්, පුරවැසි වගකීමක්, සංස්කෘතික උරුමය පිළිබඳ අවබෝධයක් ඇතිවෙන්න ඉතිහාසය ඉගෙනීම අත්යවශ්යයි.
Friday, July 25, 2025
මේක කියවන්නම ඕන කතාවක් - රුසියාව.
මේක කියවන්නම ඕන කතාවක්....
රටක් බංකොලොත් වුණොත්, මොකද වෙන්නේ?
මම මේ ලියන්නේ එහෙම බංකොලොත් වුණ රටක ගෙවුණු මගේ ජීවිතේ අත්දැකීම්.
කියවල බලන්න එතකොට තේරුම් යාවි කොයිතරම් අමිහිරි ද කියල.
මම_උසස් අධ්යාපනය ලැබුවේ_රුසියාවේ.මම හිතන විදිහට අපි තමයි_රුසියාවට ශිෂ්යත්වෙන් ගිය අවසාන කණ්ඩායම හෝ අවසන් කණ්ඩායමට පෙර කණ්ඩායම.
Thursday, July 24, 2025
ඇමේසන් වනාන්තරයේ පැරණි නගර සංකීර්ණයක් .
ඇමේසන් වනාන්තරයේ වසර 2,500කටත් වඩා පැරණි නගර සංකීර්ණයක් අනාවරණය වෙයි...
අපගේ පෘථිවියේ තවමත් නොදන්නා රහස් බොහෝමයක් ඇති බවට තවත් සාක්ෂියක් සපයමින්, ඇමසන් වනාන්තරයේ පුරාණ අතීතය පිළිබඳ අවබෝධය සම්පූර්ණයෙන්ම වෙනස් කරන විස්මිත සොයාගැනීමක් ඉක්වදෝරයේ, ඇමේසන් වනාන්තර සීමාවේ උපනෝ නිම්නයෙන් (Upano Valley) වාර්තා වෙනවා. එනම්, දියුණු ලේසර් සිතියම්කරණ තාක්ෂණයක් වන Lidar (Light Detection and Ranging) තාක්ෂණය භාවිත කරමින්, පුරාවිද්යාඥයන් පිරිසක් විසින් වසර 2,500කටත් වඩා පැරණි, අති විශාල හා සංකීර්ණ නගර ජාලයක් සොයාගෙන තිබෙනවා.