මේ වන
විට අවුරුදුද ගෙවෙමින් අළුත් අවුරුද්දකට මුල පිරෙමින් තිබේ පරණ අවුරුද්දට
අවසාන දිනයේ දිය නෑම ඉතා වැදගත් චාරිත්රයකි. ගැමියන්
කියන්නේ පරණ අවුරුද්ද සෝදා හැර අලුත් අවුරුද්දට අලුත් වනවා යන්නයි. එදා අප හෙළ දිව
සිංහල ගැමියන් හැම දේම කළේ නැකැත් අනුවය. වසර දෙදහස් පන්සියයක් තිස්සේ අවිච්ඡින්නව
පැවැත එන සිංහල චාරිත්ර විධිය. ඒ අනුව පරණ අවුරුද්දේ නෑම ද ඉතා වැදගත් චාරිත්රයකි.
අලුත් අවුරුද්දට හිස පිරිසිදු කරගැනීමට නානු ගෑමෙන්ම අසනීප දුරු කරගැනීමටත්, කටවහ, ඇස්වහ
දෝෂ හා ග්රහ දෝෂ දුරු කරගැනීමත් සිදු කර ගනු ලැබේ . මේ සඳහා නානු පිළියෙල කිරීම
පැරැණියෝ එක් ඖෂධ වට්ටෝරු ක්රම යොදා ගනී. එසේ සාදනු ලබන නානු අටවිසි පිරිතෙන්
විසි එක් වරු පිරිත් කරගැනීම කරනු ලබන්නේ තව තවත් සෙත් ශාන්තිය ලැබෙනු පිණිසය. පරණ
අවුරුද්ද අදින් ගෙවී යන්නේය.
පරණ
අවුරුද්දට ස්නානය කිරීම. හද බැලීම චාරිත්ර විධි තිබුනත් වර්තමානය වන විට ඒවා
භාවිතයෙන් ඉවත් වෙමින් පවතින චාරිත්ර බවට පත්ව ඇත.
සෑම
කෙනෙකුටම තමන්ට වෙන්වු ඉෂ්ඨ දේවතාවෙකු සිටින බව මතයක් ඇත. ඔහු වසර පුරාවට තමන් සමග
සිට තමන් ආරක්ෂා කල බවට විශ්වාසයක් තිබේ. හිරු මීන රාශියේ සිට මේෂ රාශියට සංක්රමණය
වන වේලාවේ ( පුණ්ය කාලය ) උග්ර ග්රහ බලවේගයක් ක්රියාත්මක වේල.මේ වෙලාවට මුහුණ
දීමට මහේශාක්යය අල්පේක්ෂ දෙවිවරුනට නොහැකිවේ මේ අවස්ථාවේ දෙවියන් මිනිස් ලොව සමග
තිබු සබද කම් වලින් මිදී දෙව් ලොවට යයි . මිනිස් ලොව ග්රහ බලවේගයන්ගෙන් මිදුණු
පසු යලිත් පෙර පරිදි සබදකම් ඇති කර ගැණිමට දෙවිවරුන් මිනිස් වෙලාවට පැමිනෙති.
ඒ
අවස්ථාවේ තම ඉටුදෙවියන් පිලිගැණිමට නා පිරිසිදු වී පිරිවට ඇද පේවී සිටිය යුතු බව
මුතුන්මිත්තන් දැරු මතයකි.
පුණ්ය කාලයේ සියළු වැඩකටයුතු අත්හැර පුණ්ය කටයුතු වල යෙදීම ග්රහ
බලවේගයන් මගහවා ගැණීමටත් ඉන් ඇතිවන අපල
උපද්රව වලින් මිදීමටත් සිදුකල වතාවකි.
අවුරුදු උළෙලේ තවත් එක් චාරිත්රයකි, ළිප් බැඳ
නැකැතට ගිනි මෙළවීම. ඉදිරි වර්ෂය තුළ දී ගෙදර ආහාර පානයෙන් අඩුපාඩුවක් නැතිව
තිබීමට මෙන්ම ගෙදර අරපරෙස්සම් ආදිය ඇතිවීම සඳහා ළිප් බැඳ ගිනි මෙළෙවීම නැකැතට සිදු
කරනු ලැබේ.
මේ අවුරුද්දේ නම් අවුරුදු කුමාරයා ගැන වැඩිහිටි අපට නම්
කිසිදු හැගීමක් නැත.වැඩිහිටියන්ට උනන්දුවක් නැති නිසා පුංචි එවුන්ටත් වෙනදා මෙන්
උද්යෝගයක් නැති ගානය.ඇදුමක් පැළදුමක් ගන්න ගේ දොර උගස් තියන්නට තරම් මිළ ගණන්
ඉහලය. 12 වෙනිදා පරන අවුරුද්දට ස්නානය කිරීමෙන් පසු අළුත් අවුරුදු චාරිත්ර සදහා
සූදානම් වීම අපේ සිරිතය.
මීට අවුරුදු පනහකට හතළිහකට පෙර අවුරුදු නැකත් සීට්ටුව
ගමට ලැබුනේ පන්සලේ ලොකු හාමුදුරුවන් සහ ගමේ නැකත් ගුරුන්නාන්සේගේ අනුග්රහය ඇතුවය.පසු
කාලීනව දොන් පිලිප් ද සිල්වා ඈපා අප්පුහාමි විසින් සකස් කරන ලද පංචාංග ලිත මුළු
රටටම අවුරුදු නැකත් පෙන්වීය. දැන් නම් සෝබනයට උත්සවාකාරයෙන් අවුරුදු නැකත්
ජනාධිපතිවරයාට ඔප්පු කරන්නේ සංස්කෘතික අමාත්යවරයා විසින්ය. එයටත් සල්ලි නැති රටේ
වියදම් වන්නේ මහජනතාවගේ බදු ගෙවන අරමුදල්ය. ඒ මදිවාට පලාත් ආණ්ඩුකාරවරුද මෙවන්
ජොගි නටන්නේය. මේ අවුරුදු කතාව එතරම් ප්රසන්න නැත. අපිට එන අවුරුද්ද ගැනවත් මීට
වඩා ප්රන්න අන්දමින් සිතන්නට අවස්ථාව ලැබේවායි ප්රාර්ථනය කරමු.
ඔබසැමට සුබ නවවසරක් වේවා.