බණ්ඩා, උක්කුවා, සිවලිංගම්,කාදර්...මුන් ටික හතරෙ පන්තිය කෙරුවාචාටර්...තීරණයක් අරන් විදුහල්පතිපීටර්...දැම්මා උන් හදන්නට 'මොළගොඩ' ටීචර්..."අද සිට මටයි උඹලගෙ පන්තිය බාර...කෙරුවොත් වැරදි, දෙනවාවේවැල් පාර...හතරේ ඉන්න ජඩ, නරිපැටවුනි මාර...හදනව නැතොත් මකනවඑකෙකුන් නෑර...""පළවෙනි පාඩමට 'පරිසරයයිගන්නේ...ඕන ම ගැටලුවක් ඇතිනම්විමසන්නේ...අපි පරිසරය ගැන දැනගතයුතු වන්නේ...බැරි දේ කියාදෙන්නයි ගුරුවරු ඉන්නේ..."හතරේ වුණත්, ඒ පැටවුන්යක්කු වුණේ...පළවෙනි පැනය විමසන්නේඋක්කුවනේ..."ගැහැනුන් හා පිරිමි මැවුවේමොක්කු අනේ...?පිරිමින් හට මොකට, කිරි නැති කුක්කු තනේ...?"ඇරඹෙනකොට ම පැන විමසුමමුල හරිය...සිවලිංගම්ගෙ පැනයත් පිළිතුරුබැරි ය..."බඩ මැද 'සින්න ඉල්ලෙයි' හිලකි ය, 'පෙරිය'...මොකටද ටීච, මැවුවේ ෂාමියොබුරිය...?"ඊළඟ පැනය විමසයි කෙළවරබණ්ඩා...ඒකා තමයි කොල්ලන් අතරින්දණ්ඩා...හූනා වගේ හිටියට මහඇනකොන්ඩා..."ඇයි පිරිමින්ට විතරක් මැවුවේ ජු..............?"'මොළගොඩ' ටීච පිළිතුරු බැරුවයිඋන්නේ...බේරෙන මගක් නෑ උගුලෙන් ළමයින්නේ..."යකුනේ, තොපි නරක වචනයිදොඩවන්නේ...දැනගනියවු !! තොපිට මමදඬුවම් දෙන්නේ...""මම ගිය වෙලාවෙදි අදටොයිලට් එකට...පස්සෙන් ඇවිත් උක්කුව අඩියට දෙකට...සත්තයි ටීච, ගැහුවාකකුළෙන් පු............හතරේ පන්තියට මුන් වගෙ උන් මොකට..?""තව කියනවද බොල, තොපි ඔය කැත වචන...?ඕවා කුණුහරුප බවඉන්නේ නොදැන...දණගහපියවු !! අවුවේඩාදිය දමන...හිටපිය ගිහින් එන්නම් වේවැල රැගෙන..."කාදර් නැගිට පන්තියෙ පිටුපස ඉන්නා...දන්නා බසින් ටීචට පිළිතුරුදුන්නා..."මං 'කුණුහපර' නොකියා පාඩුවෙ උන්නා...මූ මගෙ 'කුණුහපරය'ට පෑනෙන් ඇන්නා..."සැරවැර වෙන්න හැදුවටමොළගොඩ ටීචර්...ඒවා බොරු ය, හතරේපන්තිය චාටර්...පන්තියෙ නොසණ්ඩාලයොදැම්මෙම යෝකර්...වෙන පන්තියක් දුන්නාටීචට පීටර්...🫢🫢
ජීවිතය……..
මට හිතුනා තාත්තගෙන් පටන් ගන්න.
ගම්පෙරලියේ ජිනදාස "මලය රටට" යනවා.ඒ කියන්නේ වියලි කලාපයට. ජිනදාස අසාර්ථක වෙනවා.
පියල් කොළඹට සේන්දු වෙලා සාර්ථක වෙනවා.
ගම්පෙරලිය සිදුවන කාලේ දකුනේ උදවිය රැකියා සොයාගෙන දිවයිනේ සී සී කඩ වෙනවා.
දකුනේ නතරවුන අයට ප්රශ්න ,ගැටලු විසදා ගන්න දහ අතේ කල්පනා කර කර ඉන්න කොට මේ සී සී කඩ ගිය පරපුර එක එකතැන්වල සාර්ථක වෙනවා.
අසාර්ථකවුනා නම් චූටිම චුටී දෙනෙක්.
දිවයිනේ හැම ගම්පියසකම මාතර වැලිගම අහංගම ගාල්ල නමින් ස්ටෝර්ස් , හෝටල් ,බේකරි.ග්රොසරීස් , ටෙක්ස්ටයිල් ව්යාපාර ඇරඹෙනවා. මේවා පුංචියට පටන් අරන් ස්ථාවර වෙනවා.
මේවායේ අර්ථපතීන් “ මුදලාලි “ ලා වුනා. වැලිගම මුදලාලි ඉන්නේ හැටන් වල. ඒ වගේ හැම නගරයකම වැලිගම , අහංගම ගාල්ලේ මුදලාලිලා හිටියා.
අන්තිමට කතාවක් හැදුනා “ බෙන්තර ගගෙන් එහා ඉදන් ඇස් ඇරුන පූස් පැටියෙක් වත් මෙගොඩට ගේන්න එපා “ කියලා
මාර්ග පද්ධතිය අද වගේ නොදියුණු ඒ කාලේ කොළඹට නැත්නම් පානදුරේට ඇවිල්ලා තමයි දකුනේ උදවිය සී සී කඩ වුනේ .ඒක කරන්න බෙන්තර ගගෙන් එගොඩ වෙන්න එපාය.
අපේ තාත්තත් ගැටවරකාලේ දකුණට ආයුබොවන් කිව්වා. දැන් වගේ ලොකුවට අඩුම කුඩුම ගොඩක් පොදි බැදගෙන නෙමෙයි.
තාත්තා අබිමානෙට කියන්නේ “ මම ගෙනාවේ සරමයි බැනියමයි විතරයි බන් “ කියලා.
ඒ ඇවිල්ලා නුවරඑළියේ , දික්ඔයේ., තලවාකැලේ තැනින් තැන කලින් කල පලින් පල ඉදලා හපුතලේට ඇවිල්ලා
අහංගම ව්යාපාරිකයෙක් ගාවා වැඩ කරලා .
හපුතලේ ව්යාපාරිකයාට විවිධ තැන්වල ව්යාපාරික ස්ථාන කිහිපයක් තිබිලා .අවසානයේ බෙලිහුල්ඔය තිබුන එතුමාගේ ව්යාපාරක ස්ථානයේ කටයුතු කරමින් ඉන්න ගමන්.
.පුංචි කාමරයක් කුලියට අරන් බුලත් දුම්කොල පුවක් වගේ පුංචි පුංචි දේවල් අළවි කරන්න පටන් ගත්තා.
එතන තමයි තාත්තගේ ඇරඹුම.
අපේ උපත. තාත්තාට අම්මා මුණ ගැහුනා. ගෙවල් දොරවල් හැදුවා වතුපිටි උරුම කරගත්තා අහංගමින් සහෝදරයෝ එක් කරගනවිත් එයාලා ව්යාපාරිකයෝ කලා.
අවුරුදු අසු අටක් ආයු විද මිය පරලොව ගියා.
අද තාත්තගේ දරුවෝ රත්නපුර දිස්ත්රික්කයේ සී සී කඩ ගිහින් පැල වෙලා. සමහරු ඇමරිකාවේ. තවත් සමහරු ඔස්ට්රේලියාවේ.ජාතික තලයේ සමාජ සේවකයෝ ,රාජ්ය නිළදාරින් ව්යාපාරිකයෝ..
තාත්තට සමවෙන්න අපිට කවදාමවත් බැහැ. තාත්තා විශිෂ්ඨයෙක්.
කාලය ගෙවෙනවා ..වසරින් වසරට
දැන් මම ජීවිතය සැදෑසමයේ.
!doctype>!doctype>