Thursday, July 18, 2024

මෝට තගේ ලැගපිය ගොස් ගෙදර බොලේ .










 

ගාලු කෝරළේ නැකැතියෙක් "බුරියා"නමින් හැඳින්වුන රදා ස්ත්‍රියකට කියූ කවියක්.

සිරියා වත සදිසි සිරිකත විලසාය
පිරියා ගත අයුරු රන්ටැඹ විලසාය
කිරියා වෙක මදන වද දෙන විලසාය
බුරියා කිය පහස මට දෙන විලසාය

ඊට බුරියා මෙසේ පිළිතුරු දුන්නා ලු.!

කිරියා වට ඇතොත් ලිය නම් පර සිද්ද
සිරියා වට නැකැත් ගහයන් ගෙන සිද්ද
දිරියා ලඳ ගසන කල තෙමමින් රෙද්ද
නරියා ලෙස ගියොත්,අදහස වේ සිද්ද

මාතර යුගේ රති කවි අතර සරනවිට

නිතර හමුවන නමක් "පුයිඅප්පු".
මහළු වියට පත් පුයි අප්පු දිනක්
පන් උදුරන කාන්තාවො සමූහයක් දැකලා
මෙහෙම කවියක් කියනවා.


පාට හොඳයි රතුවට සැමතැනම පෙනේ
ඊට වැඩියි දොඩනා රස වදන් අනේ
කාට උනත් නොතොරා ගැනීමමයි ගුනේ
මීට වඩා ඔබිනා ලිය නැතැයි දැනේ

මෙ,කව කියාහමාර වනවාත් සමඟම
එක් කාන්තාවක් මෙහෙම පිළිතුරු දුන්නා ලු.


පාට පෙනෙයි රකුසෙකු ලෙස සොහොන් පලේ
ඊට වැඩියි රළු ගති කී කවියෙ බොලේ
මූට ලියෙක් කිසි කල නොම කෙරේ ලොලේ
මෝට තගේ ලැගපිය ගොස් ගෙදර බොලේ

 

කමල් පී අලහකෝන් මෙටාවට වියමන් කල මේ පැදි  මීදුම පලකරන්නේ ස්තුතිය පෙරදැරිව. කමල් පල ලෙසින්ම -----

 

A day in the life

Wednesday, July 17, 2024

අපේ ආලත්ති අම්මලා




රුපියල් දෙකයි පනහක වැටුපකට වසරක්ම කතරගම දෙවියන්ට ආවඩන ආලත්ති අම්මලා
දෙවියන් ගැන කියද්දි ඉන්දියාවේදී නම් දේවදාසියන් ගැන කියවෙනවා. ඒත් දේවාල සම්බන්ධ කාර්යයන් ඉටු කළත් අපේ ආලත්ති අම්මලා සහ ඉන්දීය දේවදාසියන්ගේ කාර්යභාරයන් කිසිසේත් සමාන නැහැ. අපේ ආලත්ති අම්මලා දෙවියන්ට ආශිර්වාද කිරීමේ රාජකාරිය රජ කාලේ පටන් මේ දක්වා අඛණ්‌ඩව කරගෙන එනවා. ආලත්ති කියන්නේ ආවැඩීම හෙවත් ආශීර්වාද කිරීම යන අදහස. ඉතින් මේ ආලත්ති අම්මලා ගැන අපි කරුණු ටිකක් දැනගමු.
1. ආලත්ති බෑම
ආලත්ති බෑම යනු ආශිර්වාද කිරීමයි. පැරණි සිංහල රජවරුන් කාලයේ රජවරුන්ට උදේ සහ දවල් ආහාර කිසට පෙර ආශීර්වාද කිරීමේ චාරිත්‍රයක් තිබුනා. එසේම ඒ කටයුත්තේ යෙදෙන ගැහැණු පාර්ශවය එකල පටන්ම ආලත්ති අම්මලා ලෙස හැඳින්වුණා. මෙය කතරගම දේවාලයේ තවමත් දෙවියන් උදෙසා ක්‍රියාත්මක වන චාරිත්‍රයක්. ආලත්ති බෑම මහනුවර දේවාල සහ දළදා මාලිගාවේද පෙරහැර කාලයට සිදුකරනවා. පෙරහැර අවසානයේ ආලත්ති අම්මලා ආයුබෝව්වා යැයි ආලත්ති බෑම සිදුකරනවා. මහනුවර දළදා පෙරහැරේ රන්දෝලි පෙරහැර අවසානයේද ආලත්ති අම්මලා දෙදෙනෙක් ගමන් කිරීමේ චාරිත්‍රයක් තියෙනවා.
2. වල්ලි අම්මා සහ කඳ කුමරු
කඳ කුමරු යනු කවුරුන් වුවත් ඔහු කතරගමට ඉන්දියාවෙන් පැමිණි යම් බලගතු පුද්ගලයෙක් බව ජනප්‍රවාද වලින් පෙනී යන කරුණක්. එහිදී දෙවියන්ටම බාරිය වීමට කැපවූ වල්ලි අම්මා ස්කන්ධ කුමාරයා විසින් සහේට ගන්නවා. එතැනදී කතරගම වැදි පරපුරක හැදී වැඩුන වල්ලි අම්මාට එතෙක් ආවතේව කළ වැදි අම්මාවරුන් තමන්ට රාජකාරියක් පවරන්නැයි ඉල්ලා තිබෙනවා. ඒ අවස්ථාවේදී කඳ කුමරු දිවි ඇතිතෙක් ඔහුට ආශිර්වාද කරන්නට මේ අම්මලාට පවරා තිබෙනවා. ඒ වැදි පරපුරෙන් පැවත එන නිසා වැදි ඇඳුමට සමාන ඇඳුමකින් අදටත් ආලත්ති අම්මලා කතරගම දෙවොලේ පුද පූජා වලට සහභාගී වෙනවා.

 

3. කතරගම ආලත්ති අම්මාවරුන්ගේ සුදුසුකම්
කතරගම දෙවොලට අනුයුක්තව සේවය කරන ආලත්ති අම්මාවරු දොලහකි. එයින් දෙදෙනෙක් ගුරුන්නාන්සේලා ලෙස සැලකේ. ආලත්ති අම්මාවරියක් වීමට නම් කුල පරම්පරාව මූලික සාධකයක්. කතරගම හඳුන් ඔරුව ගමේ ගොයිගම කුලයේ කාන්තාවන් වැඩි වශයෙන් ආලත්ති අම්මාවරුන් බවට පත්වන්නේ කුල පරම්පරාවෙන් ආ රාජකාරියක් වන නිසාවෙනි. හඳුන් ඔරුව ගම දුටුගැමුණු රජතුමාගේ කාලේ පටන්ම ආලත්ති අම්මාවරුන්ගේ පරවේණි භුක්තියට කැප වී ඇති ගම්මානයකි. කතරගම දේවාලයට අයත් ආලත්ති අම්මාවරුන් පුහුණු කිරිම සහ ඔවුන් ඉවත්කිරීමේ බලය ප්‍රධාන ආලත්ති අම්මා සතු වුවත්, සම්පූර්ණයෙන් ඒ ගැන තීරණ ගැනීමේ අයිතිය දේවාලයේ ප්‍රධාන කපු මහතා සතු වේ. අලුත් ආලත්ති අම්මාවරුන් දේවාලටය පත් වීමට ප්‍රථමයෙන් ගෙවදීම නම් චාරිත්‍රයක් පැවැත්වෙන අතර කපුරාලලා මෙන්ම දේවාලයේ දේවකාර්යය නියම වූ සේවකයෝ සියල්ලෝම මුලින්ම සේවාවට එළැඹීමට ප්‍රථම ගෙවැදීම අනිවාර්ය වේ.
4. ඔවුන්ට පැවරුණු රාජකාරි
සෑම දිනකම දෙවියන්ගේ තේවාව පැවැත්වෙන අවස්ථාවල පහන්තිර රැගෙන යාතිකා කියමින් දෙවියන්ට ආශීර්වාද කිරීමට ආලත්ති අම්මලා කැපවී සිටී. සෑම සෙනසුරාදා දිනකම පැවැත්වෙන නානුමර මංගල්‍යයට සහාය වීමට මැණික් ගඟෙන් දිය ගෙන ඒමද ආලත්ති අම්මලා සිදුකරති. පෙරහැර හා උත්සව කාලයට පෙරහැරට ආශිර්වාද කිරීම හෙවත් ඇද්දුම බෑම පැවරී ඇත්තේ මේ ආලත්ති අම්මලාටය. දිනපතා පැවැත්වෙන තේවාවන් සඳහා ආලත්ති අම්මාවරු දෙදෙනකු සම්බන්ධ වේ. තේවාව අවස්ථාවේදී දෙවොල තුළට ගියහොත් දවුල් නද මැද්දේ දොහොත් මුදුන් තබා ආලත්ති අම්මාවරුන් දෙවියන්ට ආශිර්වාද කරන අයුරු දැකබලාගත හැකිය.


 

5. පෙරහැරේ ආවඩන ආලත්ති අම්මලා
කතරගම මහ පෙරහැරේ දේවාභරණ වඩම්මන හස්තියාට පිටුපසින් පැරණි වැදි තාලයට ඇඳ පැළඳගත් ආලත්ති අම්මලා ගමන් කරනවා. මොවුන් දෙවියන්ගේ දේවාභරණ පෙරහැරේ වැඩමවන්නට එළියට ගන්නා අවස්ථාවේ මෙන්ම අවසානයේ පෙරහැර දේවාලය වඩමවන අවස්ථාවේදීද දෙවියන්ට ආශීර්වාද කරනවා. පූජා අවස්ථාවලදී ආලත්ති අම්මාවරුන් “කප්පන් තිරයකට කාලයකට, ඉරහඳ පවතින තාක් ආයුබෝවේවා ” යැයි දෙවියන්ට ආශිර්වාද කරනවා.
6. වැටුප
මේ ආලත්ති අම්මලාගේ වැටුප වර්ෂයකටම රුපියල් දෙකයි ශත අසූවකි. ඒ මුදල පුරාණ කාලයේ සිට නියම වූවකි. ආලත්ති අම්මලාට මීට අමතරව නින්ද ගම් ආදියේ භුක්තිය හිමිය. එහෙත් අද වනවිට ඒ නින්දගම් ආදිය වෙනත් පාර්ශවයන්ට අයිති වී ඇති නිසා ඔවුන්ට ඒවායේ කොටස් ලැබෙන්නේ නැහැ. එහෙත් දේවාලයට සම්බන්ධ කුඹුරු වලින් වී හාල් ආදිය ආලත්ති අම්මලාට ලැබේ. කතරගම දෙවියන් වෙනුවෙන් කරන පූජාවන් ඉතා පිරිසිදුව පේවී, කැපවීමකින් කරන මේ ආලත්ති අම්මලා පුරාතනයේ සිට තමුන්ගේ රාජකාරිය නොපිරිහෙලා ඉටුකරති.
7. ආලත්ති අම්මලාගේ අනාගතය
දැනට සිටින ආලත්ති අම්මලාගෙන් බහුතරය මැදිවිය ගත කරන අය වෙති. ඔවුන්ගෙන් පසුව මේ තනතුර ඉදිරියට පවත්වාගෙන යෑමට සිය දියණිවරුන්ට පැවරීමට ආලත්ති අම්මලා අදහස් කරගෙන සිටිති. බස්නායක නිලමේතුමා සහ ප්‍රධාන කපු මහතා විසින් කතරගම දේවාලයේ ආලත්ති අම්මලා වෙනුවෙන් යම් යම් ප්‍රදානයන් කිරීමටද තීරණය කර තිබුණා. කෙසේ වෙතත් සිරිත් විරිත් හැම දෙයක්ම අලුත් වෙන යුගයක ඒ යුගයට ගසා ගෙන නොගොසින් දෙවියන් වෙනුවෙන් ආශීර්වාද කරන්නට සැදී පැහැදී ඉන්න ආලත්ති අම්මලා කතරගම දේවාලයේ පුද පිළිවෙත් ඉදිරියට ගෙනියන්නට ලොකු දායකත්වයක් දෙනවා.
උපුටා ගැනිමකි..
මුුල් හිමිකරුට ස්තුතියි

A day in the life

Tuesday, July 16, 2024

මීදුම වයස්ගත වෙලා.







 

**මේ 2024 . 2008 - 2009 පලකරපු වියමනක්. අද බොහෝදුරට තාක්‍ෂණය වෙනස් වෙලා. අපේ වයසත් සමගම අත්දැකීම් එකතුවෙලා. සහතික නැති වුුනත් දැනීම ඇතිවෙලා.

පරිගනකයත් සමග ගනන් හදපු මම ලියුම් ලියපු මම. විවේක වෙලාවට spider solitaire එකේ කාඩ් ගහන එකයි කලේ .

අවුරුද්දකට විතර ඉස්සර 2008.06.13 ට පස්සේ දවසක කොළඹ විශ්ව විද්යාලයේ පරිගණක අධ්‍යයන ආයතනයේ භාෂා තාක්ෂ ණ පරීයේෂණාගාරයේ සිංහලේ යුනිකේත ( Unicode) හා (web 2) වැඩ මුළුවකදී බෙදා දුන්න පත්‍රිකා ගොන්නක් මට ලැබුනා.මම Unicode සිංහල අකුරු වලට මාරු වුනා. Symbol වලට ගිහින් අකුරු හොය හොයා කොට කොට හිටපු මම key board එකේ දඩි බිඩි ගාලා type කරන්න පටන් ගත්තා.

Blog එකට මට පාර කිව්වේ වමිල ලියනගේ blogs - අන්තර්ජාලයේ ඔබේ ඉඩ.

මම පලමුව WWW.blogs.sinhalabloggers.com අඩවියට පිවිසිලා කියවා කියවා ටික කාලයක් හිටියා.පරිගණක පිලිබද කිසිම පාඨමාලවක් විධිමත්ව ඉගණගෙන නැති මට පරිගණක සාක්ෂරතාවය ඉගන ගන්න උනේ ගෙදර වාහනෙන් .driving ඉගන ගන්නවා වගේ.
blog එකක් හදා ගන්නත් නඩත්තු කරන්නත් බැහැ. දන්න කෙනෙකුට වදින්න ඕනී. එහෙම කරලා තමයි ජුලි මාසේ මේ දවස් වන කොට මීදුම හදා ගත්තේ. පිටුව හදලා දුන්න එක්කෙනා මුලින්ම ගුරු මුෂ්ඨිය තියාගෙන තමයි පිටුව හදලා දුන්නේ.

මම විවේකයක් ලැබුනම word document එකක type කරලා තියාගෙන දවස් දෙක තුනක් ගුරුවරයාට වදිනවා. අන්තිමේදි ගුරුවරයා මගේ වදේට මීදුමට මගේ මනස්ගාතය එකතු කරනවා. කාලය කොතරම් නපුරුද ?.මම හිතනවා.

මගේ ජීවිතය ගෙවෙන්නේ බකමූනාගේ අවධියේ. අයිතිවාසිකම් තියෙන්නේ “හ්ම්’ කියන්න විතරයි. මගේ ඉල්ලීමට ලැබෙන ප්‍රතිචාරයට මම “හ්ම්’ කියනවා.profile එක දැක්කම හිතා ගන්න පුළුවන්නේ.

ටික දවසක් යන විට මට නිදහසේ කටයුතු කරන්න පුරුදුවුනා. මම පිටුවේ හැඩ රුව වෙනස් කර ගත්තා. පුංචි අඩුවකට තියෙන්නේ මගේ connection එක slt dialup එකක් වීම. මම තාමත් බර කරත්ත යුගයේ. හද්දා පිටිසර ඉන්න මට ADSL නෑ.

රට වටේ ඇවිදින කොට පරිසරයේ පින්තූර අරගෙන එන එක මගේ පුරුද්දක් ඒත් ඒවා බෙදා ගන්න මේ බර කරත්තයෙන් බෑ.
මීදුමත් එක්ක ඉන්න පුංවි එවුන් ගේ දැනීම නම් පුංචි නෑ. ඒගොල්ලත් එක්ක මම දැනුමෙන් නම් පුංචි එකෙක්. මම ඒ ගොල්ලා කියවලා ඉගන ගන්නවා.මගේ විවේකයත් දැන් ගෙවිලා යන්නේ යම් සතුටකින්. spider solitaire එකට ගෙවුන කාලය මොකක් හෝ සිද්ධියක් වියමන් කරන්න වෙන් වෙලා. නැත්නම් වියමන් කියවන්න යොමුවෙලා. ඒකත් සිම්පල් ප්ලෑන් එකක්.

අපි මීදුමත් එක්ක අළුත් අවුරුද්දක් පටන් ගනිමු. කියවන්න ... වැදගත් ලෙස විචාරවත් වෙන්න.මම ආරධනා කරනවා.

A day in the life

Monday, July 15, 2024

රන්කැටි පුතා කෝ ?











 

රන්කැටි පුතා කෝ ?
මේ සටහන මා ලියන්නේ ඔබට ජීවිතය ගැන පාඩමක් කියා දීමටයි. මගේ සැමියා සහ මම ජීවිතයට මුහුණ දුන්නේ අපමණ වීර්යයකිනි. අපට පුතුන් තිදෙනෙක් සහ දියණියකි. අප දෙදෙනා අද වයස හැත්තෑ ගණන් වල සිටින වැඩිහිටි යුවලකි. අප විසින් අපගේම නොදණුමත් කම නිසා කරගත් මහා පාපයක් ඔබට කියා හිත නිදහස් කර ගත යුතුය. ඒ සඳහා අපිට අඩුවක් නැතුව දඬුවම් ලැබුණු නමුත් මිය යන තුරුම අප ඒ වේදනාවෙන් නොමිදෙනු ඇති. ඔබත් අපෙන් පාඩමක් ගන්න.
මගේ පුතුන් තිදෙනාම ඉතා හොඳ අධ්යාපනයක් ලබා ඉහළ වුර්තීන් වලට ආවේ අපේ සිතේ සතුටක් ඇති කරවමිනි. එකම දුව වෛද්ය වරියකි. ඔවුන් නිසි කලට පැමිණි විට ඔවුන්ගේ පෙම්වතුන් පෙම්වතියන් ආවාහ විවාහ කර දීමද අප විසින් කළෙමු. අපගේ තුන් වන පුතා ජානක සම්බන්ධව මෙතෙක් සිට ඔබට කියමි.
තුන් වන පුතා එනම් ජානක වුර්තියෙන් ඉංජිනේරු වරයෙකි. ඔහු විවාහ වූයේ ඔහුගේ විශ්ව විද්යාලයීය පෙම්වතිය දුලක්ෂි සමගිනි. අපේ ගමට එහා ගමේ ඉතා දිළිඳු පවුලක දියණියක් වුවද දුලක්ෂිට මම කැමති වූයේ ඇගේ උගත්කම නිසාය. ඇය වුර්තියෙන් නීතිඥ වරියකි. එකළ අප ඈ ගැන මහත්සේ ආඩම්බර වීමු. මහා ඉහළින් විවාහය අරගතිමු. විවාහයෙන් පසුව පවුන් දෙදෙනා කොළඹ පළාතේ පදිංචියට ගියහ.
කිවීමට වරදක් නැතත් දුලක්ෂිගේ ඇතැම් කාලක්රියා මට හෝ සැමියාට ඇල්ලුවේ නැත. ඇය ඉතා සැරය. අපි එනවාට යනවාට හෝ කැමති වුනේ නැති හෙයින් අප එහි ගියේ කලාතුරකිනි. දරුවන්ගෙන් යැපෙන්නට අපිට වුවමනා නොවුනේ අප දැනටම විශ්රාම වැටුප්, ගෙවල් ඇති දෙමාපියන් නිසාය. දුලක්ෂි දුවට දරුවන් දෙදෙනෙක් ලැබුණු අතර ඈ මුල සිටම අපේ පුතාට දැඩිව නීති රීති ඇතිව පාලනය කරගෙන සිටි බව දතිමු.
ඔවුන් දෙදෙනා අතර ගැටුම්ද ඇති වුනු නමුත් අප නිතරම ඒ ගැටුම් සමනය කළා හැර වෙන් වන මෙන් අනුබල නොදුන්නෙමු. සැකය, අවිශ්වාසය මෙන්ම ඔහු උපයන සියලුම මුදල් ආදිය සිය පාලනයට ගැනීම නිසා පුතා සිටියේ ඉමහත් පීඩනයෙනි. ඔහු නිතර මා හට කතා කර මේ ගැ..ටුම් ගැන කීවේය. මම ඔහුගේ හිත හැදුව නමුත් දුලක්ෂි දුවට කතා කිරීමට බය වීමි.
සෙනසුරාද දවසක පුතාගේ කැම්පස් එකේ යාලුවෙක් පුතා දැකීමට ගෙදරට පැමිණ ඇති අතර දුලක්ෂි දුව එයට කෝප වී යාලුවා බැන එලවා තිබුණි. පුතාට යහළු යෙහෙලියන් කිසිවෙක් ඉන්නවාට අකමැති ඇය යන ඕනෙම ඥාති කෙනෙක්ට වුනත් බැන එලවා දැම්මේ දෙවිටක් නොසිතාය. එමෙන්ම ඔහුගේ කාර්යාලයේ වැඩ කරන ගැ..හැණු ළමයෙක් පාරේ යන අතර ඔහු සමග හිනා වී කතා කර තිබුණු අතර ඒ ගැ..හැණු ළමයාට පවා බැන වැදී තිබුණේය.
මේ ගැටුම් වැඩි වන විට මගේ පුතු විශාල ලෙස සමාජය ඉදිරියේ අපහසුවට ලක් වුනු අතර යාලු මිත්රයන් නැති හුදෙකලා ජීවිතයක් බොහෝ දුරට ගෙවුවේය. මේ ලෙස වසර දොළහක් පමණ විවාහය පැවති අතර ඔහු දිනක් මා හමුවට ආවේය.
“ අම්මා . මට දැන් මේක ඇති. මට දික්කසාද වෙන්න ඕනේ මේ යක්..ෂනීගෙන් “ ඔහු කීවේ සොවිණි.
“ එතකොට පුතේ දරු දෙන්නා ?”
“ එයාලට හානි වෙනවා තමා අම්මේ. මේ විදිහට රණ්ඩු දකින එක ඊට වඩා හොඳ නැහැ. මේ දබර නිසා එයාල ගොඩක් බය වෙලා ඉන්නේ.” පුතා කරුණු කීවේය.
පුතා නොයෙක් කරුණු කියමින් ඔහුට ජීවිතේ ඉතුරු ටික හෝ මේ කරදරෙන් නිදහස් විය යුතු බවත් නිවස සහ මාස් පතා නඩත්තු මුදල් දරුවන්ට දිය හැකි බවත් නැත්නම් දරුවන් වුනත් අරගෙන හදා ගත හැකි බවත් මට කීවේය. ඒ සඳහා මගේ උදවු ඉල්ලා සිටියේය.
නමුත් මට ඔහු කියන දේට එකඟ විය නොහැකි විය. මම අනික් ලමයිද රැස් කරවීමි. හැමදාම වගේ “ ඉවසන්න පුතේ දුලක්ෂි දුව හැදෙයි. වෙනස් වෙයි “ ආදී වචන කියා මම ඔහුව පිටමන් කළෙමි. මගේ මුණුබුරන්ගේ අනාගතය අඳුරු වේ . සියල්ලමටම වඩා ගමේ එවුන් අපිට හිනා වෙනු ඇත. මම ඥාතීන් ඉදිරියේ සාර්ථකව දරුවන් හැදුව මවක් වෙමි. එක දරුවෙක් හෝ දික්කසාද වුනොත් මම මගේ පවුලට මුහුණ දෙන්නේ කෙසේද ? පස්ස පැත්තෙන් ඔවුන් මා හට හිනා වෙනු ඇත.
විවාහයෙන් වෙන් වීම නමැති විසඳුම කොහෙත්ම විය නොහැකි බව අප සැවොම ඔහුට අවධාරණය කළෙමු. එමෙන්ම පවක් තියනවා නම් මේ ආත්මයේ ගෙවා නිම කළ යුතු බව ඔහුට කීවෙමු. එමෙන්ම ඉවසීමෙන් සැනසීම ලැබෙන බව මම ආගමානුකූලව ඔහුට කියා දුන්නෙමි.
එයින් පසු ටික කලක් යන තුරු පුතා කතා කර මට පැමිණිලි කලේ නැත. නමුත් දුලක්ෂි දුව නම් විටින් විට කතා කළාය. හදිස්සියේ අපගේ පුතු ජානක වස පානය කර මිය ගිය පුවත මට අසන්නට ලැබෙන විට මා සිටියේ පන්සලේය. මම පිස්සියක මෙන් එහි දුව ගියෙමි.
අවසන් කටයුතු සිදු වෙන තුරු මා සිටියේ අසිහියෙනි. මාස කීපයකට පසු ජානකගේ මිතුරෙක් මගදී අපිට හමු විය. ඔහු අපව අවන්හලකට කැන්දාගෙන ගියේය.
ජානක ඉමහත් පීඩනයකින් පසුගිය වසර ගානම ගෙවූ බවත් දිනක දුලක්ෂි විසින් ෆෝන් එකේ බැටරි බැසීම නිසා කෝල් එකට උත්තර නොදුන් බව කියා ඔහුට පිරිස ඉදිරියේ කු..ණු..හරප කියමින් පහර දී තිබුණි. එදා හවස මගේ පුතු මිතුරා හමු වී ඇත. දික්කසාදයකට යන මෙන් මිතුරා ඉල්ලා තිබුණි.
“ වැඩක් නැහැ මචන් . අපේ අම්ම කැමැති වෙන්නේ නැහැ. සදහටම අම්මව නැහැ කියල හිතා ගනින් කියල මට කීව එක පාරක්. කසාදෙන් අයින් වුනොත් මට හැමදාටම අම්මව නැති වෙනවා “ පුතා උත්තර දී ඇත.
ඉන් පසු ගෙදර පැමිණෙන අතර ව..ල් නාශකයක් මිලට ගෙන මගේ පුතු පැමිණ ඇත. ඔවු මම එසේ කියා මගේ පුතා බය කලෙමි . එසේ කර ඔහුව නැවත අර ගිනි ගෙය කරා පිටමන් කළෙමි. මන්ද මගේ දරුවාගේ සතුට හෝ වේදනාවට වඩා මට වැදගත් වූයේ සමාජයේ මිනිස්සු ඉස්සරහ සර්ව සම්පූර්ණ ලෙස ගොඩ නැගු මගේ ප්රතිරූපයයි. එය රක ගැනීම දරුවාගේ ජීවිතය ගලවා ගැනීමට වඩා වැදගත් විය. එය සාධාරණ කිරීමට මම මුණුබුරන් දෙදෙනාගේ අනාගතය පාවිච්චි කළෙමි.
එබැවින් අහිංසකයා මගේ ආදරය සදහටම රඳවා ගැනීමට සි..ය දි..වියෙන් සමු ගැනීමට තීරණය කර තිබුණි. ඔහු මට ආදරේ කළ තරම මම කවදාවත් ඔහුට ආදරය නොකළ බව මට වැටහුණි. මවක් ලෙස ඉවසන්න කියා ඒ විවාහය දෙසටම තල්ලු කළ මම ඒ මරණයේ කොටස් කාරියක් නොවේද? මම කල්පනා කලෙමි.
පුතුගේ ගෙවල් දොරවල් සහ ඔහුගේ තැම්පතු , ETF සියල්ලම අයිති වූයේ දුලක්ෂි දුවටය. එතෙක් කලක් පුතා පිටුපසින් දඩයම් බැ..ල්..ලක මෙන් යමින් සිටි ඇය මා සිතුවේ කවදාවත් විවාහ නොවේවි කියාය. නැත .. “ඔය වගේ බ..ය ගුල්ලෙක් මැරුණු එකමයි හොඳ” යයි ඈ තැන් දෙක තුනකම කියා ඇති බව මට ආරංචි විය. ඉන් පසු ඇය මාස දෙකක් යන්නට මත්තෙන්ම අලුත් පුද්ගලයෙක් හා ගමන් බිමන් කිරීම ආරම්භ කළාය. බාගදා මගේ දරුවා එපා කර පිටමන් කිරීමට ඈ ඒ ලෙසින් හැසිරුනාද මම නොදනිමි.
මට කියන්නට අවශ්යය එකම දෙයකි. දෙමාපියනි ඔබේ දරුවා දික්කසාද කෙනෙක් ලෙස ගෙදර ඒම පෙ.ට්ටියකින් ගෙදර ඒමට වඩා ලක්ෂ වාරයක් හොඳය. එබැවින් ඔවුන් වෙන් වන්නට තීරණය කරනවා නම් මා කළ ආකාරයට බ්ලැ..ක්මේල් කිරීමෙන් නතර කර නොගන්න යයි ඉල්ලමි. මේ වේදනාව මා මිය යන තුරුම මගේ හදවතේ පවතී. අවසානයේ ඉවසීමෙන් සිදු වුනේ එකම දෙයකි . එනම් මගේ පුතු මට අහිමි වීමයි.
රෙශිකා දිසානායක ගොඩකන්ද මහත්මිය විසින් goodhousekeeping .lk වෙබ් අඩවියට ලියු කතාවකි




A day in the life
 

මීදුම Published @ 2014 by Ipietoon