Saturday, February 21, 2015

මා සසලයි.


කාලෙකට පස්සේ ලියන්න හිතුවේ.

වෙනස් වන ජීවිතය නොයෙක් වියවුල් ඇතිකරනවා. වයසත් එක්ක.  හිටපු  රූස්ස ගස් හිටපු හැටියේ කඩා වැටෙන්න වගේ මගේ සගයෝ හිටපු හැටියේ  කඩා වැටෙනවා. එහෙම වෙලාවට මාත් කම්පා වෙන්නේ ගහක් කඩා වැටෙන කොට පරිසරය තුල ඇතිවන මහා කම්පනයත් කැළඹිමටත් සමාන වෙමින්.
ස්වභාව ධර්මයට අපි අවනත වෙන්න ඕනී. ස්වභාව ධර්මයට එරෙහිව අපිට උඩුගම් බලා පීනා  යන්න බැහැ.
මගේ අත් පොත ධම්ම පදය. ධම්ම පදයේ චිත්ත වග්ගයේ සදහන් වෙනවා

“වාරිජොච ථලෙ ඛිත්තෝ
ඔකමොකත උඛිභතො
පරිඵන්‍දතිදං චිත්තං
මාරධෙය්‍යං පභාතවෙ “
කියලා.
මට තේරෙන විදියට
-  අපේ සිත දියේ වසන මාළු වෙක් වගෙයි . මාළුවා දියෙන් ගොඩට ගත්තම තමන්ගේ ජීවිතය ජීවිතයෙන් අහිමිවන වේදනාවට හැම අතින්ම සැලෙනවා. හැම සත්වයාම මරණයට බයයි.
අපි ජීවිතයට වගේම මරණයටත්  බිය වෙන්නේ ඇයි ?.අපි මේ සංසාර චක්‍රය අත්හැර සංසාරයෙන් නික්ම යායුතුයි වගේ අරුතක්   මේ ගාථාවෙන් කියවෙන්නේ .

ජීවිතය අත්හරින වයසට  පත්වෙන කොට  වගකීම් වලින් නිදහස් වෙලා ඉන්න  මම වගේ කෙනෙක් තවත් ජීවිතය ගැන කම්පා වෙන්නේ මොනවටද ?.. මාළුවා ගොඩට ගත්තම දගලනවා වගේ තමන්ගේ සිත දගලන්නේ නැතිව නිසොල්මන්ව ජීවිතය හැර යන්න උපෙක්‍ෂා  සහගතවීමයි වැදගත් කියලා මම හිතනවා
මට පහුගිය දවසක මුණ ගැහුන සොහොයුරියක කීවේ අපි දෙන්නම එක දවසකම මියගියා නම් හොදයි  කියලා. ඈ මින් වසර දෙකකට පමණ මියගිය  පිය සැමියා ගැන තවමත් තැවෙනවා. තම දූ දරුවන් අතර ජීවිතය ගෙවුවත් ඈ ඉන්නේ සැමියා නැති මහත් පාළුවකින්. ඈ ගැන කම්පාවුන මගේ සිත අවදි කලේ අපි දෙන්නට මොනවා වගේ වෙයිද ?. කියන ආත්මාර්ථකාමි හැගීමකින්.
කොයිතරම් පිරිසක් අපි තනිකම නැතිකරන්න උත්සහා කලත් අපිට අපි නැතිවුනාම ඇති වන පාළුව නැතිකරන්න බැරිවෙයි කියලා මට හිතෙනවා.

අපිට ඇතිවන මේ වගේ කම්පනයන් තුලනය කරගන්න මීට දශක දෙක තුනකට කලින් නම් ගමේ පන්සල තිබුනා. අද පන්සල වානිජමය මධ්‍යස්ථානයක්  වෙලා. හාමුදුරුවෝ අප සිත් පහන් කරන්නට පෙර හාමුදුරුවන්ගේ සිත පහන් කරගන්නා අරමුණින් ගිහියන් තලා පෙලනවා.

මොනවද ? අද දවල්ට කන්න ඕන. බිරින්දෑගේ ප්‍රශ්නයට බොහොම විට මගේ  උත්තරය වෙන්නේ  පිණ්ඩපාතේ  වඩින හාමුදුරුකෙනෙකුට ලැබෙන දානේ වේල වගේ ඕන දෙයක් කියලා.
අපේ පන්සල්වල හාමුදුරුවන් අද දන් සීට්ටුවත් එක්ක වලදන්නාවු අහාරපානවල සීට්ටුවත් menu  එවනවා.
පසුගිය දවසක නොරට වාසී මගේ සහෝදරයෙක් ගම්බිම් ඇවිත් මාත් සමග ගමේ  පන්සලට ගියාම හාමුදුරුවන්ට මතක් වුනේ එයාගේ තොරතුරු අහන්න නෙමෙයි. හාමුදුරුවන්ගේ අඩුපාඩු කියලා ආධාරයක් ඉල්ලන්න. සහෝදරයා පන්සලෙන් පිටත් වෙලා ආපහු ආවේ කලකිරීමෙන්. පහන් - සලක් විය යුතු පන්සලට අද යන්න බැහැ.
 අපේ කම්පනයන් අපිම විද  ගතයුතු තැනට පත්වෙලා. උපදේශණයට පහසුම තැනවු ගමේ පන්සලේ ලොකු හාමුදුරුවෝ ඒ තත්වයට පත්වෙලා නැහැ. එතුමන්ලාට වෙනත් අරමුණු තියෙනවා.


සසලවු සිතිවිලි විසින් ගොණු කල මේ කෙටි වියමන අවසන් කරනවා. අපි බලමු හෙටත් වියමනක් දකින්න පුළුවන්  වෙයිද කියලා.



notes of imaginary

Monday, January 19, 2015

මේ ලෝක ස්වභාවයයි !.

 
මේ ගෙවී යන්නේ මහින්දයන් ගැන ප්‍රගස්ති ගායනා කරන වකවාණුව නොවේ .
මෛත්‍රි එක පසකිනුත් රනිල් තව පසෙකිනුත් පායා දිලෙන්නට පටන් ගෙන ඇති වකවානුවක් ආරම්භ වී දින කිහිපයකි. මා කියවන බොහෝ වියමන්කරුවෝත් මූණු පොත ආක්‍රමණය කල විනීත අවිනීත නිර්මාණ කරුවෝත් මද සුලගක්ව කරලියට පත්ව සුළි සුලගක්ව මහින්දයන්ගේ පාලනය පෙරලා දමා සුන්නත්දූලි කර දමමින් ඉනුත්  නොනැවතී මහින්දයන්ටත් සගයින්ටත් යහ පාලනයෙන් පෙරල පෙරලා  බැටදීමට අර අදී.
මේ සමහරක්  දේ අපට තාවකාලික විහිළු සපයන මාධ්‍ය සංදර්ශණ බවට පත්වී තිබේ.
මේ විහිළු නොකරමින් දින 100 යථාර්ථයක් බවට පත් කරන තුරු අප බලා සිටින බව අමානන්දයට පත්ව සිටින ජෝක් කාරයින් නොසිතන්නේ මෛත්‍රි පාලනයත් ගොරකා කරන්නට යයි මීදුමට සිතේ.

මහින්දගේ දෙවන පාලන සමය තුල මහින්දයන් වටා දෑත් සවි බල ගැන්වීමට එක්වුන හැත්ත රොත්ත විසින් මහින්දයන් ගේ දෑතේ සවි බලය නැති කරන ලද බව නැවතත් සදහන් කල යුතුවේ. මහින්දයන් වාඩි වී සිටි පුටුව අසලින් බිමි වාඩිවීමත් සැපයයි කී ඇත්තන් පවා මහින්දයන්ට එරෙහිව අවි අමොරා ගෙන සිටී.

මට සිහිපත්වු වේ නන්දා මාලිනියන් ගයන මේ ගීයයි.
 පූජාසනයේ ඔබ හිදුවා - ඔබට පුදන මේ ලෝකයමයි ඔබට එරෙහිවී නැගිටින්නේ.
පූජාසනයේ ඔබ හිදුවා
ඉසුරින් කිත් යසසින් බබලනදා  - ඔබගේ බැනුමත් ගීයක් වේ
ඉසුරින් කිත් යසසින් පිරුහුනදා -සිනාසුනත් එය වරදක් වේ
පූජාසනයේ ඔබ හිදුවා - ඔබට පුදන මේ ලෝකයමයි ඔබට එරෙහිවී නැගිටින්නේ
පූජාසනයේ ඔබ හිදුවා
කිරියෙන් පැණියෙන් උතුරා යන කල- ලොව ඔබ පා  මුල හඩා වැටේ.
අතමිට හිගවී බෙල සුන් වන කල ලොව අප හිස මත කඩා වැටේ.
පූජාසනයේ ඔබ හිදුවා - ඔබට පුදන මේ ලෝකයමයි ඔබට එරෙහිවී නැගිටින්නේ
පූජාසනයේ ඔබ හිදුවා.

මේ ලෝක ස්වභාවයයි.

එය දැන ගෙන සිටියත් නොදැන සිටින පිරිසක සේ මේ අද බාලයන් හැසිරේ.
අප වටා සිටින  සියළු දේශපාලන - ඥයින් හැසිරෙන්නනේ බලය සදාකාලිකයයි සිත් තුල රදවා ගනිමිනි.
මේ දිනවල රග දැක්වෙන දුෂණ සෙවීමත් - පැමිණිලි ගොණු කිරීමත් එක්තරා විදියක නාඩගමකි.  අප  රටේ ආණ්ඩු බලය බිදී ගොස් නව ආණ්ඩු ඇතිවන හැම වාරයේම මේ නාඩගම දැක ඇත්තෙමු.අන්තිමට කරපු දෙයක් නම් දැක නැත්තෙමු. එහෙත් මාසයක් දෙකක් ඉක්ම වී මෙන් මේ හඩ වල් - නිහඩ ව ගොස් චුදිතයන් ව සිටින වුන් මහ පාරට බැස අන්න අරුන් කනවෝ  - දැන් අපට නැතෝ යයි බෙරිහන් දෙන්නට පටන් ගන්නා බව අප දැක ඇත්තෙමු.

මේවා පුස් වෙඩි  බව දශක ගණනාවක සිට අප අත්දැකීමෙන් දැන ගෙන සිටිමු.බටලන්දට සිදුවු මතක ඇත්නම්, සුරියකන්දට සිදුවුදේ මතක ඇත්නම් තවත් අතීතයෙන් මෙවැනි නාඩගම් ගොඩ දා ගත හැකිවෙයි.

අරක්කු ලොරි ගණනාවක් අත් අඩංගුවට පත්වේ. ඒවා අහවල් දේශපාලකයාට අයත්වේ.පසුදා ඒවා නීත්‍යාණුකූලව බෙදා හැරීමට ගබඩා කර ගත් අරක්කු වේ. කෝටි ගණණාවක පෞද්ගලික මුදල් බැංකුවක තැන්පත්ව තිබේ. ඊලග ප්‍රවෘත්ති ප්‍රචාරයේදී එම මුදල් පෞද්ගලික මුදල් නොවේ.පොදු මුදල්  බවට නිවෙදනයවේ.
අපේ වීරයෝ අරලිය ගහ මණ්දීරයට කඩා වදී. ඉදිකිරීම් කඩු කස්තානන පෙන්වයි.මහජනතාව බඩ ගින්නේ සිටියදී දුෂ්ඨ පාලකයින්  කර ඇති මහජන මුදල් නාස්තිය උළුප්පා පේන්වයි. මහින්දයන් යන විට මේ එකක් වත් ගෙන නොගිය බව රටට සිතේ.දෙස් විදෙස් රාජ්‍ය නායකයින් රාජතාන්ත්‍රිකයන් ගොඩ වදින තැන කෙසේ විය යුතුදැයි සිතේ.ජේ.ආර් දියවන්නා පාර්ලිමේන්තුව ඉදිකල දා කී දෑ සිහිවේ. චන්ද්‍රිකා ජනාධිපති මණ්දීරයක් ඉදිකිරීමට ගත් උත්සහාය සිහිවේ.


අපි මේ විහිළු දකිමින්  බාල පෙලේ චිත්‍රපටියක්  මේ  දින කිහිපයේ  නරඹමින් කවදා අප රට මේ දුකින් මිදේ දැයි සිතමින්  සිටීමු.





notes of imaginary

Saturday, January 10, 2015

මහින්දයන් වෙනුවෙනි.



හිතට සුසුමක් සහ නෙතට කදුලක් එක් කරමින් මහින්ද රාජපක්‍ෂයන් ජනාධිපති පදවියට සමු දී ගියා. එය සැබවින්ම මට අනුවේදනීය දැක්මක් .

මින් පෙර එවන් අවස්ථාවකින්  මා හිත  පෙළුවේ  ඩඩ්ලි සේනානායකයනන් පදවි අත්හැර තම වුඩ්ලන්ඩ්ස් නිවසට යන ලද පුවත් එකල මාධ්‍ය වෙතින් කියවීමෙන්. ඔහු ජනමතයේ  තීන්දුව දුටු විට හිරු දකින පිණිබිදුවක් බවට පත්වුනා. . එදා ඔහු වෙනුවෙන් හැගීම් බර වෙන්නට මගේ ලපටි සිත මෝරා තිබුනේ නැහැ. එහෙත් මෝරා වියපත් වු මගේ සිත මහින්දයන් වෙනුවෙන් වැලපුන බව සදහන් කල යුතුයි.
මෛත්‍රීපාලයන්ටත් එසේ අප හදවත් තුල පැලපදියම් වන්නට කාලය  ඉතිරිව තියෙනවා.
මගේ කදුල මහින්දයන් වෙනුවෙන් නැගුනත් , එතුමන්ගේ දෙවන පාලන සමයේ  අවසන් වසර වන විට මීදුමේ  පහලින්ම  මෙසේ සදහන් කරන්නට සිදුවන තරමට කළකිරීමක් එකතුවී තිබුන බවත් සදහන් කලයුතුයි.
දැන් දැන් දේශපාලනය නම් ලියන්න මම අකැමති මාතෘකාවක් බවට පත්වෙමින් යන්නේ මොකද කියලා හිතා ගන්න බැහැ.   කලක් මගේ ප්‍රියතම විෂයයක්.


මහින්දයන් ස්ථාවර පාර්ලිමේන්තුවක් ගොඩනගා ගන්න අනුගමනය කල ක්‍රමවේදය විසින් නාස්තිය ඉපදුනා.මෛත්‍රී පාලනයේ දී ස්ථාවර පාර්ලිමේන්තුවක් නිර්මාණය කර ගැණිමෙදී නැවතත් ඒ නාස්තිය තහවුරු උනොත් පලමු වටයේදීම යහපාලනයේ හැඩරුව විකෘති වෙලා යනවා. ශ්‍රී ලංකා මොඩලයේ දේශපාලන - ඥයන්ට  කිසිදා සාක්කුව පිරෙන්නේ නැත්නම් අත ඉස්සෙන්න නැති රෝගයක් තියෙනවා. මේ රෝගය නිසා ව්‍යවස්ථා සංශෝධණයක් වගේ දේකට 2/3 වැනි බහුතරයක් ලබා ගන්න බැරි වෙනවා.



 දින සීයයයේ ව්‍යාපෘතියේ සදහන්  එක්  අභියෝගයක්  විධායක ජනාධිපති ධූරය අහෝසිකර, සමානුපාතික සහ කේවල ඡන්ද ක්‍රමයෙන් සම්මිශ්‍රිත නව පරිපාලන රාමුවක් ඇති කිරීම.මේ සදහා 2/3 ඡණ්ද බලය ලැබෙන්න කියලා මීදුම ප්‍රාර්ථනා කරනවා'

අද මගේ සටහන මහින්දයන් වෙනුවෙන්වෙන්වුවක් .
මහින්දයන්ට ඡණ්දය නුදුන් - මහින්දයන් බරපතල ලෙස විවේචණය කල මගේ මිතුරන් බොහෝ දෙනා මහින්දයන් නික්ම ගිය පසු මා සමග නෙතේ උපන් කදුලින්මහින්දට  අප කලේ වැරද්දක් කියන තැනට පත්ව සිටියා. 
අපට මහින්දයන් නැති කලේ කවුද ? ඔවුන්ට  සාප වන බව මගේ  හිත කියනවා .මට ඇහෙනවා.

ප්‍රති විරුද්ධ දේශපාලනය  විසින් මහින්ද පරාජය කලා කියලා මගේ හිතට එන්නේම නැහැ. මහින්දයන් වටේ සිටි පිරිස මහින්දයන් විනාශ කලා කියලයි මගේ හිත කියන්නේ.
යහ පාලනය කියන වචනය අපේ දේශපාලන වදන් මාලාවට එකතු කර දුන්නේ මහින්දයන් වටේ සිටි අමනයන්.


 මහින්දයන්ගේ  දරුවන් ඥාතීන් දේශපාලනය තුල හැසුරන ආකාරය ගැන සමාජය කතා කලේ දැඩි දෝශ දර්ශනයෙන්. කන තුලට එන  එවැනි දෑ නිවරදි කර ගන්න තිබුනත් බලය විසින් ඒ සියල්ල වසා දමනු ලැබුවා. 
සමහර දේශපාලන-ඥයින් කල කී  නීතී විරෝධී දෑ පාලනය කරනු වෙනුවට ආරක්‍ෂාව සැලසුනා . ඒ නිසා කල කිරුන ජනතා විඥාණය දොරේ ගලා ගියේ මහින්දයන්ගේ ඡණ්ද පදනම විනාශ කරමින්. 



මෛත්‍රී පාලනයක් අවසන් වන දවසක මෙවැනි සටහනක් තියන්න ඉඩ නොලැබේවායි කියලා මීදුම ප්‍රාර්ථනා කරනවා. 
කන්න බොන්න නැති උනත් අපේ මුණුබුරු මුණුබිරියන්ට එකම රටක යහපත් ජීවිතයක් ගත කරන්නට වාසනාව ඉතිරි කරලා තිබුනොත් , එය මතු බුදු වන මෛත්‍රී බුදුන් දැක නිවන් දකින්න මෛත්‍රීට හේතුවක් වෙනවා.මේ රට බුදුන් උපන් රට නොවුනත්  බුදුන්ගේ දහම තවමත් නොනැසී තියන රට !.




notes of imaginary

Thursday, January 08, 2015

වචන 234ක් ! .







මේ වියමන කරන්නේ මැතිවරණ පැවත්ෙවන කාල හෝරාවේ සිටදීය. ඡණ්ද උණක් නැති මට මා දුටු ඡණ්ද පත්‍රිකාවේ සිටි නාමල් රාජපක්‍ෂ ජනාධිපතිවුවත් ආතතියක් ඇතිවන්නේ නැත.

ඡණ්ද උණ වැලදුන ඇත්තන්ට ඇත්තේ පුදුමාකාර හැසිරීම් රටාය. ඔවුන් ප්‍රතිවිරුද්ධ මතධාරීන් හා  හැසිරෙන්නේ දකින්නේ මී හරක් ලෙසිනි. මීදුම නම් මේ ඇත්තන් දකින්නේ දේශපාලන දෘශ්‍යාබාධියන් ලෙසිනි. මේ අණ්ධ භාවය නිසා තමන් ගේ සමාජය තුලම මොවුන් බොහෝ ගැටුම් ඇත් කර ගන්නේය .තම අසල්වාසියා නෙපෙනෙන්නට පටන් ගෙන(මේ මැතිවරණයේදී නම් දකින්නේ කවදාවත් ලංවීමට වත් නොහැකිවන රාජ්‍යා නායකයාගේ)  බලපරාක්‍රමය තමන්ට ආරුඪ වී තමන් ගමේ හැසිරෙන උජාරු ස්වරූපය ගැනය.

 අන්ධයන් ගේ කර පිටින් තම ඉලක්කය සපුරා ගන්නා දේශපාලන - ඥයන් මැතිවරණයෙන් පසු ඔවුන් බැහැර කරන බව තේරුම් ගන්නා විට අතරමංවී හමාරය. ඡණ්ද වේදිකාව කෑ මොර දෙන තම නායකයේ එක ගොඩේ වැටී විස්කි පානය කරමින් පැදුරු සාජ්ජ දාන  විට අනුන් වෙනු වෙන් කඩේ යන මේ අන්ධයෝ සිටින්නේ රොහල් ගතවය. නැත්නම් බන්ධනාගාර ගතවය.

මේ චිත්‍රය කිසිදා වෙනස් වන්නේ නැත. එහෙත් වෙනස් විය යුතුය.
මා දන්නා ඡණ්ද ඉතිහාසය තුල ප්‍රචණ්‌ඩත්වය මුදා නොහරින ලද  මැතිවරණයක් තිබු බව මතක නැත. හැම මැතිවරණයක්ම අඩු වැඩි වශයෙන් ප්‍රචණ්ඩත්වය මුදා හැර තිබු බව මතක ඇත.  ඡන්දයක්‌ නිමා වූ විට දේශපාලන පළිගැනීම් පටන් ගන්නේය.
1970 බලයට පත්වු  ප්‍රගතිශීලී බණ්‌ඩාරනායක මැතිනිය,  ජනතාවාදී ඩඩ්ලි සේනානායක, ධාර්මිෂ්ඨ ඡේ. ආර්.  මෙය වෙනසක්‌ කලේ නැත.  ඔහු එය වෙනස්‌ කරනු වෙනුවට මේ රටේ දේශපාලන සංස්‌කෘතියේ නිත්‍ය අංගයක්‌ බවට ප්‍රඩන්ඩත්වය පත් කළේ ය. එතැන් සිට  චන්ද්‍රිකා කුමාරණතුංග   සහ මහින්ද රාජපක්‍ෂගේ පාලන කාලයේදී ප්‍රචන්ඩත්වය විවිධ ස්වරූපයෙන් පවත්වා ගෙන යන්නේය.






notes of imaginary
 

මීදුම Published @ 2014 by Ipietoon