notes of imaginary
සාර්ථකත්වය යනු ඔබ කැමති දේ ලබා ගැනීමයි. සතුට යනු ඔබට ලැබෙන දෙය රැක ගැනීමයි.
(වේදනාදි චෛතසික) ධර්මයෝ සිත පෙරටු කොට ඇතියහ. සිත ශ්රේෂ්ඨ කොට ඇතියහ. සිතින් ම උපදනාහ. ඉදින් පහන් සිතින් කියන්නේ නම් හෝ කරන්නේ නම් හෝ ඒ හේතුවෙන් සැපය ඔහු කැටුව යෙයි. නොහැර කැටුව යන සෙවණැල්ල මෙනි.
ස්වභාවධර්මයේ පරිකල්පනය මිනිසාගේ පරිකල්පනයට වඩා බෙහෙවින් වැඩි ය, ඇය කිසි විටෙකත් අපට විවේකීව සිටීමට ඉඩ නොදේ.
නමුත් මම ඔබට කියමි, ඔබේ සතුරන්ට ප්රේම කරන්න, ඔබට පීඩා කරන්නන් උදෙසා යාච්ඤා කරන්න, එවිට ඔබ ස්වර්ගයෙහි සිටින ඔබේ පියාණන්ගේ පුත්රයෝ වන්නහුය. මක්නිසාද ඔහු නපුරටද යහපත් අයටද තම හිරු උදා කරවනසේක.
"....එබැවින් මා වෙතින් ඔබට මගපෙන්වීම පැමිණෙන විට, කවුරුන් හෝ මාගේ මඟ පෙන්වීම අනුගමනය කරයිද, එවිට ඔවුන් කෙරෙහි කිසිඳු බියක් හෝ ශෝකයක් ඇති නොවේ." ආයට් 38.
301 -328
|
||
ජෙට්ඨතිස්ස II
|
328-337
|
|
බුද්ධදාස
|
337 -365
|
|
උපතිස්ස I
|
365 – 406
|
|
මහානාම
|
406 – 428
|
|
වට්ටගාහක ජන්තු
|
428
|
|
මිත්තසේන ( මිත්සෙන් )
|
428 -429
|
|
පණ්ඩු
|
429 – 434
|
|
පාරින්ද
|
434 – 437
|
|
බුද්ද පාරින්ද
|
437 – 452
|
|
තිරිතර
|
452
|
|
දාඨිය
|
452 -455
|
|
පීඨිය
|
455
|
|
ධාතුසේන
|
455 – 473
|
|
කස්සප ( සීගිරි කසුබු)
|
473 – 491
|
|
මොග්ගලාන ( මුගලන්)
|
491 – 508
|
|
කුමාර ධාතුසේන ( කුමරදස් ,කුමාරදාස )
|
508 -516
|
|
කිත්තිසේන
|
516 – 517
|
|
සිව
|
517
|
|
උපතිස්ස II
|
517 – 518
|
|
සීලකාල ,අම්බසාමනේර
|
518 -531
|
|
දාඨපභූත (දාපලු සෙන්)
|
531 -
|
|
මොග්ගලාන ( දල මුගලන් )
|
531 -551
|
|
කිත්සිරිමේභ ( කුඩා කිත්සිරිමෙවන් )
|
551 -569
|
|
මහානාග
|
569 – 571
|
|
අග්බෝධි I ( අක්බෝ )
|
571 – 604
|
|
අග්බෝධි II ( තුඩා අක්බෝ)
|
604 – 614
|
|
සංඝතිස්ස II
|
614
|
|
මොග්ගලාන III ( දල මුගලන් ළමැණි බෝනා මුගලන්)
|
614 – 619
|
|
සීලාඝමේඝවන්න
|
619 – 628
|
|
අග්ගබෝධි III (සිරිසංඝබෝධි සිරිගබෝ )
|
628
|
|
ජෙට්ඨතිස්ස
|
628
|
|
අග්ගබෝධි III (සිරිසංඝබෝධි සිරිගබෝ ) යලි රජ පැමිනේ
|
629 – 639
|
|
දාඨෝපතිස්ස
|
629 -650
|
|
කස්සප I
|
650 -659
|
|
දප්පුළු I
|
659
|
|
හත්ථදාඨ
|
659 -667
|
|
අග්ගබෝධි IV (සිරිසංඝබෝධි ,සිරිසගබෝ )
|
667 – 683
|
|
දට්ට
|
683 -4
|
|
හත්ථදාඨ II
|
684
|
|
මානවම්ම
|
684 – 718
|
|
අග්ගබෝධි V ( අක්බෝ )
|
718 – 724
|
|
කස්සප III (කසුබු,සුළු කසුබු )
|
724 -730
|
|
මහින්ද I
|
730 – 733
|
|
අග්ගබෝධි VI (සීලාමේඝ)
|
733 – 772
|
|
අග්ගබෝධි VII
|
772 -777
|
|
මහින්ද II (සීලාමේඝ)
|
777 – 797
|
|
උදය I
|
797 -801
|
|
මහින්ද III
|
801 – 804
|
|
අග්ගබෝධි VII
|
804 – 815
|
|
දප්පුල II
|
815 -831
|
|
අග්ගබෝධි IX
|
831 – 833
|
|
සේන I
|
833 – 853
|
|
සේන II
|
853 – 887
|
|
උදය II
|
887 – 898
|
|
කස්සප IV
|
898 – 914
|
|
කස්සප V
|
914 – 923
|
|
දප්පුල III
|
923 – 924
|
|
දප්පුල IV
|
924 – 935
|
|
උදය III
|
935 – 938
|
|
සේන III
|
938 – 946
|
|
උදය IV
|
946 – 954
|
|
සේන IV
|
954 – 956
|
|
මහින්ද I
|
956 – 972
|
|
සේන V
|
972 – 982
|
|
මහින්ද V (මිහිදු )
|
982 – 1029
|
|
CTRL+A. . . . . . . . . . . . . . . . . Select All CTRL+C. . . . . . . . . . . . . . . . . Copy CTRL+X. . . . . . . . . . . . . . . . . Cut ...
මම ජීවිතය සැදෑසමයේ.
සැදෑ සමය මට හිතෙන්නෙ කන්දක් උඩට නැග්ගා වගෙයි.
කන්ද මුුදුුනට ගියාම තමයි පේන්නේ අවට දසුන්.
සුන්දර මෙන්ම අසුන්දර දේ මේ අතර තියෙනවා.
ඒ වගේ ජීවිතයේ කදු මුදුනේ ඉන්න මට මේ සියල්ල සිහිපත් වෙනවා ඒ් මතකයන් කලින් කල විදවන්නේ විවිධාකාරයෙන්
අපි බලමු........ වියමන් තුල ඒවා දියවෙන්න පුළුවන් සමහර විට .
මීදුම...... ඉර පායනවත් එක්කම නැතිවෙලා යන තවත් වෙලාවකට ඝණ වලාකුළු වෙලා පොලොවට පාත් වෙන මීදුම ඝණ වෙලා දිය වෙලා කෙත් බිම් සරු කරමින් ඇල දොළ ගංගා දිගේ නිසංසලේ මහ මුහුදට ගලා යනවා. තවත් වරක මහා මාරුතයක් වෙලා ගම් බිම් විනාශ කරනවා . සිතුවිලිත් ඒ වගෙයි. ඇති වෙලා නැතිවෙලා යනවා. මේ දේවල් බෙදා හදාගන්න
මීදුම... යහපතට වගේම අයහපතටත් මෙහෙයවනවා. තෝරා බේරාගෙන පිහිට කරගන්නවා.
මීදුමේ නොයෙක් නොයෙක් දේවල් පා වෙලා එනවා. වරෙක සුන්දර වෙන්නත් තවත් වරෙක අප්රසන්න වෙන්නත් මන්ද මාරුතයක් වෙලා වගේම චන්ඩ මාරුතයක් වෙලා මීදුමත් සමග මුසු වෙන්න පුළුවන්.
මම හරිද වැරදිද කියලා හිතාගන්න කවුරුත් උදව් කරයි කියලා .
මම හිතනවා
!doctype>දළ ඇතෙක් වගෙ බරට අඩිය තියලා ගියපු කිතුල් ගහ මුදුනටම අසුරු සැණෙකින් නැගපු ගංගොඩේ ඇවිදලා කිතුල් මල්වර කරපු බණ්ඩාර මාමගේ රැහැන් කැපුවේ කවුරු .
කොහාටත් කලින් නෑ ගමන් ඇවිදින් පුරුදු හකුරු පැණි ගෙනැත් දී අවුරුද්ද සරු කරපු මගුලටත් මරණෙටත් එකවාගෙ දුව පැනපු බණ්ඩාර මාමාට කවුද හිටියේ සතුරු .
නගින්නට පෙර කිතුල් ගහට තෙවරක් වැඳපු පෙණ දමන රා මුට්ටියේ කුහුඹුවන් හැරපු කමලාගෙ දර මඩුව අඩු නැතුව පුරවාපු හීලෑ කරන් ඇය ඉඟ නෙරියෙ රැළි බිඳපු .
වාරු නැති කොඳු ඇටය මැදින් පුපුරා ගියපු ගෙදර අය නාඳුනන “සද්දන්තයා” හිටපු “මළා නම් හොඳයි” උන් දුක දරාගෙන කියපු කිතුල බාගෙට කැපූ හෙළයි කඳුළක් උණපු .
රෝ.සි.
2024.09 .02.මීදුම.
බණ්ඩාර මාමා පොදු චරිතයක් කියලා මට හිතෙනවා. මෙහේ හිටියා හීන්මුදියන්සේ කියලා වැඩිහිටියෙක්. එයත් කිතුල් මල් කපනවා. බණ්ඩාර මාමාගේ චරිතයමයි.
එයා ලගට යන ඔක්කොට රහමෙර නෑ නොකියා දෙනවා. ඒ හින්දා නමක් පට බැදිලා තිබුනා පච්ච තන්නි කියලා. දෙමළ බසින් සිංහලට ඇල් වතුර.
කමලාගේ නම මෙහේදී වෙනස්. දරු පවුල් දෙකක් හිටියා. වරපට බිදී මෙතුමත් කිතුලෙන් බිමට වැටිලා කොදු ඇට පෙලට හාණි වෙලා එක්තැන් වුනා ඔහු දිවියෙන් සමුුුගන්නා තුරු සැලකුම් ලැබුුවේ ඉග නෙරිය බිදු කුලවමිය
..ඒ පද වැල මට සම්පාත වුුන හැටි . කිතුල් පැණිවගේ මිහිරක් තියෙන පද රචනයක් රහයි.