Tuesday, June 11, 2013

වීඩියෝ දෙකක්.

Tuesday, June 04, 2013

සරසවියක මඩවනවා...........


සබරගමුව විශ්ව විද්‍යාලයේ සිසුවියන්  බදුල්ල - කොළඹ ඒ 04 ්‍රධාන මාර්ගයේ පඹහින්න මංසන්දිය (සරසවියට හැරෙන මං සංදිය) අවහිරවනසේ මග හරස් කර උපවාසයක් අරඹා ප්‍රධාන මාර්ගය හරස් කරමින් වි‍රොධතාවයක් පැවත්වීය.

පැය පහ හමාරක් පමණ වේලාවක්  මගී ජනතාව , සහ වාහන    අත්අඩංගුවට ගෙන සිසුන් කටයුතු කලේ ඔවුනට සරසවි පාලකයින්ගෙන් සිදුවුවායි පවසන ආසාධාරනයනට වගකිව යුත්තේ  මගී ජනතාව යයි සිතා විය හැක.
නැත්නම් ඔවුනට උපවාස කරන්නට සත්‍යග්‍රහ කරන්නට සුදුසු ක්‍රිඩාපිටි එළිමහන් භුමි ඔනෑවටත් වඩා සබරගමුව විශ්ව විද්‍යාලය සතුය.මේ රටේ පාලකයින්ට විරුද්ධවන උද්ඝොෂකයේ බොහෝ දෙනා කිසිවකටත්  අදාල නැති ජනතාව පීඩනයට පත්කරන්නේ ඔවුන් ලවා තම ගැටළු ලිහා ගත හැකිවේයයි සිතා විය හැක.


මෙම ක්‍රියාදාමයට ප්‍රතික්‍රියා දක්වන පොලීසිය සිසුන්ගෙන් මාර්ගය මුදවා ගැණිමට සාම සාකච්ඡා පවත්වා ඉන් ප්‍රතිපල අත්නොවු තැන අවම බලය යොදන්නේය. කදුළු ගෑස් බැටන් පොළු  දඩු මුගුරු වලින් යුද්ධය අරඹා සිසුන් රෝහල්වලට ඇතුලත් කර තමුනුත් රෝහල් ගතවෙන්නේය.
ප්‍රශ්නය අවසන් වන්නේය. සිරකර සිටි මගී ජනතාව දවසක වැඩ කටයුතු කඩාකප්පල් කරදමමින් නිදහස් වන්නේය. මේ අපේ රටේ විරෝධතාවල ස්වභාවය යි.

සබරගමුවේ සිසුන්   තම ආචාර්යවරුන්ගේ වාහන කුඩු වෙන්න ගල් ගසන්නේත් නිවාස කුඩුපට්ටම් කරන්නේ   ගුරුවරුන්ට ඇති   ගුරු ගෞරවයනිසාය. ඒතරමටම ගුරු ගෞරවය  රකින වීනිත සිසුන් නිසාය.පාසලක සිටියත් පූජණිය ස්තානයක සිටියත් විශ්ව විද්‍යාලයක සිටියත් ගුරුවරුන් ගුරුවරුය.
විශ්ව විද්‍යාල  පාලණාධිකාරිය මතු බුදුවන මෛත්‍රීය බුදුන් දැක නිවන් අවබෝධ කරගන්න පාරමිතා පුරන සැදැහැවත් පාලකයෝය.සිසුන් විශ්ව විද්‍යාලයෙන් නෙරපා දමන්නට තරම් කාරුණිකය.කාටුනය බලන්න.

ඉදින් කවර කතාද ?.


notes of imaginary

Thursday, May 30, 2013

මේ හැටි දුර පියමං කරලා ...............

Friday, May 24, 2013

අධ්‍යාපන සර්ලා සහ මැඩම්ලා.



මේ රටේ පරිපාලන සේවා දෙකක් ඇත. එකක් රාජ්‍ය පරිපාලන සේවය වන අතර අනෙක අධ්‍යාපන පරිපාලන සේවයයි. මෙම සේවා දෙකම සමගාමී සේවා වන අතර රාජ්‍ය පරිපාලන සේවය ජනතාවට ඉතාමත් සමීප වන අතර අධ්‍යාපන පරිපාලන සේවය සමීප වන්නේ අධ්‍යාපන ක්‍ෂෙත්‍රයට පමනය. ගුරු සේවා තත්වය තුල තිබු කඩඉම් පුළුළු් කර අධ්‍යාපන පරිපාලන සේවය ඇති කරන ලද්දේ අධ්‍යාපන ඇමතිවරයෙකු ව සිටි රිචර්ට් පතිරණ මහතාගේ සංකල්පයකට අනුවය. එතුමාද ගුරු වෘත්තියෙන් පැමිණියෙකු නිසා වෙන් ගුරු වෘත්තිය තුල තිබු සීමා කඩඉම් පිළිබදව මනා අවබෝධයකින් යුතු ඇමතිවරයෙකු විය.

අධ්‍යාපන පරිපාලන සේවයේ සිටින පරිපාලන නිලධාරින්ගේ වෟත්තීකුල අභිමානය පිලිබදව මීදුමට ඇති අවබෝධය අද මීදුම වියමනින් දිග ඇරෙන වට යමෙකුට රිදෙනවානම් රිදෙන අයගේ තුවාලයට බෙහෙත් දමා ගන්නවා විනා මීදුමට ගරහා සේවයක් වන්නේ නැත.

මීදුම මෑත දිනක මීදුම් ඇති පලාතක පලාත් කාර්යාලයකට ගොඩවැදුනේය. වෙලාව පස්වරු තුනයි තිහ වන්නට ඇත. දිනය බදාදා දිනකි. මෑතක සේවයට එක්වු පරිපාලන නිලධාරිණියක් මිතුරකු හා කරන පිලිසදර කට  ඇහුම් කන් දීමට  මීදුමට අහම්බෙන් සිදුවිය.
 “අනේ මන්දා මේ ගුරුවරු හවස් වෙනකම් ඔ‍ෆිස් එකට එනවා මල කරදරේ . මගේ හිසේ කැක්කුමේ බෑ .”  යනුවෙන් ඇගේ වෘත්තීය  පිලිබද ප්‍රතිචාරය මිතුරාට කියවනු ලැබීය. ඈ විසින් කරන ලද විමර්ශණයක් ගැන උජාරුවකුත් මට අසන්නට ලැබිනි. තවත් අධ්‍යාපන පරිපාලන නිලධාරියෙකු විසින් ගුරුවරියකට එරෙහිව කරන ලද  පැමිණිල්ලක් විභාග කර සේවය අත්හිටවීය. මෙම පැමිණිල්ල තහවුරු කිරීමට කිසිදු සාක්‍ෂියක් නොතිබිනී. ඒ පිලිබදව කරන ලද දෙවෙනි විනය පරීක්‍ෂණයකදී එම නිලධාරියා කීවේ මා ලද වෘත්තීය අත්දෑකීම් නිසා ඈ එම වරද කල බව තීරණය කල බවය.

මේ රටේ  අධ්‍යාපන පරිපාලන සේවය  පිහිටුවා ඇත්තේ ගුරුවරුන්ට සිසු සිසුවියනට සහ සිසුසිසුවියනගේ උරුමක්කාරයන් වන දෙමව්පියන්ටගේ යහපත සුරක්‍ෂිත කිරීමට මිස පරිපාලන සේවයේ රැකියාවක් ප්‍රධාණය කිරීමේ උවමනාවට නොවන බව  මේ ඇත්තන්ට සිහිපත් වන්නේ කවදාද ? යන්න මීදුමට සිතුන වාර අනන්තය.

බොහෝ කාර්යාල වල කරක් ගසා හෙම්බත්වු ජීවිත අත්දැකීම් ඇති මීදුම අධ්‍යාපන කාර්යාල කරා යන්නේ විශ්‍රාම යන්නට තම බිරින්දෑ අධ්‍යාපනයට සම්බන්ධව සේවය කල නිසා ඇගේ වෘත්තීය උවමනාවන් සදහාය. මේ ගමන් බිමන් වලදී අනෙකුත් රාජ්‍ය අංශයේ රාජ්‍ය සේවකයින් හා අධ්‍යාපන සේවකයින් සසදන්නටත් අප්‍රසන්නතාවය පල කරන්නටත් මීදුමට බොහෝ වාර වල සිදුවිය.

ගුරුවරයා ඔබෙත් මගෙත් කියා වෙනසක් නැත. ඔහු හෝ ඈ ගුරුවරයෙකි. මගපෙන්වන්නෙකි. ගුරුවරයාට නිසි බුහුමන් තිබිය යුතුය. තම වෟත්තීමය උවමනාවකට අධ්‍යාපන කාර්යාලයට ගොඩ වදින  ගුරුවරයෙකු කරදර කාරයෙක් සේ යම් නිලධාරියෙක් සලකන්නේ නම් ඔහු හෝ ඈ ගුරුවරයෙක් ගේ ඉගනගන්නා ලද තැනැත්තෙක් නොවිය හැකිය. ඔවුන්  පරිපාලන සේවයට පහලවන්නේ අකනිටා ඹබලොවෙන් විය යුතුය.

මේ සමහර නිලධාරීන් ගුරුසේවයේ සිට අධ්‍යාපන පරිපාලන සේවයට එක්වු අයද වෙති. මේ සියල්ලෝම තම තනතුර තුල රගදෙන්නේ මොණර විලාශයෙනි. අප්‍රසන්නවු පිටු පස දිග අරින පිල් කලබින් නිරාවරණය වන බව නොදන්නා සෙයකි.

සංග්‍රහශීලී ලෙස සිනහ වීමට තබා ගුරුවරුන් දෙස ප්‍රසන්න ලෙස බලන්න වත්  නැති මේ උදවිය  තමන්ගෙන් වැඩක්‌ කර ගැනුමට එන ගුරුවරයා  දෙස බලන්නේ ආත්ම කිහිපයක්‌ තිස්‌සේ තමන් පසුපස එන වෛරක්‌කාරයකු දෙස බලන විලාශයෙනා. එසේ  නම් මේ තනතුරු වලින් වැඩක් නැත.  තමන් ඉදිරිපිට දහදිය පෙරාගෙන හති දමමින් සිටින සහෝදර ගුරුවරයාට ආසනයක්‌ පිරිනැමීමට ඔවුන් කැමැති නැත.එසේ උව හොත් තනතුර හෑල්ලු වනබව සිතත්දැයි හිතා ගත නොහැක.

තමන් සංග්‍රහශීලී වනු වෙනුවට තමන් වෙත එන පුද්ගලයාගෙන් සංග්‍රහයක්‌ ලබන්නට ඔහු කැමැති ය.

අඩු තරමින් “සර්” හෝ “මැඩම් “ කියවා ගන්නවත්  ඔවුන්ට උවමනාය.


notes of imaginary
 

මීදුම Published @ 2014 by Ipietoon