Tuesday, January 07, 2014

රටකට යන එන මං තිබිය හැකිද ?




ජනතා විමුක්ති පෙරමුන  - දේශපාලන මණ්ඩලය  පහේ ශිෂ්‍යත්‍ව විභාගය පිලිබදව දරන අදහස පිලිබදව නිකුත් කර ඇති නිවේදනයක මෙසේ සදහන් විය.
…………………………………………………………..අධ්‍යාපන අමාත්‍යවරයා විසින් පසුගිය 19වැනි දින මාධ්‍ය හමුවක් පවත්වා 2016 වසරේ සිට 05 ශ්‍රේණිය ශිෂ්‍යත්ව විභාගය අහෝසි කරන බව ප‍්‍රකාශයට පත්කිරීමත් සමග රට තුළ විශේෂයෙන් කුඩා දරුවන් සිටින දෙමව්පියන් තුළ බරපතළ ගැටලූකාරී තත්වයක් උද්ගත වී තිබේ.
අමාත්‍යවරයා විසින් මෙම ප‍්‍රකාශය සිදුකිරීමට පදනම් කරගනු ලැබ ඇත්තේ, පසුගිය කාලයේ පවත්වන ලද 05 ශ්‍රේණිය ශිෂ්‍යත්ව විභාගය සම්බන්ධයෙන් දෙමව්පියන්ගෙන්, බුද්ධිමතුන්ගෙන් සහ අධ්‍යාපන ක්ෂෙත‍්‍රයේ වෘත්තිකයන්ගෙන් එල්ල වූ විවේචනයන්ය. කෙසේ වුවද මෙම කණ්ඩායම්වලින් විවේචන එල්ල වූයේ විභාගය අතිශය තරඟකාරී වීම, විභාගය පවත්වන ආකාරය සහ ප‍්‍රශ්න පත‍්‍රවල ආරක්ෂාව සහතික කිරීමට ආණ්ඩුව අසමත්වීම යන කරුණු පිළිබඳවය. නැතහොත් පහසුකම් සහිත පාසලකට සිසු සිසුවියන්ට ඇතුළත් වීමට අවස්ථාව ලබා නොදිය යුතුය යන්න හෝ විභාගය සමත් අඩු ආදායම්ලාභී සිසුන්ට ශිෂ්‍යාධාර පහසුකම් ලබා නොදිය යුතුය යන්න පිළිබඳව නොවේ.
ආණ්ඩුව කළ යුතු වන්නේ, දිළිඳු හා අඩු පහසුකම් සහිතව අධ්‍යාපනය ලබන දක්‍ෂ සිසුන්ට වැඩි පහසුකම් සහිත පාසැල්වලට ඇතුල්වීමට ඇති අවස්ථාව අහිමි කිරීම නොව දැන් පවතින ශිෂ්‍යත්ව ක‍්‍රමයේ වැරදි රටාවන් නිවැරදි කිරීමය. ඒ සඳහා දෙමව්පියන් ඇතුළු විද්වතුන්ගෙන් අදහස් හා යෝජනා ගෙන ඒ අනුව කටයුතු කිරීමය.
පාසල්වල පහසුකම් අතර විෂමතා එලෙසම තිබියෙදී ජනප‍්‍රිය පාසල් යනුවෙන් පාසල් කොටසක් තවදුරටත් නොමැති බවට ආණ්ඩුව විසින් ප‍්‍රකාශ කිරීම වැල්ලේ හිස සඟවාගැනීමට වැඩි දෙයක් නොවන අතරම ජනප‍්‍රිය පහසුකම් සහිත පාසල් අතළොස්ස වරප‍්‍රසාද ලත් කොටසකගේ භුක්තියට සවිකර ගැනීමේ තක්කඩි පියවරක්ද වේ.
මේ තත්වය තුළ, මහජනතාවගේ අදහස් ලබාගන්නා වූ විද්වතුන්ගෙන් සමන්විත කමිටුවක් මගින් නිර්දේශ කරනු ලබන විද්‍යාත්මක විසඳුමක් ලබාගත යුතු බවට අවධාරණය කරන අපි එය දිළිඳු හා අඩු පහසුකම් මැද ඉගෙන ගන්නා දක්‍ෂ දරුවන්ට පහසුකම් සහිත පාසලක ඉගෙනීමට ඇති අවස්ථාව අහිමි කරන්නක් නොවිය යුතු බවද අවධාරණය කරමු. එසේම සිසු සිසුවියන් සහ ඔවුන්ගේ දෙමව්පියන් ඇතුළු ලක්ෂ සංඛ්‍යාත පිරිසකගේ ජීවිතවලට බලපාන මෙම හිතුවක්කාරී තීන්දුව වහා අහෝසි කරන ලෙස අපි ආණ්ඩුවට දැඩිව බලකර සිටිමු.
අමාත්‍යතුමා පවසන්නේ මෙවැනි ප්‍රතිපත්තියක පිහිටා කටයුතු කරන බවයි
  1. 2014 වසරේ සහ 2015 වසරේ 5 ශ්‍රේණිය ශිෂ්‍යත්ව පරීක්ෂණය පැයක කාලයකට සීමාවූ එක් ප්‍රශ්න පත්‍රයක් පමණක් ලබාදිය යුතු බවට ජාතික අධ්‍යාපන කොමිසම විසින් නිර්දේශ කරනු ලැබ තිබේ.
  2. ශිෂ්‍යත්ව සඳහා වූ නව නිර්දේශ එම කොමිසම මගින් ජනාධිපති ‍ලේකම්වරයා වෙත ඉදිරිපත් කර ඇති යෝජනාවලිය තුළ මෙම නිර්දේශය ද ඇතුළත්ව තිබේ.
  3. මෙම නිර්දේශවලට අනුව නව ශිෂ්‍යත්ව විභාගය පැවැත්විය යුත්තේ 2014 – 2015 වර්ෂවල පමණකි
  4. 2015 න් පසුව මෙම පරීක්ෂණය තවදුරටත් පැවැත්විය යුතුද යන්න පිළිබඳව එම වර්ෂයේදී පවත්වනු ලබන ශිෂ්‍යත්ව පරීක්ෂණය අවසන් වූ පසුව තවත් නිර්දේශයක් ඉදිරිපත් කරන බවටද ජාතික අධ්‍යාපන කොමිෂන් සභාව ජනාධිපති ‍ලේකම්වරයා වෙත ඉදිරිපත් කළ යෝජනාවලියේ සඳහන් වෙයි.
  5. * මෙම ශිෂ්‍යත්ව පරීක්ෂණය එක් පැයක කාලයකට සීමා වන එක් ප්‍රශ්න පත්‍රයක් විය යුතුය.
  6. මේ වන විට සෑම වර්ෂයකම අගෝස්තු මාසයේ විශේෂ වශයෙන් පවත්වන ශිෂ්‍යත්ව පරීක්ෂණය වර්ෂයේ අවසන් වාර විභාගය සමග පවත්වන පරීක්ෂණයක් බවට පත්කළ යුතුය.
  7. එය අ.‍පො.ස. සාමාන්‍ය පෙළ හා උසස් පෙළ විභාග ස්වරූපයේ පරීක්ෂණයක් නොවී ස්වභාවයෙන් හා අගයෙන් වර්ෂ අවසානයේ පවත්වනු ලබන සාමාන්‍ය පරීක්ෂණයකට වැඩියමක් නොවන බව දරුවන්ට හැඟී යන පරිදි සංවිධානය විය යුතුය.
දැනට පවත්නා ශිෂ්‍යත්ව පරීක්ෂණයේදී භාවිත කරන අන්තර්ගතය වෙනුවට පහත දැක්වෙන අන්තර්ගතයෙන් යුතු පරීක්ෂණ පත්‍රයක් නිර්දේශ කෙරේ.
  1. ශිෂ්‍යයාගේ තදාසන්න පරිසරය ඇසුරු කොට ගත් සරල මාතෘකාවක් හෝ විස්තරයකට අදාළව කෙටි රචනාවක ප්‍රධාන කොටස් විය හැකි වගන්ති කිහිපයක් නිර්මාණය කරන්නට දරුවා යොමුකිරීම.
  2. පරීක්ෂණ පත්‍රයෙහි මුද්‍රිතව ඉදිරිපත් කරන සරල සිද්ධියක් අධ්‍යයනය කරමින් පිළිතුර වශයෙන් නිවැරදි වූත්, සාධාරණ වූත්, තර්කානුකූල වූත් ප්‍රායෝගික ඵලදායිතාවයෙන් යුක්ත වූත් තීරණයක් ගන්නට දරුවා යොමුකිරීම.
  3. මෙම සිද්ධිය අවුරුදු 9-11 වයස් සීමාවේ සිටින දරුවකු ශ්‍රී ලාංකීය සංස්කෘතික වපසරිය තුළ මුහුණ දෙන එම වයසේ දරුවකුට පහසුවෙන් වටහාගත හැකි සිද්ධියක් විය යුතුය. යම් කාර්යයක ක්‍රියා පිළිවෙළ පිළිබඳ අවුරුදු 9-11 වයසේ සිටින දරුවකුගෙන් තර්කානුකූලව අපේක්ෂා කළ හැකි මට්ටමේ තීරණයක් ලබාගත හැකි සිද්ධියක් වීම වඩා වැදගත්ය.
  4. සරල ලිඛිත ජේදයක් පැහැදිලි කරමින් වාචිකව (තමාගේ වචනවලින්) පවසන ආකාරයට ලියා දැක්වීමට දරුවා යොමු කිරීම සහ (ආ) ජේදයක් පමණ වන වාචික ප්‍රකාශයක් ගද්‍ය ‍ලේඛන ෙශෙලියෙන් ඉදිරිපත් කරන්නට දරුවා යොමුකිරීම.
  5. මෙහිදී පැවරෙන ලිඛිත ජේදය ද වාචික ප්‍රකාශනයද විෂයානුබද්ධ නොවන මෙන්ම එදිනෙදා ප්‍රායෝගික ජීවිතය සමග අත්‍යන්තයෙන් බැඳුනු අන්තර්ගතයකින් සමන්විත විය යුතුය.
  6. අදාළ වයස් කාණ්ඩයේ දරුවකුට හුරු පුරුදු වචන මාලාවක් භාවිත කිරීම කෙරෙහිද අවධානය යොමු විය යුතුය.
  7. 1.3.4 තේරීම, කාණ්ඩ කිරීම, ගණිත රටා හා ප්‍රායෝගිග ජීවිතයේදී අදාළ වන මිනුම්ද දෘශ්‍ය රටාවන්ද හඳුනාගැනීම් පිළිබඳ නිපුණතාවන් මැන බැලෙන සරල දක්ෂතා පරීක්ෂණයක් මගින් සම්බන්ධතා වටහා ගන්නට දරුවා යොමුකිරීම.
  8. 2014-2015 වර්ෂවල පරීක්ෂණය පැවැත්වෙන ආකාරය හා අපේක්ෂිත සාධනය ළඟාකර ගැනීම පිළිබඳ ජාතික අධ්‍යාපන කොමිෂන් සභාව සුපරීක්ෂාකාරීව සිටීමට අපේක්ෂා කරයි.
  9. 1.5 මෙම පරීක්ෂණයේ අරමුණ විය යුත්තේ අනාගත ජීවිතයේදී ඉගෙනීම සඳහා දරුවා තුළ ඇති විභවතාව ඇගයීමයි.
  10. වයස අවුරුදු 9-11 පරාසයේ සිටින දරුවකු තුළ පැවැතිය යුතු මට්ටමින් පහත දැක්වෙන නිපුණතාවන් ප්‍රධාන කොටගත් කාර්ය සාධනයක් ඇගයීමට ලක්කිරීම මෙහිදී අපේක්ෂා කෙරේ.
  11. නිවැරදි භාෂා භාවිත හැකියාව, සංදේශනය තුළින් අවබෝධයක් ලැබාගැනීමේ හැකියාව, අවකාශ චින්තනය ´විශ්‍ලේෂණ හා සංස්‍ලේෂණ හැකියාව, රටා හඳුනාගැනීමේ හැකියාව, අනුවර්තන හැකියාව, අනුයෝජන හැකියාව, පරිසර හඳුනා ගැනීම හා පරිසරයට සංවේදී වීම, පරිකල්පන හැකියාව.
මෙම පරීක්ෂණ ක්‍රමවේදය සිංහල හා ද්‍රවිඩ භාෂා මාධ්‍ය දෙකම සඳහා භාවිත කළ හැකිය.

පහ ශිෂ්‍යත්‍ව විභාගය දෙමවුපියන් සහ දරුවන් බලවත් පීඩනයකට පත්තරන විබාගයකි. විභාග ක්‍රමයන් නිසා යාන්ත්‍රික දරුවන් බිහිවන බව නිරූපනය කරන බව සෝමලතා සුබසිංහගේ විකෘති නාට්‍යයේ තේමාව වන බැවින් “ විභාගේ අභාගේ “ ගීතය වියමනට පෙර පලකලෙමු.
සෑම දේශපාලන පක්‍ෂයක්ම විරෝධය පලකරනු විනා විකල්ප යෝජනා ඉදිරිපත් කරන  බවක් දක්නට නොලැබේ. විරෝධයත් සමග විකල්ප යෝජනාත් ඇත්නම් විරෝධය අපට හදුනා ගත හැක.
පාසල් දහසක් සංවර්ධණය කරන බව පවසන රජය එම පාසල් දහස සංවර්ධණය කර පහ වසර විභාගයෙන් සමත්වන දරුවන් එම පාසල් වලට යොමු කරන තැනකට විත් විභාගය පිලිබද තීරණයකට එළබිය යුතුය. එසේ නැතිව දෙමව්පියන්ට අනාගතයේ ඇතිවන ජනප්‍රිය පාසල් පෙන්වා වර්තමානයේ කොකා පෙන්වීමට යාම සුබ නැත.
ඉදිකරනවායයි පවසන පාසල් තුල ජනප්‍රිය යයි කියා ගන්නා පාසල්වල පහසුකම් ඇතිවීමට තවත් ශත වර්ෂයක්ම යා හැකිය..
එය පසක්වීදෝ ආණ්ඩුව වෙන දෙයක් වෙද්දාවේ බාල්දියක් පෙරලා ගන්නේ මොනවටද යන ස්ථාවරයෙන් පහ වසර විභාගය හකුලා ගත්තේය. මෙවැනි මඩේ හිටවු ඉන්නක් මෙන් වැනෙන ප්‍රතිපත්ති තුලින් රටකට යන එන මං තිබිය හැකිද ?

notes of imaginary

No comments: