Sunday, September 20, 2009

දෙණියාය රජ මැදුර සහ ලංකා ඉරිදා සංග්‍රහය.

දෙණීයාය රජ මැදුරේ කතාවට පිවිසෙමු . සැප්තැම්බර් 13 වෙනිදා ලංකා ඉරිදා සංග්‍රහයට අනුව කතාව සැකෙවින් මෙසේයි. දෙණියාය ප්‍රදේශයේ ව්‍යාපාරිකයෙකුවු තුසිත රණවක මහතා දෙණියාය බෙවරළිය පාරේ නාතගල ‘ඒ’කොටස නම් වත්තේ නිවසක් ඉදිකරයි. එය මහා මන්දීරයකි. මීට අමතරව ඔහු රජ පවුලේ ඥාතිවරයෙකි. එම වත්ත මීට වසර දෙකකට පමණ පෙර විලී ගෲප් සමගමට අයත්ව තිබී තුසිත රණවක මහතා රුපි කෝටි දෙකකට මිළදී ගෙන තිබේ.එයින් එය ඔහුටම අයත් දේපලක් බව පැහැදිලි කරයි.මිළදී ගත් පසු ගස් තොගයක් කපා විකුණාගත් බවත් පල කරයි. තුසිත රණවක මහතාගේ නාතාගල වත්ත හරහා රාජ්‍ය වියදම් දරා ගෙන “මගනැගුම” ව්ය්‍යාපෘතිය මගින් මාර්ගයක් කොන්ක්‍රීට් කර සංවර්ධණය කරයි.
පසුවදන
පෞද්ගලික ඉඩම් ,පෞද්ගලික සමාගම් සහ රජයේ වැවිලි කළමනාකරණය කරන සමාගම් හරහා ඇති බොහෝ මාර්ග පද්ධති අර්ධ රාජය සංචිතයක් මගින් නඩත්තු කරනු ලබයි. මීට අමතරව ප්‍රාදේශීය සභා පලාත් සභා නඩත්තු කරනු ලබන මාර්ග පද්ධති මෙවැනි මහා පරිමාන වතු මැදින් ඉදිවී තිබේ. ගම් යාකිරීමේ අරමුන ඇතිව ඉදිකල මාර්ගද පෞද්ගලික ඉඩම් මැදින් ඉදිවී තිබේ.මේවා අදාල රාජ්්‍ය ආයතන මගින් රජයේ මුදල් යොදවමින් නඩත්තු කරයි. පෞද්ගලික දේපලක් සංවර්ධණය කරන අරමුනින් රජයේ මුදල් ආයෝජනය කරන්නේ නීති පොතේ අකුරකුදු නොදන්නා මෝඩයෙකු විය යුතුයි. රාජ්‍ය ප්‍රධානීන්ගේ ඉඩකඩම් ඇති ප්‍රදේශ ආසන්නයේ පදිංචිවී සිටීමට පින්කල යුතුය. එම ප්‍රදේශ වහා සංවර්ධණය වන අවස්ථා මීදුම දැක තිබේ. මාර්ග පද්ධති, විදුලිය වැනි යටිතල පහසුකම් අවට ගම්වාසීන්ට ඉල්ලීමකින් තොරව ලැබෙයි. මේ පහසුකම් හුදීජනයාට ලැබෙන්නේ ම වාසනාවටයි.

පෞද්ගලික ඉඩම් ,පෞද්ගලික සමාගම් සහ රජයේ වැවිලි කළමනාකරණය කරන සමාගම් වලට අයත්මාර්ග වල ගමනා ගමන පහසුකම් වැඩි දියුණු කර බස් රථ යොදා ඇති අවස්ථා මීදුම දැක තිබේ. මෙවැනි සංවර්ධණ ව්‍යාපෘතිවල අරමුණ වතු කම්කරුවන්ගේ ජීවන තත්වය ගොඩනැංවීමයි. රජයට අයත් මාර්ග ව්‍යාපෘතියක් බෙවර්ලි වතුයාය හරහා සංවර්ධණය කරනවානම් “මග නැගුම” රජයේ කොන්ත්‍රාත් කරුවන් මැදිහත් වීම අරුමයක් නොවේ. එසේ නොවී පෞද්ගලික ඉඩමකට අපේ බදු මුදල් සහ විදේශිය ණය මුදලින් රුපියල් කෝටි පහක් යොදවා තිබේ නම් එය හෙන ගහන අපරාධයකි. නීති විරෝධී ක්‍රියාවකි. අපට පුර්වාදර්ශ තිබේ. “වෝර්ටර් ඒජ්, රක්ෂණ සංස්ථාව’ හොදම උදාහරණ වෙති.

යාන වාහන බදු පදනමක් මත ගෙන සංවර්ධණ ව්‍යාපෘතියේ යොදවා ඇති බවත් මහත් මුදල් කන්දරාවක් බදු වශයෙන් ගෙවන බවත් , වාහන අංකත් සමග පුවත් පත වාර්තා කරයි. බොහෝ ව්‍යාපෘති වල බදු පදනමට ගත් වාහන යන්ත්‍රරෝපකරන යොදවා තිබේ. වාහන සංචිතයක් පවත්වා ගෙන යාම අධික පිරිවැයක් ලෙස සලකා මේ ක්‍රමය වසර කිහිපයක සිට රජයේ ප්‍රතිපත්තියක් බවට පත්වි තිබේ. මෙම ප්‍රතිපත්ති හිතවතුන්ට සැලකීම සදහාද යොදා ගනී.අනෙක් යානවාහන කෙසේ වෙතත් 30-8449 වැනි වාහන ගැන මීදුමට අත්දැකීමක් තිබේ. මීදුම රාජ්‍ය ආයතනයකට ටොයෝටා ලයිට් ඒස් වර්ගයේ වෑන් රියක් මාසික බදු පදනම යටතේ සේවයේ යොදා තිබිණි. ඒ අවස්ථාවේ මසකට කි.මි.1200ක් උපරිම ධාවන දුරක් සදහා රුපියල් 25000.00 ක් ගෙවනු ලැබු අතර ඉන් අතිරේක දුරක් ධාවනය කලවිට කිලෝමිටරයට රුපියල් 22.00 ක් බැගින් ගෙවනු ලැබුයේය.රියදුරු සහ ඉන්ධන මීදුමගේ වගකීම විය. මසකට දින හතරක් වාහනයේ නඩත්තුව සදහාද නිදහස් කෙරිණි. ඒ ගනුදෙනුව අනුව අබලන් බස්රථය ගරාජයක හෝ අතරමග නවතා තබාගෙන නැතිව සේවාවක යොදවා රුපියල් 40000.00ක් ගන්නවා නම් එය මෙකල වෙළදපොල මිලගනන් අනුව සාධාරණයකි. නැත්නම් මුලින් කීවා මෙන් එයත් හෙන ගහන අපරාධයකි.

කොළඹ -බදුල්ල මහා මාර්ගය සංවර්ධණය කරනු ලැබුයේ කොරියානු සමාගමක් විසිනි. මාර්ග සංවර්ධණ අවස්ථාවේ කිරිවැල්දොල,බටයාය රෝහල අසල ගම්මානය,වැනි ගම්මාන වල වැසියන්ට මෙන් අපටත් ජලනල මාර්ග තාවකාලිකව අබලන් වීම් නිවාස වලට ඇති පිවිසුම් මාර්ග අවහිර වීම් සිදුවී නොයෙක් ගැටළු ඇතිවිනි. ප්‍රාදේශීය ලේකම් .පොලිසිය වැනි ආයතන මැදිහත්වී ගැටළු නිරාකරනය ගැණිමට හැකිවු අවස්ථාද බොහොමයකි. දෙණියාය ප්‍ර දේශයේදී මෙවැනි අකටයුත්තකදී මැදිහත්වන්නට නිලධාරීන් නොමැතිවුවානම් එය කනගාටුවට කරුණකි. රජයේ පිලිගත් කොන්ත්‍රාත් කරුවන්ට එරෙහිව නිතිය ක්‍රිනයාත්මක කිරීම සිදුවිය යුත්තකි.

තුසිත රණවක මහතාගේ විවිධ බලපුළුවන්කාරකම් එක් පසකය. ප්‍රදේශවාසීන්ට සිදුවන අකටයුතු කම් අනෙක් පසය. ලංකා ඉරිදා සංග්‍රහයට සිදුවු හිරිහැරය සිදුනොවුනාම් මෙම මන්දීරයත් මාර්ග සංවර්ධණයත් ප්‍රවෘත්තියක් වන්නේ නැති ප්‍රවෘත්තියකි.

1 comment:

Anonymous said...

දෙණියාය රජ මැදුරේ කතාව - 2009.09.13 "ලංකා" ඉරිදා සංග්‍රහය

http://lankatruth.com/sin/index.php?option=com_content&view=article&id=3725:----20090913-qq--&catid=69:2009-08-07-09-41-10&Itemid=61